Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria Blicker - 31 mars 2011 11:29

Hej alla Bloggläsare! Mår ni bra?Hoppas det i alla fall.

I morse när jag kom upp,var marken vit utav snö igen.

Näe tänkte jag inte mera snö igen,men nu regnar det

ute,så det lär ju försvinna igen.Skönt Nästa rad:


Idag har jag fått lite mer information angående Marcus

flyttning,har pratat lite med en som jobbar där på boendet.

Marcus skall skolas in först,så det går i lite lugn takt för han

Nu skall han dit först på Måndag 4/4 och Onsdag 6/4 efter skolan.


Låter jätte bra tycker jag,så preliminär flyttning för han blir 16/4 om

allt går bra,så 1/4 som vi trodde först stämmer allltså inte längre.

Han skall dit några dagar veckan därpå också,men dom tiderna har

vi inte fått än. Nästa rad:


Nu över till lite limerickar igen fortsätter vidare med det idag,här kommer dom:

En ung bilskojare från Råå

tänker sälja en konstig Renault

Den är gjord utav en Honda

som är monterad en månda`

men är registrerad som en peugeot


En bagare i östra Berlin

är berömd för en god mazarin

Trots att han bakar många

är köerna långa

Dess glasyr är av Amfetamin


Franske författaren Emile Zola

gallskrek av glädje:"Jösses vad bra!

Jag fann ett ord i danskan

som jag kan bruka i franskan

Det är enkelt och lyder:Fallera"


En mjölkbonde som var i strejk

satt och grunnade under en brejk

"Korsning arab och en ko

vad blir resultatet måntro?

Blir det kanske helt enkelt en milkshejk?


Det var dom för idag,hoppas att ni gillade dom också?

Idag passar jag på att elda lite i våran kamin,var faktiskt

lite kyligt här i morse,nu är det bättre värme i huset.

Skall snart ge mig ut och hämta in en ny omgång ved.


Lite kiligt väder idag,när det regnar tycker jag,men kan ju inte

göra så mycket åt det,tänker fortsätta elda i alla fall.Nu blir snart

att fortsätta vidare med sysslorna,börjar bli hungrig känner jag

så bäst att stoppa ngt i magen.Nästa rad:


Önskar er alla som läser min Blogg,en fortsatt bra Torsdag.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  







Av Maria Blicker - 30 mars 2011 09:12

Hej alla Bloggläsare! Ni mår väl bra?

Det gör jag i alla fall.Idag är solen äntligen

framme igen,och det har slutat att blåsa,för

här är det vindstilla just nu.Perfekt


Var ju med Barnen imorse till sina skolbussar,brukar

göra det på morgnarna,och måste säga att det var riktigt

skönt att gå när det inte blåste. Nästa rad igen:


Nu har inte Marcus så många dagar kvar att åka skolbussen härifrån

han kommer ju att åka från Kinna sedan,blir ngt nytt för honom.Hoppas

att det skall går bra i alla fall.På Lördag 1/4 är det tänkt från våran sida i

alla fall att vi skall köra ner Marcus grejer.Blir nog bra...


Igår var jag ju nere och tränade med Kören,vi var faktiskt riktigt många

med dom andra också,var jätte kul,var till och med rätt många i våran alt-stämma

också,känndes lättare när man inte behövde vara ensam. Nästa rad igen:


I eftermddag skall simon ner och träna innebandy igen,han brukar ju göra det

på onsdagar,men idag  har dom sista träningsdagen för terminen. Nästa rad:


Från Innebandy till lite mer limerickar igen,idag blir det lite fler än gårdagen

hade,så bästa att sätta fart,här kommer dom på rad:


Till en fräck Jeansbutik i Haga,

kom kunder tillbaka och klaga,

på köpta ficklösa jeans,

och man tror nu att det finns,

en misstänkt ficktjuv i Haga!


En ordblind elefant från Moskva,

ledsen för att han ej skrev ryska A,

föll sedan uti skratt,

när han insåg att,

hans namnteckning skrivs med @!


En jagande bonde från Tjörn,

hade aldrig fått skjuta en björn,

men när han en dag fick chansen,

sköt han högt över bamsen,

och fällde istället en Örn!


En trestegskomet i Närke,

tog en rungande sats från sitt märke,

och steg ett i örebro,

det andra i Hjo,

och det tredje i Söderbärke!


En stilig hjärtkirurg från Elsass,

lagade brustna hjärtan en masse,

inte med nål och tråd,

men med själavård,

och komplimanger i stora lass!


En snubbe från ursköna Ljur,

tappa sin Rolex på en lång tur,

den helt enkelt försvann,

Han den ingenstans fann,

Nån sa:-Ring SJ som kan spåra ur!


Också till dagens sista för ni orkar väl med en till?

Den kommer nu i alla fall:

Häckklippning i Karlsruhe med spänst,

är alls ingen hushållsnära tjänst,

då tvåan såg ut som en medelmåtta,

när sanna gjorde sju och sextioåtta,

Nu snabbast i världen av egen förtjänst!


Det var dom för idag.Hoppas att ni gillade dom?

Jag tycker det är lite kul med limerickar,vet inte varför,

men så är det i alla fall.Nu tänkte jag inte ge er så mycket mer

idag,måste vidare i mitt grejande men dyker ju upp med ny text i morgon igen...


Innan jag bryter så passar jag på igen att önska alla som studerar min Blogg

en fortsatt bra och solig Onsdag.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  


Av Maria Blicker - 29 mars 2011 09:51

Hej alla som läser min Blogg!Hoppas att ni mår bra?

Här är läget bara som det skall.Fick iväg simon med bussen

i morse,Lennart har kommit iväg med sitt,jag har hamnat här

vid Bloggen igen...Nästa rad:


Just nu blåser det en hel del,och det är rättså gråmulet ute.

Inget vidare solväder precis.Kiligt!men snön har i alla fall för-

svunnit och det är barmark igen,det är ju i alla fall ett litet plus-

tecken,ngt som är åt rätt håll  i alla fall. Nästa Rad:


Idag kommer Marcus hit,men han kommer inte förrän till Kvällen,

han har sin Assistent idag,näst sista dagen idag innan han slutar,

lite tråkigt men så blir ju situationen  nu när Marcus inte skall bo här

längre.


Ikväll skall jag ner och träna med Kören igen,tänkte jag,var ju inte med

i Söndags.Vi skall öva med dom båda andra körerna också,så det blir

lite extra kul ikväll,så Lennart får vara lite Barnvakt när jag är iväg.


Nu över till Lite Limerickar som jag har hittat,det var ju ett bra tag sedan,

måste variera lite,så det blir lite nytt också,här kommer några stycken på rad:


Tänk att en välrimmad Limmerick

lite småfräck eller enbart kvick

kan ge goda miner

och öka endorfiner

Så man mår bra på ett ögonblick  


En friställd snickare från slummern

en ganska urblåst och dum en

jobbar nu på måleri

och hörs vråla och stå i

"Aj fan,jag måla mig på tummen"   


En landsman till phileas Fogg

avskyr Datorer men älskar sin dogg

"Jag hatar allt inom data

den gör folk dumma och lata"

så skrev han själv i sin blogg     


spöket i vadstena klosterrester

gick och kände inre protester

"I April nu i vår

jag spökat i trehundra år

Jag vill banne mig ha semester"  


Min faster som bor i Blomstermåla

fick tandverk när hon åt Gorgonzola

hon kände ett hål

men hon är väldigt snål

Så hon lagade tanden med kola  


Nu blir det inga mer Limerickar för idag,måste gå och fortsätta vidare

men önskar självklart alla som läser detta även ni som jobbar eller ni som

skall jobba eller ni som har jobbat,en fortsatt bra Tisdag.Ha det så jätte bra

ha det bra...Maria B.  

Av Maria Blicker - 28 mars 2011 09:58

Hej alla som läser den här Bloggen!

Hoppas ni mår bra?Här är allt bara som det skall.

Skulle egentligen skrivit igår,men blev inte av,Lennart

var Ledig,så då hoppade jag över det en dag.


Skriver idag i stället.Igår kväll snöade det här.Typiskt när snön

hade börjat försvinna,då skall det komma mer.Jag är less på

den här snön,vi har väl haft snö så att det räcker och blir över

den här vintern.Tänk om det kan komma lite värme i stället,så


det kan börja växa lite ute,så det kan bli lite grönt,men det är väl

ändå ett önsketänkande.Idag har vi Måndag,och en ny vecka som

tar vid undrar vad den kan föra med sig tro?får väl se...


Just nu lyser solen här i Öxabäck,mycket bättre än den där snön som

kom i går,den kunde vi lika gärna varit utan,tycker jag. Nästa Rad:


Idag jobbar Lennart igen,och jag har fått i väg Marcus och simon till

 sina skolor,Marcus åker till Kortids i eftermiddag till i morgon,men det

blir väl ändå sista gången för Marcus nu,han skall ju snart bli Kinna Bo.


Det kommer bli väldigt konstigt när han flyttar,men är väl bara att se som det

är att det är dags nu även för hans del,har sagt till Marcus att vi kommer och

hälsar på honom,och sedan får han ju självklart komma hit när han vill.


Nu över till Lite Historier igen,den första kommer här.

En norrman målade de vita mittstrecken på vägen.Första

dagen målade han nästan en mil,

2:a Dagen målade han:5 kilometer

3:e Dagen:1 kilometer

4:e Dagen:10 meter

5.e Dagen:1 meter,

Chefen kom förbi och utbrast:

-Det går ju sämre för var dag som går!

vad är det som har hänt?

Norrmannen svarade:

-Det börjar ju bli så himla långt att gå till målarburken  


Det kommer en till:

Den norske domaren till de båda åtalade norrmännen:

-Vem körde när bilen kom över på fel sida av vägen?

-Ingen av oss,vi satt i baksätet och sjöng!!!!  


Dagens Sista:

Det var en gång en norrman som skulle till Banken och när

han kom dit så var det jätte lång kö men han tänkte att han

inte hade ngt annat val så han ställde sig sist i kön och väntade.

När han nästan var framme så hörde han någon ropa:

-Anders!

Han sprang ut men det var ingen där som han kände igen,

så han gick och ställde sig sist i kön igen.När han  nästan var

framme igen hörde han någon som ropade:

-Anders!

Så han sprang ut igen och kollade men det var fortfarande inte någon

han kände igen så han gick och ställde sig sist i den långa kön igen.

När det var hans tur så hörde han någon ropa:

-Anders igen!

Han sprang ut och ropade:

-FÖR FAN JAG HETER INTE ANDERS!!!!  


Det var mina för idag,kommer fler sedan.Nu skall jag strax bryta för att

fortsätta vidare med Måndagen,har lite annat att pyssla med också än

bara bloggen,men innan jag bryter så passar jag på som vanligt att önska


Alla som läser denna bloggen en fortsatt bra Måndag,även er som jobbar eller

som skall jobba.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  



Av Maria Blicker - 26 mars 2011 13:13

Hej alla Bloggläsare! Hoppas att ni mår bra?

Här är allt bara som det skall.Skriver lite sent idag,

är ju egentligen Mat time nu,men det får bli efter

jag har skrivit här. Nästa Rad:


Idag tänkte jag göra Ugnspannkaka,det var så länge sedan

vi åt det här,och dels så är det gott också,både Marcus och

simon gillar det.Lennart jobbar idag,men kan hända han skall


ta lite Ledigt i morgon.Idag lyser solen för fullt här i Öxabäck,

och rätt svaga vindar,nästan lite synd och sitta här och skriva

men vill gärna förmedla lite grann i alla fall.Ikväll blir att titta

på Körslaget igen,började ju förra veckan,gillar det programmet.



Nu över till lite Historier igen som jag har hittat,kommer här:

Norsken bad svensken komma på besök hos honom i Norge en

helg,men när svensken kom fram så stod det en stor lapp på dörren:

-Ha Ha,jag är inte hemma,där lurade jag dig allt.

Svensken tog upp pennan och skrev:

-Ha Ha,Nej det gjorde du inte alls för jag har aldrig varit här.  


Kommer en till i Farten:

Ole sitter och lyssnar på radion då frun kommer in i rummet:

-Vad lyssnar du på?

-Radioteatern.

-Men jag hör ingenting.

-Det är pantomimteater  


Dagens sista:

Två specerihandlare med affär mitt emot varandra

på samma gata.En dag satte den ena upp en skylt:

"Jag levererar kaffe till hela staden"

Strax hade den andra satt upp en skylt:

"Jag levererar kaffe till hela landet"

Då blev de första ofantligt arg och satte upp en ny skylt:

"Jag levererar kaffe till Hans Majestät konungen"

Den andre tog bort sin skylt och satte upp en med texten:

"Gud bevare Konungen"  


Nu blir det inga mer för idag.Nu måste jag bryta för att fortsätta

vidare,Lennart kommer hem lite tidigare i kväll,han har lite extra

körningar här i öxabäck i kväll,det är ju som sagt inte helt fel.


Nu passar jag på att önska er alla som Läser den här bloggen

en riktigt bra Fortsättning på Lördagen,Ha det så jätte bra

Ha det bra...Maria B.  


Av Maria Blicker - 25 mars 2011 09:56

 Hejsan! Idag har vi soligt igen,alldeles vindstilla ute.

Riktigt konstigt när det blåste så igår,men men inte klaga,

det skall vi inte göra. Nästa rad:


Nu är Barnen iväg i sina skolor,dom slutar tidigt idag,både

Marcus och simon.Marcus slutar kl:13:15,och simon slutar

kl:13:00,så det sklijer inte så långt mellan dom. Nästa rad igen:


Idag blir det till att göra lite våfflor tänkte jag,det är ju Våffel-

Dagen idag.Marcus hade ätit våfflor på skolan igår,sade han i

morse,lät ju inte helt fel förståss.Simon nämde också i morse

att han ville ha det. Nästa rad:


Så det får bli till i eftermiddag tänkte jag,när dom har kommit hem

från sina skolor.Det var riktigt länge sedan som jag gjorde våfflor,

så det kanske är på tiden nu då.Det är ju jätte gott,med sylt+grädde till.


Nu över till en rättså lång Historia,så det blir bara den för idag,eftersom

den är rätt lång,får se vad ni gillar den?Den kommer här:


Tullen stoppade en personbil som ville in i Norge via svinesundsbron.

Det var fem stycken svenskar som kom åkandes i en Audi Quattro.

-Vad är det nu då?varför släpper du inte förbi oss? frågade föraren.

-Nei,nei,nei,det går icke!sade tulltjänstemannen medan han lutade sig

in i bilen och räknade på fingrarna.En,to,tre,fire,ni är fem stycken.Det är

en för mycket förstår ni väl?

-Vadå?sade föraren,en för mycket?

-Ja,quattro,fortsatte tullaren,det vet väl dere att det betyder fire!

Ni må vare fire i den här bilen om dere vill in i lannet.

-Men snälla,sade föraren.Det förstår du väl att bilens modell bara heter så?

Det har ingenting med antalet passagerare att göra.

-Jo,sa tullaren,Quattro betyder fire og ni är fem.En må klive ur.

svenskarn blev mer och mer irriterad över den nitiske och oförstående

tulltjänstemannen vid statliga Norska Tullmyndigheten.

Ordväxlingen blev mer och mer högljud men eftersom  det inte gav ngt

resultat,bad föraren att få tala med tullarens chef.Eftersom nu inte denne

tjänsteman verkade riktigt klok måste åtmindstonde hans chef vara det........

-Nej,det går icke,sade tullaren och skakade på huvudet.Han är icke tillgänglig.

-När blir han det då?

-Så snart han snackat klart med to dansker i en Fiat Uno  


Det var den enda för idag,kanske verkar lite trist?men det kommer ju fler dagar,

så fler historier lär det bli,det kan jag lova er. Till kvällen kommer vi att se på Let`s

Dance igen.Det är ju sista programmet ikväll,så det får vi inte missa?äter även lite

gott till det. Nästa rad:


Nu passar jag som vanligt på att önska alla som studerar min blogg,en riktigt bra

och solig fortsättning på fredagen,nu skall jag fortsätta vidare här.Ha det så jätte bra

ha det bra...Maria B.  


Av Maria Blicker - 24 mars 2011 11:09

Hejsan! Har ni det bra?Hoppas det i alla fall.

Här är allt bara bra.Barnen är i skolan,Lennart i

Gbg.Jag vid Bloggen. Nästa Rad:


Just nu kan jag tala om för alla som läser detta att

Vi har en Riktigt fin och Solig Torsdag,men också en

mycket blåsig sådan dag.Får se hur dagen blir idag.

Inget bestämt i alla fall,men antar att den blir som


alla andra dagar(Plockar med det vanliga.)Skall även ta

lite rundor med figo så att han också får komma ut.


Nu blir det lite Historier igen,så håll till Godo:

Kollegan till en lapplisa som dött,gjorde en insamling

för att hjälpa hennes anhöriga,och alla bidrog m 10 kr.

Även en av stadens köpmän som åkt fast för felparkering

fick en förfrågan om ett bidrag.Till allas förvåning drog han

fram en hundralapp.Insamlarna förklarade att dom inte kunde

växla,men fick svaret:

-Det gör inget.Behåll resten och begrav fyra lapplisor till.  


Kommer fler:

Polisen som stoppats för fortkörning:

-Har ni körkort?

-Nej.

-Det var tur för dig det,för annars hade du blivit av med det på en gång.  


en till:

Två Norrmän var ute och åkte Lastbil.De kom till en tunnel som var 3,60 m hög

Men norrmännens lastbil var 3,70 m hög.Den ene frågar:

-Ser du ngn polis?

-Nej.

-Bra,då kör vi  


Dagens Sista:

-jag tänkte försäkra min bil.Vet du ngt bra bolag frågar norrmannen sin vän?

-Mitt Bolag är jätte bra,ingen olycka har drabbat mig på 23 år.Harald tyckte

det var vansinnnigt att bygga en sommarstuga mitt i sahara.Därför frågar han:

-Men ole,Där finns ju inget vatten?

-Ja,det är ju riktigt,men tänk vilken fantastiskt fin sandstrand  


Nu nog med Historier för idag.Nu skall jag gå och få lite fart på våran kamin

så det blir lite värme i huset,sedan blir det dags för lite mat i magen med.Sedan

fortsätta vidare med dagen.Passar på att önska alla som läser en riktigt bra fort-

sättning på Torsdagen.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  

Av Maria Blicker - 23 mars 2011 11:31

Hej alla som studerar bloggen!Hoppas ni mår bra?

Här är allt bara i sin ordning.Var iväg i går på Marcus

skola och pratade lite,var därför som jag inte lade ut

ngt inlägg. Nästa rad:


Vi diskuterade lite om Marcus flyttning,nu när han skall bo i

kinna.Det skall komma en kvinnlig från Boendet i kinna som

jobbar där,och skall prata med Skolan på Torsdag,låter bra

tycker jag.Vi blev bjudna på lite fika när vi kom dit.Det var ju

inte helt fel,var jätte gott.


Det kom upp mycket annat också som har med Marcus att göra,men

lägger inte upp allt det här,skulle bli så mycket då.Vi åkte ner både jag

och Lennart.Han var lite ledig igår för detta mötet på skolan.


Från mötet på skolan till lite Historier igen som jag har hittat,får se vad ni

tycker om dom,här kommer den första:

En svensk och en norrman gick omkring på en kyrkogård,och läste på

gravstenarna.På en stod det:Han hette kämpe och kämpade in i det sista

och på en annan sten :Han hette strid och stred in i det sista,då sade norr-

mannen:

-Jag undrar vad det kommer att stå på min gravsten?jag heter Gök i efternamn?  


Kommer en till i farten:

En norrman var över i sverige för att jobba.Han tog anställning som skogs-

arbetare.Förmannen sa:

-Med den här sågen kan du fälla 40 träd om dagen,men när tre dagar hade gått,hade inte norrmannen fällt mer än tre.Då tog förmannen sågen för att visa

hur det skulle gå till.Då han startade motorsågen hoppade norrmannen högt och skrek:

-Va er e som brummer så?  


Dagens Sista:

Pappa och pelle var ute och gick i parken.Efter ett tag så var pappa Rune trött

i benen och satte sig på en bänk.Då frågade pelle:

-Pappa kan jag få sitta i ditt knä?pappa säger:

-Okej,men varför vil du inte sitta bredvid mig?Pelle säger:

-Jag läste på skylten där borta och där stod det att bänken var nymålad...  


Nu blir det inga mer Historier för idag,hoppas ni gillade dom?Kan hända att några

utav av dom är gamla,men gamla historier kan vara roliga dom också. Nu skall jag

alldels strax logga ut mig,för att gå och fortsätta vidare med dagen,men passar på att önska er alla som läser detta,en fortsatt bra Onsdag.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards