Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Maria Blicker - 13 oktober 2011 10:37

Hejsan! Ännu en dag med sol utanför 

fönstret.Riktigt härligt att se!Skönt att 

slippa regnet.Nu torkar våran ved ute som 

jag tog in för ett tag sedan.Nu är simon i 

skolan igen.Idag slutar han klockan 14:00,

i morgon fredag slutar han kl:13:00 så då 

får jag hem honom tidigt.


Idag har jag suttit och letet både Gåtor och Historier igen

här på nätet,tänkte ge er det nu.Som vanligt ni som vill följer 

med till nästa rad,för nu drar jag i gång första Gåtan.Håll till Godo!

Det är alldeles gratis.Trevlig Läsning!


1)Varför sticker strutsarna huvudet i sanden?

SVAR:För att se maskarna slingra sig.


2)Vem går ankorna till när dom blir sjuka?

SVAR:Kvack-salvaren.


3)Vem går ut varje dag men är ändå hemma?

SVAR:Vinbärssnäckan.


4)Vilka djur väntar utanför mössfabriken?

SVAR:Katterna.


5)Vart åker mössen helst på semester?

SVAR:Till OSTkusten.


6)Vad sade elefanten som jagade sin svans?

SVAR:Detta är slutet.


7)Varför är elefanter så skrynkliga?

SVAR:Försök att stryka en elefant.


8)Varför lämnar elefanterna djurparken?

SVAR:De är trötta på jordnötter.


9)Vad gör glasmästaren när han inte har något glas?

SVAR:Dricker ur flaskan.


10)Vem kan se tecken i skyn?

SVAR:En vidskeplig kock.


Det var Gåtorna.Nu över till lite Roliga Historier också.

Idag är det bara 8 st,men det får duga det också,så håll 

till Godo.Trevlig Läsning!


1)-Vet du vad norrmannen gjorde när 

han köppte en mobil?

-Nej.

-Han gick till badhuset för att få simkortet.


2)En man kom in på en bar och beställde 

en Dry Martini.Han fick den,petade upp oliven

som han lade i en liten burk och svepte resten 

av innehållet.Detta upprepades tills burken var full.

-Konstig prick det där,sa en gäst till bartendern när 

mannen hade gått.

-Inte alls,svarade bartendern.Hans fru skickade ut

honom för att köpa en burk oliver.


3)Någonstans i en liten by på landet,där en 

stockholmare är på besök.Han möter en bonde

och de börjar prata....

-Vad har du på flaket?frågar stockholmaren.

-Gödsel,svarar bonden,jag ska ha det på mina 

jordgubbar.

-På jordgubbarna...?säger stockholmaren och 

rynkar på näsan,jag brukar ha socker på mina.


4)Varför flyga med SAS,när du kan krascha med Windows.



5)-Visste du att ASTRA och IKEA ska gå samman?

-Va! hur ska det gå till?

-Ja,dom ska tillverka stolpiller....


6)-Jag har svårt att somna på nätterna!

-Jag med,men jag brukar räkna till tre.

-Bara till tre?

-I bland till halv fyra.


7)-I min opel får jag plats med nio personer.

-Oj,det måste vara rekord?

-Nej,det är en gammal Ascona.


8)-Varför är du så sur Lennart?

-Jo,jag sålde bilen igår.

-Vad är det för fel med det då?

-I dag hittade jag en parkeringsplats.


Det var alla 8 historierna.Hoppas ni gillade dom?

Det gör jag.Nu tänkte jag ge er Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Berit,Birgit.

Grattis till er!


Nu blir att återgå till Dagens sysslor igen.Är inget annat här 

i livet.Bara sysslor jämt,men skall inte klaga,skönt att ha att 

göra också.Blir till att ge sig ut detta soliga och fina ävdret sedan

här under dagen...


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Torsdag alla som läser detta

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards