Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Nytt inlägg med lite citat och några Roliga Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen!

Ännu ett nytt inlägg i min Blogg.

Var ett tag sedan nu,men nu blir

ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter

igen utanför huset,mitt förra inlägg hade

vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?


Om jag får säga min mening så måste jag få lov

att säga att det är riktigt fint ute nu när snön ligger

på alla träd och buskar och granar.Det blir så mycket ljusare

på ngt vis.Jätte fint ute nu.Idag kör Lennart igen.Simon och jag

är hemma här och håller ställningarna i huset.Denna veckan som

kommer nu vecka 7 så är det sportlov.Skönt med lite ledigt.Skall få

hem Marcus lite under lovet igen,han skall stanna några dagar.Blir kul.


Idag har jag letat en del citat igen och några Roliga Historier igen.Det är

12 stycken citat och det är 5 stycken roliga historier.Låt oss dra i gång alltihopa.

Passar på att önska er alla läsare en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!

Här är citaten:


1)Bra beslut kommer från erfarenhet och erfarenhet kommer från dåliga beslut-Okänd.


2)varför jämföra dig med andra?Ingen i hela världen kan göra ett bättre jobb på att vara

du än du-okänd.


3)Var dig själv.Livet är värdefullt som det är-Tich Nhat Hanh.


4)Att vilja ha mindre är en större välsignelse,än att ha mer-Mary Ellen Edmunds.


5)Det är inte den du tror att du är som håller dig tillbaka;det är den du tror att du inte är-Okänd.


6)Allt är möjligt.Om du vill ha något,ge något-Deepak Chopra.


7)Många får ryckte om sig att vara kvicka,bara för att förlora anseendet om att

vara förståndiga-Baltasar Gracián.


8)Man måste vara omtyckt,för människorna  är bara rättvisa mot dem de tycker om-Josef Joubert.


9)Människor som lever på att få ordning på saker och ting har inget emot att det sker huller om buller-William Hazlit.


10)Alla människor är lite konstiga utom du och jag,och till och med du är lite konstig-Robert  Owen.


11)Nederlag ska upp i ljuset,inte grävas ner.Det är genom dem man blir till människa-Axel Sandemose.


12)En absolut opålitlig människa vet man alltid var man har-Carl Hammarén.


Det var citaten.Nu till Historierna.Håll till Godo!


1)-Hallå där.Det är förbjudet att plocka blommor i parken.

-Mina händer kan inte läsa.

-Det blir böter att vänta.

-Det behövs inte,min hjärna kan ändå inte räkna.

-Är du dum människa,driver du med mig?

-Nej,det är jag för dum till.


2)En kvinna som hade tjugofem barn blev ofta osams med grannarna p.g.a hennes barns

framfart.Men en dag var det grannens unge som slängde sten på hennes ruta så den gick

sönder.Ilsket tog hon tag i örat på den lille sabotören och gick över med honom till grannen

och ringde på.

-Det här ska stå dig dyrt för trasig ruta som din son har gjort.

-Jaha,men det där är inte min unge utan din egen!


3)-Hallå där,vad tar du dig till med att plocka statens blommor!

-Mig vara Turk,ja,Mig inte fatta svenska nej.

-Igår var du fan mig ingen turk då var du svensk.

-Ja igår jag inte plocka blommor.Då vara jag svenska man ja.

-Sluta för fanken.Igår pratade du flytande svenska utan brytning.

-Igår ja det inte vara jag utan min broder.


4)-Jag skall be att få en biljett till Flora.

Stinsen letar för tvivlat i stationsförteckningen

men hittar ingenting.Frågar till sist:

-Var ligger Flora?

-Ligger?Hon står ju här bredvid mig.


5)Mamman kom hem från BB med 3:e barnet.Men största barnet

på fem år tyckte inte om det.Han var ilsken och sur eftersom den lille

tog så mycket tid i anspråk.Men droppen kom då släkt och vänner kom

för att beundra den lille.Då skrek han högt och tydligt till Mamma:

-Vad skulle du tycka om pappa kom hem med den ena tanten efter den

andra och säger:Det här är Anna och hon ska bo här.Sedan kommer släkten

och gullar med henne.


Det var även historierna.Hoppas ni gillar att läsa dom och att dom var roliga.

Nu kommer Dagens Namnsdag.Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Fanny,Franciska.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagen och vad den har att erbjuda.

Till kvällen blir att titta på Melodifestivalen del 2 som kommer att vara i

Göteborg.I kväll tävlar  Bl:a Anton Ewald,Felicia Olsson och Joacim Cans,

Swedish House Wives och Erik Segerstedt o Tone Damli,Lousie Hoffsten och

Rikard Wolf,till sist Sean Banan.Håller tummarna för det bästa bidraget.

Blir kul att titta och Heja.Kommer också att äta lite gott till.I Kväll skall

vi äta lite Tacos här.Var ett bra tag sedan,så det skall bli riktigt gott.


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på denna Lördagen

och Helgen och även nästa vecka,hoppas att den blir lika bra för er alla.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra.TjingelingMARIA BLICKER

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Av Maria Blicker - 29 januari 2013 11:14

Hejsan! Idag blir det ännu ett nytt inlägg i min blogg. Idag är det mest gråmulet ute med lite regn i luften, och ca +1,4 grader ute här.Ingen sol alls idag,lite halv- kiligt väder.Läser fortfarande mina studier hemma,men blir att ge sig ivä...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards