Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under januari 2013

Av Maria Blicker - 29 januari 2013 11:14

Hejsan! Idag blir det ännu ett nytt inlägg i min blogg.

Idag är det mest gråmulet ute med lite regn i luften,

och ca +1,4 grader ute här.Ingen sol alls idag,lite halv-

kiligt väder.Läser fortfarande mina studier hemma,men

blir att ge sig iväg på tgb så fort jag ser att det är ok igen.


Nu vill jag verkligen ha vår och lite värme.Det längtar jag efter,

allt det fina som våren verkligen har.Hoppas att ni alla mår bra?

inte är sjuka,det är ingetvidare,bara jobbigt nä inget kul alls.


Idag har jag letat upp lite roliga Gåtor för er läsare att ta del utav.

Det var länge sedan jag hade och lite roliga historier också,så inga

citat idag.Dom har uteblivit i detta inlägget,Kul med lite annat ngn gång.

Det är 12 stycken roliga gåtor och det är 2 stycken roliga historier.Den första

är om kal och Osborn och den andra är om ett skotskt par.Låt oss dra  igång

det hela.Önskar er alla läsare en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Här

kommer dom:


1)Vad är det som inte har några fötter men ändå en massa skor på sig?

SVAR:Trottoaren.


2)Hur många ärtor går det på en enkilospåse?

SVAR:Inga,ärtor kan ju inte gå.


3)Vilken fågel får man om man korsar en Lassiehund och en mjukost?

SVAR:Collie-brie.


4)vilket vin kan man inte dricka?

SVAR:Ping-vin.


5)-Vet du varför ålderdomshem brukar ligga vid vatten?

-Nej.

SVAR:För att de gamla ska få ro.


6)Vad kallas en butik som säljer både båt och cykel?

SVAR:Skepp o hoj.


7)-Vad ropar vampyren när han ser en snygg tjej?

SVAR:Vilken blodpudding.


8)Varför syns det fotspår i timglaset?

SVAR:Det är tiden som går.


9)Vad är det för likhet mellan att öppna en Alladin-ask och att gå på krogen?

SVAR:-Jo,man blir lika besviken varje gång,för alla godbitarna är tagna och

kvar är bara några spritfyllda äckel i hörnen.


10)Vad får man om man korsar Djävulen och en städerska?

SVAR:Ett rent helvete.


11)Vilket är bäst-lycka eller en tia?

SVAR:En tia! Ingenting är bättre än lycka-

och en tia är bättre än ingenting.


12)Vad uppfann Hitler under andra världskriget?

SVAR:Jud-dämparn.


Det var alla gåtorna.Nu över till historienra.Här kommer dom:


1)Kal och Osborn är ute och fiskar.Plötsligt kommer en vindsurfare

svepande förbi och stänker ner kal.Surfaren vänder och kommer tillbaka

och stänker ner kal ännu en gång.Kal blir irriterad och nästa gång vind-

surfaren kommer klipper han till med åran.När vindsurfaren inte syns till

i vattnet blir kal och osborn oroliga och kal dyker i och får så småningom

upp honom i båten.Osborn börjar med mun mot mun metoden och säger

efter ett tag:

-Dö,secken jäkla göbbe att ha dålig  andedräkt! Kal häver sig upp över relingen

och utbrister:

-Osborn,detta är enna fel göbbe,denna har skreskorna på sig.


2)Ett nygift skotskt par skulle få åka en helikopter tur gratis,men på ett vilkor

att de var tysta under flygturen.Piloten gjorde många konster i luften.Helikoptern

flög upp och ner och det var många loopar mm.När dom landade sa piloten:

-Det här gick ju bra.

-Då säger skotten:

-Ja,men det var nära jag sa`nåt när kärringen ramlade ut.


Det var även dom två historierna.Hoppas dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Diana.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare med studierna och sedan blir det dags för lite mat i magen.

Till kvällen blir att bege sig till Kören igen.Det är ju Tisdag idag.Blir kul!Roligt att sjunga!

Nu får ni alla ha det så jätte bra.Det skall jag ha.Blir ett litet uppehåll igen nu innan nästa

inlägg dyker upp.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra.TjingelingMARIA BLICKER.



Av Maria Blicker - 25 januari 2013 11:11

Hej på er alla glada människor!

Hoppas ni mår bra i kylan som vi har fått.

I natt hade vi -21,5 grader här.I morse när

vi kom upp visade termometern-18,8 grader här.

Fy Bubblan vad kallt.Brrrr.Riktig vinter vi har fått.

Nu klockan 11:30 så har vi en temperatur på-8,8 grader

och det är uppehåll och alldeles vindstilla ute.Jag och kylan

går inte i hop.Jag gillar den inte.Jag vill ha vår och värme i stället.


Idag skulle jag egentligen varit nere på mina studier på skolan,men i

och med vintern och kylan så har jag valt att läsa hemma istället,jag har

lite hemma studier kan man säga.Jag låter tgb får stå tills det blir annat

väglag så att jag kan köra igen,Lurigt nu att köra i snön på vägen här.


Idag skall Simon och eleverna på skolan åka pulka ute.Det gillar Simon.Han

tycker det är kul.Idag slutar han klockan 13:00 så han kommer hem tidigare

idag i och med att det är Fredag,skönt att få hem han någorlunda i tid ngn

dag också.Idag i och med kylan så passar jag självklart på att elda i våran kamin.

Det blir sådan skön värme utav den.Den kan vi inte vara utan.Vi gillar våran kamin.


Idag har jag letat lite citat igen och några roliga historier här på nätet.Det är 12

stycken citat och det är 5 stycken historier.2 stycken som är längre och 3 som är lite kortare.

Passar på att önska er en Riktigt Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer citaten:


1)Som det är i det inre,så blir det i det yttre-Eckart Tolle.


2)Det bästa stället för att hitta en hjälpande hand är i slutet på din egen arm-Okänd.


3)Du kan inte nå något nytt om dina händer fortfarande är fulla av gårdagens skräp-Louise Smith.


4)En persons vars enda verktyg är en hammare kommer snart att se allt som spik-Mark Twain.


5)Kom ihåg att lycka är ett färdsätt,inte en destination-Roy Goodman.


6)Det enda misslyckandet är att inte ha modet att pröva-Robin Sharma.


7)Svåra tider skapar inte hjältar.Det är under svåra tider som hjälten inom oss träder fram-Bob Riley.


8)Människor använder talet för att dölja tankarna-Marie Arouet de Voltaire.


9)Ur mänsklighetens krokiga virke kan det aldrig göras något rakt av-Imanuel Kant.


10)I varje människa finns något av alla människor-Georg Christoph Lichtenberg.


11)Den som är grym mot djur kan inte vara en god människa-Arthur Schopenhauer.


12)Det påstås att långa människor lever längre än korta.Det är inte sant.De är helt

enkelt så långa att man stöter på dem överallt-Margareth Smith.


Det var alla dagens citat.Hoppas ni gillar att läsa dom.Citat är alltid kul att läsa.Nu kommer

dom 5 stycken historierna.Håll till Godo!


1)-Hör ni bra där bak?

-Jaaa...

-Det var ett jävla konstigt ställe att höra på...


2)Läraren bad Sven att räkna upp några städer i Danmark:

-Tuborg,Carlsberg och Ålborg...


3)En liten kille tittar på en bil.Han frågar en äldre man:

-Vad är det här för en bil?

-Det är en Toyota.

Pojken går runt bilen och när han kommer tillbaka säger han:

-Det här är ingen Toyota.Det är en Mitshubishi.

-Jag vet det,men om jag säger det så ramlar löständerna ut.


Nu lite roligt från Dag Otto.Brevbäraren,hittade detta på nätet också,tyckte det var kul.

Här kommer det:

-Nu e jag iktigt föbenad!!! En lustig pick ha hält kalvsylta i mina skoo!!!

så fouktansvärt äckligt...fast lite ooligt e de ju.


4)Erik var hos sin psykiatriker och de satt och pratade om Eriks dryckesvanor.

psykiatrikern undrade om Erik kunde förklara varför han drack så mycket:

-Jo,du förstår.Jag förälskade mig i en änka som hade en vuxen dotter.Jag och

änkan gifte oss och en tid därefter gifte sig min far med min styvdotter.Efter en tid

fick min styvmor alltså min frus dotter,en son,och jag fick alltså en bror.Men eftersom

han är son till min frus dotter så blev jag samtidigt morfar till min egen bror.Sedan fick

jag och min fru en son,som blir  min fars svåger eftersom min sons stora syster är även

hans farmor,eftersom min far är hans farfar...Jag är alltså bror till min egen son.Min son är

min farmors brorson och jag är farfar till mig själv.Jag är bror till min far och samtidigt både

far och son till honom.Min fru är min styvmor,svägerska och styvdotter.Jag är far och son till

mig själv...

-Tack,sa psykiatrikern.Fortsätt  och drick du...


5)Askungen är nu 75 år gammal,hon har levt ett lyckligt liv med prinsen som nu

är död sedan många år.Hon sitter i sin gungstol med sin katt Bob i knät,när hennes goda

fé plötsligt uppenbarar sig framför henne.

-Goda fén vad gör du här efter alla desså år?frågar Askungen.

-Jag vet att du har haft ett bra liv och jag kommer därför att ge dej tre önskningar

sa den goda fén.Askungen tänker ett tag och så säger hon:

-Jag vill vara rikare än vad jag någonsin kunde drömma om,och vips så sitter hon i en

gungstol av rent guld.Bob hoppar till och blir lie rädd.

-Nu har du två önskningar kvar säger den goda fén.

-Jag önskar att jag vore en ung flicka igen säger Askungen.

Vips så känner hon hur hennes livskraft kommer tillbaka igen och hennes lust som

har legat orörd i många år sköljer över henne.

-Nu har du en önskan kvar,säger den goda fén.

Askungen tittar nu på den förskräckta katten och säger:

-Kan du förvandla honom till en ung snygg man?

Vips så uppenbarar sej den mest underbara man hon någonsin har sett.

Han är så vacker att fåglarna ramlar ur skyn.

-Jag önskar dig lycka till med ditt nya liv,säger den goda fén och försvinner i en blixt.

Askungen och Bob tittar på varandra,sedan går han fram till henne och lyfter henne ur

gungstolen,han tittar henne djupt i ögonen och blåser lite lätt i hennes hår.Sedan lutar

han sej fram emot henne och viskar i hennes öra:

-Nu ångrar du dej nog att du kastrerade mej...


Det var även historienra för idag.Hoppas att ni även gillade dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Paul,Pål.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortsätta vidare med dagen och mina studier.Till kvällen skall vi givetvis ha lite gott

att äta i och med att det nu är Fredag igen.Dagarna och tiden går så fort.Det bara rusar  iväg.

Nu får ni alla läsare ha en riktigt fortsatt bra Fredag och passar också på att önska er en riktigt

Trevlig Helg! Oavsett vad ni skall eller kommer att göra.Ha en bra nästa vecka också.Nu kommer

det att dröja ett tag igen innan det blir ett nytt inlägg i min blogg,men det kommer framöver...


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.  Tjingeling!

Av Maria Blicker - 17 januari 2013 11:18

Hej alla som läser min Blogg!

Hoppas att ni har det bra?

Idag och igår skulle jag egentligen

varit på mina studier men så blev inte

fallet riktigt.Det är så att jag har min moped

på lite inlämning.Det har blivit punktering på den,

så därför har jag fått stanna hemma pga det.Lite

onödigt kan man tycka,men sådant som händer tyvärr.


Idag lyser solen här,och det är riktigt fint vinterväder här.

Temperaturen just nu kl:12:15 ligger på +4,7 grader här.

I morse när jag följde med simon till bussen så hade vi -6grader,

men känndes inte så farligt kallt ändå var ändå vindstilla i luften.

Här eldar jag i alla fall i kaminen idag för att hålla lite värme i huset.

Lite mysigt med vedkamin tycker jag,blir sådan skön värme.


Idag har jag letat citat igen.Det är 10 stycken idag.Det är också historier med.

Det är 5 stycken roliga historier.Ni får själva bedömma dom.Passar på att önska

er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Gårdagen är borta och dess historia likaså.Idag börjar en ny berättelse-Rumi.


2)Människor är så lyckliga som de bestämmer sig för att vara-Abraham Lincoln.


3)Om inte nu,när då?-Okänd.


4)Varje händelse har en anledning.Alla motgångar lär oss något.

Ångra aldrig ditt förflutna.Acceptera det som den lärare den är-Robin Sharma.


5)Om vi ingen vinter hade skulle våren inte vara så angenäm.Om vi aldrig mötte motgångar

skulle välståndet inte vara så välkommet-Anne Bradstreet.


6)Det är för väl att lögnen finns,för tänk om allt man hörde var sant-Albert Engström.


7)Det är bra att ha få vänner och många bekanta och att veta vem som är vad-Lis Brydal.


8)Livet har så mycket mer att ge,mycket mer än vad ögonen kan se.

Så lyssna in och känn.Låt livet bli din vän-Marion Magnom.


9)Om alla människor vore rättvisa behövde ingen vara tapper-Agesilaus,kung av spara.


10)Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet.Alla tror att de har fått tillräckligt-Jackues Tati.


Det var citaten.Nu över till historierna.Dom kommer här:


1)Malte är på väg hem från affären då han möter ett par med gåstavar.

Utbrister:

-Vaa...Har ni glömt skidorna hemma!


2)Olle,får jag en pris snus av dig?

-Men du fick ju en alldeles nyss...

-Jo,men det skakade så hemskt i bussen att

jag la in den i fel gubbe...


3)Två pojkar står på skolgården och skryter om sina pappor.Den förste säger:

-Min pappa är så snabb att han kan skjuta en pil och springa i kapp den och ta

den i luften.

Den andre pojken säger:

-Tycker du det är snabbt?Min pappa är jägare och han kan skjuta mot en älg och

vara framme vid älgen innan kulan träffar.

Då kommer det fram en tredje pojke till dem och säger:

-Ni två vet inget om snabbhet.Min pappa är kommunalarbetare.Han slutar jobba

klockan fyra varje dag men är ändå hemma kvart över tre!


4)-Doktorn gav mig rådet att vila på maten.

-Hur gick det?

-Jag gav upp för jag blev så satans kladdig


5)Detta är faktiskt en helt sann händelse!

I ett välkänt direktsänt radioprogram på 60-talet

så besökte man en skola.Den kände radioreportern

skulle då intervjua en flicka i 10-års åldern.Han började

med några inledande frågor om vad hon hette och hur

gammal hon var.Flickan öppnade inte munnen.Reportern

lirkade och försökte spela ut sitt professionella register att

få henne att svara på frågor men hon förblev knäpptyst.

Till slut sa reportern uppgivet:

-Men du kan väl i alla fall tala om hur gammal du är?

Flickan sade då lågmält i-i direktsändning:

-Mamma och pappa har sagt att jag inte får prata

med farbröder som luktar sprit!


Det var även historierna.Hoppas att dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Anton,Tony.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortästta vidare med denna soliga och fina vinterdagen som vi har idag.

Riktigt roligt att se att solen är framme och visar sig.Den borde vara framme lite oftare bara.

Nu passar jag på att önska er alla en fortsatt bra och solig Torsdag.Det skall jag ha.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER!


PS! Nu kan det dröja igen innan det blir ett nytt inlägg,men det kommer som vanligt ett framöver.

Önskar er även en riktigt bra Fredag+Helg även nästa vecka om det inte blir något inlägg.DS


Av Maria Blicker - 12 januari 2013 12:45

Hej allihop! Hoppas att ni har det bra?

Här är allt bara som det skall.Nu har vi

fått lite vitt ute igen,inga mängder precis.

Det är bara så att det är lite ljusare ute.

Vi har också gått från plusgraderna till minus-

grader.Här idag har vi -2,1 grader,känns att det

är lite annat ute nu.Vill till att elda nu,och hålla i

gång kaminen.


Idag är Simon iväg och spelar innebandy match i Sandared.

Han fick åka med en granne tidigt i morse.Hoppas att det går

bra för dom?Vore ju kul om dom vann,men chansen är nog rätt

liten.Huvudsaken är att dom har roligt när dom spelar.Simon tyckte

det skulle bli kul att komma iväg.Han gillar att spela innebandy,han

tycker det är kul.


Idag har jag letat lite citat och några roliga Historier här på nätet igen.

Det är 8 stycken citat och det är 4 stycken historier idag och Dagens Namns-

dag också.Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till

Godo!Här kommer dom:


1)Gör vad du kan,där du är,med det du har-Theodore Roosevelt.


2)När det är tillräckligt mörkt kan du se stjärnorna-Ralph Waldo Emerson.


3)Låt ditt förflutna göra dig bättre,inte bitter-Okänd.


4)Ibland leder fel val oss till rätt plats-Okänd.


5)Det finns inga hemliga recept för framgång.Det är resultatet förberedelse,

hårt arbete och att lära sig från sina misstag-Colin Powelll.


6)Det är vad du gör idag som du får igen i morgon-Mikael Bergstrand.


7)Titta inte bara ner på dina fötter när du går,utan också på horisonten,

så att du ser riktningen-Dag Hammarsköld.


8)Kom i håg att du skapar din egen verklighet och att du har kraften inom

dig att skapa positivitet i ditt liv-Okänd.


Det var citaten.Nu över till dom 4 Historienerna.Håll till Godo!


1)På landet får bondmoran oväntat främmande:

-Å kors sicket storfrämmat man får.Å i kommer

så oväntat.Inte har jag bakat å inte sopat för jag

var tvongen att gå te lagårn först.Men kom in,kom in

för allan del,så ska jag sätta på kaffepannan å bju på

en tår.Jag ger di andra svinen sen...


2)Två pojkar var på väg hem från Söndagsskolan:

-Du allt det där snacket om Djävulen ska man tro

på det egentligen?

-Tjaa,du vet hur det är med storken och Jultomten.

Det är nog farsan i det här fallet också...


3)En man vaknade mitt i natten av att det var någon i huset.

-Vem är det som snokar runt i mitt hus mitt i natten?

Efter en liten stund svarade en röst:

-Det är en inbrottstjuv,jag letar efter värdesaker.

-Hittar du något kan du väl väcka mig...


4)Bonden oskar åkte till Oxsäljamarken i Filipstad

och gick där omkring och strosade .Efter en stund

kom han fram till ett loppmarknadsstånd som var fullt

med grejer.Mitt på bordet låg det en spegel.Bonden oskar

hade aldrig i hela sitt 60-åriga liv sett en spegel,så han frågade

försäljaren vad det var för något?Försäljaren skojade till det lite

och sa:

-Ser du inte det,det är ju ett fotografi av bror din!

Oskar tog upp spegeln,tittade i den och utbrast:

-Ja,titta det är ju brorsan!Den måste jag ha.

Sagt och gjort,han köpte fotografiet och körde sen hem

med sin lilla häst.När han kom hem frågade frun om han

hade hittat nåt på marknaden?

-Ja,sa oskar,kan du tänka dig jag hittade ett fotografi av bror min!

-Nämen,få se,sa frun.Hon vecklade upp paketet,tittade i spegeln.

Sen började hon gapflabba.

-Vad fasen skrattar du åt?frågade oskar.

-Men herregud,sa frun,du har ju blitt lurad.Det är är ju int bror din,

det här är ju ett gammalt luder från Lesjöfors!!



Det var även historierna.Hoppas att dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Frideborg,Fridolf.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna vintriga lördag som vi har idag och ett tag frammåt.

Nu väntar lite annat pyssel än blogga.Till kvällen skall vi äta lite gott.Hoppas att ni andra också

hittar på lite gott att äta i kväll?.Får ju passa på när det är helg och Lördag.Vi kommer också själv-

klart att titta på lite tv med.Nu kommer snart Simon hem från sin innebandy match,blir att kolla med

honom hur det har gått.


Nu får ni alla läsare ha en riktigt bra Lördags eftermiddag/kväll och natt och resten av helgen och

ett tag frammåt.Nu kommer nästa inlägg att dröja,jag börjar med mina studier nu på Måndag 14/1

så nu kommer det att gå i första hand.


Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.

Av Maria Blicker - 9 januari 2013 12:24

Hej igen! Idag kommer ännu ett inlägg

innan jag drar i gång med mina studier.

Idag har vi verkligen inget vidare väder.

Det regnar här och vi har en temperatrur

på+4,7 grader,men det blåser inte så mycket.

Det är rätt svaga vindar och emellanåt verkar

det mest vara vindstilla.Nästa rad:


I går började Simon skolan här efter att ha haft ett

riktigt bra Jullov,han tyckte det var kul att komma i gång igen,

kul med att träffa hans kompisar.Lennart kör idag igen.

I morgon Torsdag 10/1 sägs det att det skall bli minusgrader och

kallt igen.Inget vidare usch! Burr!Blir att hålla i gång kaminen så man

inte fryser.Tur att man kan elda!Kaminen hade vi inte klarat oss utan nu

under vintern,skönt sedan till våren och sommaren när vi slipper elda.


Idag har jag letat en del citat här på nätet igen och en del roliga Historier.

Det är 8 stycken citat och det är 6 stycken historier idag och dagens namnsdag.

Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här

kommer dom:


1)Fartyg är som säkrast när dom ligger i hamn,men det är inte vad fartyg är byggda för-Paulo Coelho.


2)Vi läker inte våra sår genom att älta det förgågna.Vi läker våra sår genom att leva i nuet-Marianne Williamson.


3)Varje prestation börjar med beslutet att försöka-Okänd.


4)Lycka är när det du tänker,det du säger och det du gör i harmoni-Mahatma Gandhi.


5)Uppskatta de små sakerna.En dag kommer du kanske att se tillbaka och inse att det var

de stora sakerna-Robert Brault.


6)Hemligheten till att ha allt,är att inse att du redan har det-Okänd.


7)Ge aldrig upp drömmarna om det du verkligen vill göra.Personen med stora drömmar

är starkare än den med alla fakta-Albert Einstein.


8)Stora drömmares dörmmar uppfylls aldrig-de överträffas alltid-Alfred Lord Whitehead.


Det var dom 8 stycken citaten.Nu kommer dom 6 stycken historierna.Håll till Godo!


1)Herr Larsson for till Stockholm på konferens och sade till portiern på hotellet:

-Jag vill ha ett rum för natten,men inte så stort.

-Det skall vi ordna,sade portiern och öppnade artigt dörren till hissen.

Var så god och stig på!

-Men för tusan,utbrast herr Larsson.Lite större får det väl ändå lov att vara...


2)-Har du hört att Leif Jansson har träffat en riktig pudding.

-Åh fan.

-Jo,vi kallar henne för Janssons frestelse.


3)-Vet du vad som blev kvar när vita huset brann ner?

-Nej.

-En svart Barack...


4)Det gick två märrar i hagen och den ena sade till den andra:

-Värst vad du är glad och yster.

-Jag tyckte bonden sade att hingsten skulle komma.

-Då hörde du fel-han sade att pingsten skulle komma...


5)Ända mot ända kan ingenting hända,men om något har hänt,

är det någon som på ändan har vänt.


6)Den gamle mannen på ålderdomshemmet fick en fråga:

-Du kallar fortfarande din fru älskling,sockertopp och min pärla.

Vad är hemligheten med att bevara sin kärlek efter hela 70 år?

Den gamale mannen:

-Jag har glömt vad hon heter och vågar ta mej fasen inte fråga...


Det var även dom 6 stycken historierna.Hoppas att ni gillar att läsa dom?

Nu över till Dagens Namnsdag.Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sigurd,Sigbritt.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna dagen och få ytterligare lite mera gjort.

Snart dags för lite mat i magen.Har fortfarande några dagars ledigt till innan det

drar i gång igen.Lite skönt också.Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt

bra fortsättning på denna onsdagen 9/1 och resten av veckan och helgen som kommer.

Kan hända att det hinner bli ett inlägg till,men blir det inget så kommer det framöver i alla fall.



Nu får ni alla ha det så jätte bra!

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det bra...MARIA BLICKER!






Av Maria Blicker - 2 januari 2013 12:27

Hej alla igen! God Fortsättning på det nya året 2013!

Hoppas att ni alla hade en bra Nyårsafton?Det hade vi.

Här var lungt och sansat.Vi åt lite gott till tv:n,och hade

det allmänt bra.Lennart var ute lite på natten och körde,men

inga längre resor,så det gick bra.


Idag har vi åter plusgrader ute,men endast +2,8 grader idag,så ngt lägre

temperatur idag.Snart blir det till att ge sig på att plocka undan julen så

man får tillbaka vardagen igen,blir att slänga ut granen också,men peppar

peppar så har den faktiskt inte barrat så mycket i år.Den har stått sig bra.

Nu är snön så gott som borta här.Lite synd,men så är läget här.


Idag har jag letat upp lite citat igen här på nätet.Lite dags att plocka fram dom igen.

Idag är det 9 stycken citat och så har jag letat 2 stycken Historier också.Den ena är

lite längre och den andra är rätt kort.Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!

Mycket Nöje! Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Du kan aldrig fly från ditt hjärta,så det är bättre att lyssna till vad det har att säga-Paulo Coelho.


2)Med tre ord kan jag summera allt jag har lärt mig under livets gång:Det knallar på-Robert Frost.


3)En liten bit i taget och du kommer långt-Okänd.


4)Räds inte förändring,omfamna den-Anthony J.D´Angelo


5)Ett uns praktiserande är värt mer än ett ton predikande-Mahatma Gandhi.


6)Vänd ansiktet mot solen,så faller skuggorna bakom dig-Okänd.


7)Livet är väldigt enkelt,men få envisas med att göra det svårt-Confucius.


8)Gör det eller gör det inte,men få det gjort-Jiddu Krishnamurti.


9)Det svåra är det som tar lite tid.Det omöjliga är det som tar lite längre tid-Fridtjof Nansen.


Det var dom 9 stycken citaten idag.Hoppas ni gillar att läsa dom?Nu över till dom 2 Historierna.

Håll till Godo!Nu kommer dom:


En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svarar"hands free"

med högtalaren på.Alla andra i rummet lyssnar.

Mannen:Hallå!

Kvinnan:Älskling det är jag.Är du på klubben?

Mannen:Ja.

Kvinnan:Jag är i sta´n och har hittat en fantastisk läderjacka.Den kostar 7500 kronor.

Är det ok om jag köper den?

Mannen:Jadå,naturligtvis,om du nu tycker så mycket om den.

Kvinnan:Nu när jag ändå har dig på linjen så...Jag var också just förbi Mercedes för att få monterat

den där stjärnan du vet.De har fått in 2011 års modell och de hade en superhäftig SL500.Det är just

en sån jag alltid önskat mig.

Mannen:Vad kostar den då?

Kvinnan:2,2 miljoner i standardversionen.

Mannen:OK,så köp den då,men för det priset skall det också ingå vinterdäck.

kvinnan:Tack älskling,vad du är gullig,så var det bara en sak till.Sommarhuset som vi tittade på

förra året är till salu igen,för 10 500 000 kr.

Mannen:Ok,bjud bara 10 miljoner.De accepterar de säkert,och gör det det inte så ge dem den där

halva miljonen till.Det är ju ett bra pris ändå.

Kvinnan:OK,vi ses senare.Jag älskar dig,raring.

Mannen:Hejdå-Jag älskar dig också.

Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom-mållösa-

Tills mannen med ett stort leende säger:

Mannen:Är det någon här som vet vems mobiltelefon det är?


En bonde kom åkandes längs vägen och fick plötsligt syn på en pojke som stod

alldeles själv på en stor gård.Han stannar traktorn,kliver ur och går fram och frågar:

-Vart har du dina föräldrar lille vän?

-Dom har blivit påkörda av en traktor.

-Ojdå!Har du några syskon då?

-Dom har också blivit påkörda av en traktor.

-Nejmen,det var det värsta!Vad gör du här alldeles själv hela dagarna då?

-Kör traktor!


Det var även dom 2 Historierna.Hoppas dom gladde er?Nu till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Svea.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna dagen 2013-01-02.Nu väntar lite andra sysslor än att blogga.

Nu passar jag på att önska er alla som jag gjorde i början på mitt inlägg en riktigt bra fortsättning på

detta året 2013 och hoppas att det kommer föra med sig en hel del bra saker.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER!


PS! Nästa inlägg kommer,men kan dröja lite nu,skall försöka hinna få ut ett inlägg till innan

mina studier drar i gång på allvar,dröjer det så blir nästa inlägg när jag får tid till det.DS

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards