Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Bloggtoppen och Roliga Gåtor och Roliga Historier...

Av Maria Blicker - 26 oktober 2011 09:56

Hej alla på Bloggplatsen!

I morse när jag gick in på min mail igen 

så låg där ännu ett nytt mail från Bloggplatsen

om att Bloggtoppen har blivit hackad och att det 

sprids på nätet.Har varit inne lite på Bloggtoppen och kollat lite,

Var ju tvungen när man läser sådant.Där står då att man måste 

byta lösenord.Vet int ens om man är med i Bloggtoppen eller inte?


Har heller aldrig hört det.Nu blir man ju lite fundersam.I mailet jag fick

står det att det inte gäller Bloggplatsen utan bara Bloggtoppen,dom kommer 

även att stänga ner hela den sajten.Jag tror själv att man inte behöver vara så 

bekymrad eftersom det inte rörde oss på Bloggplatsen.Det var ju bara Bloggtoppen.

Skulle jag se eller höra att ngn nämner något om att man är med i Bloggtoppen så 

kommer jag ju givetvis att kolla detta närmare,men inte i nuläget,men för säkerhetsskull

så följer jag detta vidare.Nu nog om detta.


Nu över till Gårdagen,då var jag i väg på kören igen och tränade.Det var riktigt kul,men 

vi var bara 2 st i våran allt-stämma igen,men det gick bra det också.Martin verkade nöjd 

i alla fall,så får tro att det var bra.Idag är simon iväg i skolan igen och i eftermiddag så blir 

det dags för honom att träna innebandy igen,så i morse när han gick till bussen så var han

nästan full-lastad med både väska och klubba och grejer,så idag har han en riktigt långdag

framför sig.Han kommer inte förrän till kvällen.Idag på väder fronten blir att vänta sig sämre 

väder,är redan inställd på det.


Nu över till Gåtorna som idag är 14 st varav 8 st är där man skall gissa vilken svensk stad det

är.Jag har med svaret under som vanligt.Dom Gåtorna kommer mer i slutet.Har även med lite 

roliga Historier som vanligt.Ni som vill följer med till nästa rad för nu drar jag i gång första Gåtan.

Håll till godo.Mycket nöje!


1)Vad är det för likhet mellan en tonåring och en 2-åring?

SVAR:Båda vet vem gaga är.


2)Vad gjorde katten som åt en stol?

SVAR:Han satt i halsen.


3)Vad sade fransmännen som kom från Sverigen när dom 

skulle åka till Kina?

SVAR:Inget,för fransmän kan inte komma från Sverige.


4)Vad är musikernas favorit mat?

SVAR:Bas-ilika och ton-fisk.


5)Varför kunde inte siffran sju och siffran tio gifta sig?

SVAR:Båda var under 18.


6)Varför säger inte Kineserna tack för maten?

SVAR:De kan inte tala svenska i Kina.


Nu över till dom svenska städerna.Här kommer dom:


7)På Engelska heter den svenska staden penning-bridge,men 

vad heter den på Svenska?

SVAR:Öre-bro.


8)Vilken svenska stad är:Here sneeze-duck?

SVAR:Härnösand.


9)Vilken svensk stad är:Housemil?

SVAR:Husqvarna.


10)Vilken svensk stad är:Charlestown?

SVAR:Karlstad.


11)Vilken svensk stad är:Crowd?

SVAR:Skara.


12)Vilken svensk stad är:Rivergoal?

SVAR:Åmål.


13)Vilken svensk stad är:Newbridge?

SVAR:Nybro.


14)Vilken svensk stad är:Knowland?

SVAR:Vetlanda.


Det var Gåtorna.Hoppas Stad Gåtorna var till nöje?Nu föjer Historierna

Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Det var en gång en bankrånare som rusade in på en bank och skrek:

-Detta är ett rån,ner på marken!!!

Alla la sig ner på marken utan en gammal man.

-Ner på marken sa jag,skrek rånaren igen.

-Nej,jag är civilagent sa mannen.

Rånaren blev skraj och sprang därifrån och 

mannens fru viskade från golvet:

-Nej Gösta,du är inte civilagent,du är senildement.


2)Kurre står och betraktar en vacker staty hos en bildhuggare.

Han frågar konstnären var han fått den ifrån?

-Åh,den högg jag ut ur ett marmor block.

Då frågade kurre misstänktsamt:

-Och hur visste du att den fanns där inne.


3)En man gick in på ett Apotek och frågar expediten

om han kan ge honom något mot hicka.

Expediten sträcker sig fram över disken och slår till mannen 

i ansiktet med handflatan.

-Varför gjorde du sådär?frågar mannen.

-Men nu har du väl inte hicka längre,eller hur?

Mannen säger:

-Nej,men min fru ute i bilen har det fortfarande.


4)En groda ringer till akuten och hans psykologiska rådgivare

berättar för honom:

-Du kommer att träffa en ung vacker kvinna som vill veta allt om dig.

Grodan blev upphetsad.

-Det är ju toppen,kommer jag träffa henne på ett party?

-Nej,sa rådgivaren,på hennes biologilektion.


5)Min hemstad är så tråkig så att när tidvattnet runnit ut,

vägrar det att komma tillbaka.


Det var alla Historierna för denna Onsdagen.Nu tänkte jag ge er 

Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Amanda,Rasmus.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare med dagens sysslor,får 

bli att ge sig ut och hämta lite ved så att jag får  igång våran kamin så 

det blir lite värme i huset,känns att det behövs.Sedan får vi se vad som sker...


Nu får ni alla som studerar detta ha en riktigt bra Onsdag,även ni som jobbar.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen Tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards