Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Nytt inlägg med 12 stycken roliga gåtor och 2 stycken roliga historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 29 januari 2013 11:14

Hejsan! Idag blir det ännu ett nytt inlägg i min blogg.

Idag är det mest gråmulet ute med lite regn i luften,

och ca +1,4 grader ute här.Ingen sol alls idag,lite halv-

kiligt väder.Läser fortfarande mina studier hemma,men

blir att ge sig iväg på tgb så fort jag ser att det är ok igen.


Nu vill jag verkligen ha vår och lite värme.Det längtar jag efter,

allt det fina som våren verkligen har.Hoppas att ni alla mår bra?

inte är sjuka,det är ingetvidare,bara jobbigt nä inget kul alls.


Idag har jag letat upp lite roliga Gåtor för er läsare att ta del utav.

Det var länge sedan jag hade och lite roliga historier också,så inga

citat idag.Dom har uteblivit i detta inlägget,Kul med lite annat ngn gång.

Det är 12 stycken roliga gåtor och det är 2 stycken roliga historier.Den första

är om kal och Osborn och den andra är om ett skotskt par.Låt oss dra  igång

det hela.Önskar er alla läsare en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Här

kommer dom:


1)Vad är det som inte har några fötter men ändå en massa skor på sig?

SVAR:Trottoaren.


2)Hur många ärtor går det på en enkilospåse?

SVAR:Inga,ärtor kan ju inte gå.


3)Vilken fågel får man om man korsar en Lassiehund och en mjukost?

SVAR:Collie-brie.


4)vilket vin kan man inte dricka?

SVAR:Ping-vin.


5)-Vet du varför ålderdomshem brukar ligga vid vatten?

-Nej.

SVAR:För att de gamla ska få ro.


6)Vad kallas en butik som säljer både båt och cykel?

SVAR:Skepp o hoj.


7)-Vad ropar vampyren när han ser en snygg tjej?

SVAR:Vilken blodpudding.


8)Varför syns det fotspår i timglaset?

SVAR:Det är tiden som går.


9)Vad är det för likhet mellan att öppna en Alladin-ask och att gå på krogen?

SVAR:-Jo,man blir lika besviken varje gång,för alla godbitarna är tagna och

kvar är bara några spritfyllda äckel i hörnen.


10)Vad får man om man korsar Djävulen och en städerska?

SVAR:Ett rent helvete.


11)Vilket är bäst-lycka eller en tia?

SVAR:En tia! Ingenting är bättre än lycka-

och en tia är bättre än ingenting.


12)Vad uppfann Hitler under andra världskriget?

SVAR:Jud-dämparn.


Det var alla gåtorna.Nu över till historienra.Här kommer dom:


1)Kal och Osborn är ute och fiskar.Plötsligt kommer en vindsurfare

svepande förbi och stänker ner kal.Surfaren vänder och kommer tillbaka

och stänker ner kal ännu en gång.Kal blir irriterad och nästa gång vind-

surfaren kommer klipper han till med åran.När vindsurfaren inte syns till

i vattnet blir kal och osborn oroliga och kal dyker i och får så småningom

upp honom i båten.Osborn börjar med mun mot mun metoden och säger

efter ett tag:

-Dö,secken jäkla göbbe att ha dålig  andedräkt! Kal häver sig upp över relingen

och utbrister:

-Osborn,detta är enna fel göbbe,denna har skreskorna på sig.


2)Ett nygift skotskt par skulle få åka en helikopter tur gratis,men på ett vilkor

att de var tysta under flygturen.Piloten gjorde många konster i luften.Helikoptern

flög upp och ner och det var många loopar mm.När dom landade sa piloten:

-Det här gick ju bra.

-Då säger skotten:

-Ja,men det var nära jag sa`nåt när kärringen ramlade ut.


Det var även dom två historierna.Hoppas dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Diana.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare med studierna och sedan blir det dags för lite mat i magen.

Till kvällen blir att bege sig till Kören igen.Det är ju Tisdag idag.Blir kul!Roligt att sjunga!

Nu får ni alla ha det så jätte bra.Det skall jag ha.Blir ett litet uppehåll igen nu innan nästa

inlägg dyker upp.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra.TjingelingMARIA BLICKER.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards