Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Maria Blicker - 31 oktober 2011 11:38

Hej allihiop! Dags för ett nytt inlägg igen,

Har inte blivit ngt skrivet i helgen som har varit.

Har haft lite annat för mig,Var Bland annat i Staden 

Alingsås i går och Hälsade på.Jag hade med mig både 

Marcus och Simon.Det var riktigt riktigt roligt faktiskt.


Vädret var ju inte precis på sin bästa sida,det kan jag inte säga,

Regnade nästan hela tiden,bortsett från att det var uppehåll sedan 

från Eftermiddagen och kvällen.Vi var och hälsade på min Föräldrar.

Det var kul.Simon skall stanna där nu framtill på Onsdag.Han kan be-

höva komma hemifrån lite med tycker jag.I morgon Tisdag skall dom gå 

och kolla på den Nya Filmen "Tintin"som är i 3D.Det blir nog kul för Simon.


Idag Måndag är vädret heller inte på sin bästa sida,synd att påstå,men vi har 

i alla fall uppehåll,fast rätt gråmulet,så skönt när man kan elda i kaminen.

Idag har jag suttit och letat lite Gåtor igen för er att ta del utav,men idag så 

blir det enbart bara Gåtor,för dom är rätt många 19 st,så jag tyckte att det räckte idag.

Från mig till er alla här kommer första Gåtan.Håll Till godo.Mycket Nöje!


1)Vad är skillnaden mellan en Advokat och en Lögnare?

SVAR:Uttalet.


2)Tre män i en båt kapsejsade men bara två fick håret blött.Varför?

SVAR:Den tredje mannen var flintskallig.


3)Vad tillhör dig,men används mer av andra människor

SVAR:Ditt Namn.


4)Vad har ögon men kan inte se?

SVAR:En potatis.


5)Vilken bok som en gång ägdes av enbart de rika,

men nu kan alla få den.Du kan inte köpa den i en bok-

handel eller ta den från ett Bibliotek?

SVAR:En telefonbok.


6)Vad har fyra hjul och flugor?

SVAR:En sopbil.


7)Vad växer ner,när det växer upp?

SVAR:En gås.


8)Har du hört skämtet om taket?

SVAR:Glöm det.Det är över ditt Huvud.


9)Vad har två händer,ett runt ansikte,alltid går,

men sitter på plats?

SVAR:En klocka.


10)Vad kallar du en myra som gillar att vara ensam?

SVAR:En oberoende.


11)Vad kallar du en myra som skolkar?

SVAR:En skolka.


12)Vad kallar man en girig myra?

SVAR:En myrslok.


13)Vad kallar du en myra från utlandet?

SVAR:En important.


14)Vad kallar du en myra som bor med din farbror?

SVAR:Din stora-ant.


15)Vad kallar man en smart myra?

SVAR:Elegant.


16)Vilken typ av myror är mycket lärda?

SVAR:Pedanter.


17)Vilken typ av myra är bra på Matematik?

SVAR:En revisor.


18)Vad kallar du en myra i rymden?

SVAR:Cossmonants o Astronauts.


19)Vad får du om du korsar en del myror med några Tics?

SVAR:Alla typer av upptåg.


Det var Gåtorna för idag.Det blev 19 st idag.Den 20:e gåtan föll bort idag,så den får 

ni klara er utan.Det blir nya Gåtor igen nästa gång.Nu tänkte jag ge er Dagens namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Edit,Edgar.

Grattis till er!


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna gråmulna Måndag,har lite att pyssla med idag,

så bäst att logga ut och fortsätta vidare...


Ha nu en riktigt bra Måndag alla som läser detta

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jättebra.Ha en bra dag...MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards