Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

God Fortsättning på 2013! med 9 stycken citat och 2 stycken Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 2 januari 2013 12:27

Hej alla igen! God Fortsättning på det nya året 2013!

Hoppas att ni alla hade en bra Nyårsafton?Det hade vi.

Här var lungt och sansat.Vi åt lite gott till tv:n,och hade

det allmänt bra.Lennart var ute lite på natten och körde,men

inga längre resor,så det gick bra.


Idag har vi åter plusgrader ute,men endast +2,8 grader idag,så ngt lägre

temperatur idag.Snart blir det till att ge sig på att plocka undan julen så

man får tillbaka vardagen igen,blir att slänga ut granen också,men peppar

peppar så har den faktiskt inte barrat så mycket i år.Den har stått sig bra.

Nu är snön så gott som borta här.Lite synd,men så är läget här.


Idag har jag letat upp lite citat igen här på nätet.Lite dags att plocka fram dom igen.

Idag är det 9 stycken citat och så har jag letat 2 stycken Historier också.Den ena är

lite längre och den andra är rätt kort.Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!

Mycket Nöje! Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Du kan aldrig fly från ditt hjärta,så det är bättre att lyssna till vad det har att säga-Paulo Coelho.


2)Med tre ord kan jag summera allt jag har lärt mig under livets gång:Det knallar på-Robert Frost.


3)En liten bit i taget och du kommer långt-Okänd.


4)Räds inte förändring,omfamna den-Anthony J.D´Angelo


5)Ett uns praktiserande är värt mer än ett ton predikande-Mahatma Gandhi.


6)Vänd ansiktet mot solen,så faller skuggorna bakom dig-Okänd.


7)Livet är väldigt enkelt,men få envisas med att göra det svårt-Confucius.


8)Gör det eller gör det inte,men få det gjort-Jiddu Krishnamurti.


9)Det svåra är det som tar lite tid.Det omöjliga är det som tar lite längre tid-Fridtjof Nansen.


Det var dom 9 stycken citaten idag.Hoppas ni gillar att läsa dom?Nu över till dom 2 Historierna.

Håll till Godo!Nu kommer dom:


En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svarar"hands free"

med högtalaren på.Alla andra i rummet lyssnar.

Mannen:Hallå!

Kvinnan:Älskling det är jag.Är du på klubben?

Mannen:Ja.

Kvinnan:Jag är i sta´n och har hittat en fantastisk läderjacka.Den kostar 7500 kronor.

Är det ok om jag köper den?

Mannen:Jadå,naturligtvis,om du nu tycker så mycket om den.

Kvinnan:Nu när jag ändå har dig på linjen så...Jag var också just förbi Mercedes för att få monterat

den där stjärnan du vet.De har fått in 2011 års modell och de hade en superhäftig SL500.Det är just

en sån jag alltid önskat mig.

Mannen:Vad kostar den då?

Kvinnan:2,2 miljoner i standardversionen.

Mannen:OK,så köp den då,men för det priset skall det också ingå vinterdäck.

kvinnan:Tack älskling,vad du är gullig,så var det bara en sak till.Sommarhuset som vi tittade på

förra året är till salu igen,för 10 500 000 kr.

Mannen:Ok,bjud bara 10 miljoner.De accepterar de säkert,och gör det det inte så ge dem den där

halva miljonen till.Det är ju ett bra pris ändå.

Kvinnan:OK,vi ses senare.Jag älskar dig,raring.

Mannen:Hejdå-Jag älskar dig också.

Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom-mållösa-

Tills mannen med ett stort leende säger:

Mannen:Är det någon här som vet vems mobiltelefon det är?


En bonde kom åkandes längs vägen och fick plötsligt syn på en pojke som stod

alldeles själv på en stor gård.Han stannar traktorn,kliver ur och går fram och frågar:

-Vart har du dina föräldrar lille vän?

-Dom har blivit påkörda av en traktor.

-Ojdå!Har du några syskon då?

-Dom har också blivit påkörda av en traktor.

-Nejmen,det var det värsta!Vad gör du här alldeles själv hela dagarna då?

-Kör traktor!


Det var även dom 2 Historierna.Hoppas dom gladde er?Nu till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Svea.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna dagen 2013-01-02.Nu väntar lite andra sysslor än att blogga.

Nu passar jag på att önska er alla som jag gjorde i början på mitt inlägg en riktigt bra fortsättning på

detta året 2013 och hoppas att det kommer föra med sig en hel del bra saker.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER!


PS! Nästa inlägg kommer,men kan dröja lite nu,skall försöka hinna få ut ett inlägg till innan

mina studier drar i gång på allvar,dröjer det så blir nästa inlägg när jag får tid till det.DS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards