Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria Blicker - 31 januari 2011 10:05

Hej! Så var det Måndag igen...får se vad dagen blir?

Har i alla fall fått i väg båda mina barn med Skolbussen

nu på morgonen,och Lennart har kommit iväg till Gbg.


Tittade på Temperaturen för en stund sedan(alltid lite kul

att se vad det visar)då låg det på-2,0 grader,och det är rätt-

så dimmigt och vindstilla ute,bara lite som rör sig i träden.


Har inte tänt i kaminen ännu,men skall faktiskt göra det när jag

har skrivit klart här.


Vad händer nu då?  jo! Nu tänkte jag lägga ut lite ordspråk igen

var ju ett tag sedan,har mest blivit historier det sista,men inte idag.

Har några på Lager.Här kommer dom:


*Ta vara på dagen som är.Det som fanns igår,kanske inte finns

i morgon.

*Du lever bara en gång,ta till vara på den enda gången.

*Som man somnar får man sova.


Det var dom för denna gången,kommer mer en annan dag igen.

Idag kommer Simon med 14:00 bussen,han går lång dag idag.

Marcus slutar 14:45 idag så han går ännu längre,men han skall ju

vidare till sätila sedan(Han gillar kortids) (en jätte bra Lösning.)

Tur att den hjälpen finns. Oj! Kanske dags för ett mellanrum,blev

visst mycket här.


Nä!Allihop nu får jag nog sluta skriva inann det blir ännu längre.

Dags att bege sig ut och hämta in lite mera ved till kaminen,och

fortsätta vidare,men önskar er  alla en jätte bra Måndag i alla fall

Ha det så bra... Maria B.







Av Maria Blicker - 30 januari 2011 11:30

Hej! Idag lyser faktiskt solen här,och det är ett jätte fint väder ute.

Temperaturen ligger på +10,7 när jag tittade alldeles nyss. Idag skulle

egentligen Marcus haft sin assistent,men han har blivit förkyld sedan han

kom hem från sin semester,så Idag stannar Marcus i öxabäck.


Riktigt kul att se solen igen  var så mulet och grått  igår.

kanske blir till att gå ut och ta en lite runda med Figo sedan,så man

får sig lite frisk luft,alltid skönt att röra på sig.Sedan blir att få sig lite

i magen också när jag kommer in sedan(middag).Tänkte inte skriva så

mycket mer idag,för i eftermiddag blir till plocka lite med Marcus kläder

till kortids,han skall iväg i morgon igen.Sedan pyssla vidare med allt annat.


Så nu vill jag bara önska alla läsare en fortsatt bra Söndag.

(Kanske lite kort idag)men det får bli så idag)

Ha det så bra...Maria B.




Av Maria Blicker - 29 januari 2011 11:24

Hejsan! Idag ligger faktikst temperaturen på +sidan,den måste

ha lyssnat på mig,jag ville ha plus för några dagar sedan,så inte

klaga nu,visade ca +1,4 när jag kollade för en stund sedan,kaminen

är redan tänd,brinner för fullt.


Idag är Marcus med Sin Assistent,han kom och hämtade Marcus här

vid 09:00 tiden,och lämnar han i kväll.Blåser Faktiskt också lite grann

ute och är rättså mulet här. Igår fick vi en del snö igen,snöade en hel

del på eftermiddagen,en del på kvällen med.


Skulle egentligen varit iväg på Barndop idag,men det får bli väl till en

annan gång.


Idag är Lennart lite Ledig igen,skönt när han är hemma med lite.

Nu snart dags att avbryta mitt skrivande,för att göra lite annat igen

Till kvällen väntar Paj och lite Tv.Ha en fortsatt bra Lördag allihop...   Maria B.

Av Maria Blicker - 28 januari 2011 09:19

Hej! Just nu visar Temperaturen på -3.0 grader,var inte så

kallt ute i morse.Barnen har kommit till sina skolor,idag har dom

en kort dag,är ju fredag idag,så dom slutar tidigt idag.Kan vara skönt

för dom.Nu när jag tittar ut så är det väldigt grått på himlen här.


Nu är det sådär fint ute på alla träden igen,med lite vitt på.

vet inte varför man fastnar för det?Tycker det ser lite tjusigt ut,

eller kanske för att det ser ut som ett julkort,jag vet inte?ngt

är det i alla fall.


Igår kom simon hem med lite böcker som han hade lånat i skolan

på biblioteket,en utav böckerna är en bok med Bellman Historier

Tänkte lägga ut en eller ngn igen,här kommer den:


Det var mitt i natten och Bellman kom cyklande i full fart i en lång,

brant nerförsbacke.En polis fick syn på honom och sprang ut i vägen.

Han gjorde stopptecken och skrek:

-stanna i lagens namn!Du har ju inget lyse på cykeln!

-Ur vägen!svarade Bellman.Jag har ingen broms heller!


Kan ta en till när jag ändå är i farten:

Kungen och Bellman var ute och cyklade och råkade krocka.

De ramlade omkull och landade pladask i ett lerigt dike bredvid

cykelbanan.Båda tyckte att det var den andres fel,och började skälla på

varandra.Till slut blev kungen så arg att han ritade en cirkel i gruset och

skrek till Bellman:

-ställ dig innanför cirkeln och stanna där,annars sätter jag dig i fängelse!

Kungen började slå sönder Bellmans cykel.Bakom ryggen hörde han till sin

förvåning Bellman skratta gång på gång.Men varje gång han vände sig om stod

Bellman lydigt innanför cirklen.När kungen hade gjort skrot av cykeln frågade han

Bellman varför han hade skrattat.

-Det var ju inte min cykel,utan jag hade lånat av dig,svarade Bellman.

-Javisst!vad dum jag är,sade kungen och såg generad ut

-och dessutom har jag varit utanför ringen sju gånger,avslutade Bellman triumferande.


Nu blir det inga mer för idag,måste snart ge mig ut och hämta mer ved till

våran kamin för nu är det tomt i lådan.Sedan dags att fortsätta vidare att greja

Till kvällen blir det Let`s Dance och Tacos till tv-n skall bli gott.

Önskar alla läsare en fortsatt bra Fredag.Ha det bra....Maria B.








Av Maria Blicker - 27 januari 2011 11:28

Jaha så kan det gå,hoppas det går bra att ta den här

viserligen fel ställe,men det får gå:

nu kommer rubriken:"våren lär dröja"


Så får det bli,och så blir det.

Skriver inte mer här.Ha det så bra igen...

Av Maria Blicker - 27 januari 2011 10:37

Hej! Kom ju på igår att jag glömde skriva rubriken,upptäckte det

när inlägget redan var ute,så då var det ju försent.Det skall inte ske

idag,och inte i fortsättningen,skall ju givetvis stå en text.


Nu får vi väl ändå gå vidare i alla fall:Just nu eldar jag i kaminen igen

var ju riktigt kallt imorse,här hade vi -16 grader,mycket kallare än i går.

men nu har det gått uppåt,så nu visar det -4,2 grader,kan väl ändå bli på

+sidan så vi får känna lite värme,men det lär ju sannerligen dröja.Våren

skall ju inte komma förrän i April sägs det ju,så vi får vänta ytterligare ett

par månader.


Nu kommer Marcus i eftermiddag igen.Blir kul att få hem han igen.

Som vanligt vid denna tiden på dygnet,så är det lungt i huset.

Skall snart ta hand om lite tvätt i korgen som ligger och väntar.

Sedan blir det att få ngt i magen också,känner att den börjar säga

ifrån kan va skönt att äta innan Marcus och simon kommer.


Nu blir det till att fortsätta vidare bland sysslorna,och avslutar med

att skriva som jag brukar skriva när det är dags att sluta:

Önskar er alla läsare en fortsatt bra Torsdag.Ha det så jätte bra...

 Maria B.





Av Maria Blicker - 26 januari 2011 09:12

Nu skiner solen här igen,och vi har en Temperatur på -4,3 grader här,

i morse när jag lämnade barnen vid skolbussen,då hade vi -8 grader här.

Burr vad kallt  .Tur att man har ved,som vi kan värma oss med,men har inte

tänt i kaminen ännu,men skall göra det när jag har skrivit klart här.


Nu är det väldigt Tyst och lungt i huset,bara jag och figo här,jag sitter

placerad framför datorn och skriver på bloggen.(Kul!)


Verkar som att det skall bli uppehåll resten utav veckan också.

Skönt.I alla fall om man får tro Borås Tidningen?men många ggr

brukar jag gå efter vad det är för väder utanför fönstret,där brukar man

får den rätta väderleken,om man säger så.


Snart blir det att pyssla med lite annat än bloggen,har fått lite nya bilder

på fler djur här som jag samlar på,som skall sättas in i pärmen igen.

Det är jätte fina bilder på vilda Djur.(Lite Kul att ha!).


Nu skall jag i alla fall först bege mig ut och hämta lite småpinnar så

det blir lite fart på våran kamin.


Önskar nu alla läsare en jätte bra Onsdag och hoppas att ni har det bra?

Ha det bra... Maria B.



Av Maria Blicker - 25 januari 2011 17:49

Hej alla glada Människor! Hoppas ni mår bra.Här är allt ok!  

Skall om en stund bege mig ner till Kören.Det är ju Tisdag idag,

vilket innebär träning igen.(Kul!)Tänkte skriva ner lite innan bara

så det blir lite uppdaterat igen.


Har inte hunnit skriva förrän nu,vissa dagar är ju så

ibland har man fullt upp ibland mindre saker att göra,

tur är väl det i och för sig att det är lite upp och ner,för

fy vad tråkigt det skulle vara om dagarna vore likadana

(nä inget vidare)Tror ni håller med?


Nu blir det snart dags att ge barnen kvällsmat innan det blir dags

att bege sig,så som ni förstår så blir det inte så mycket skrivit kväll,

men skall försöka skriva desto mer i morgon.Skall faktiskt skicka iväg

Marcus till Sätila i morgon igen,nu är det dags igen...Inte mycket man får

ha honom hemma,han är mest ute och flyger på andra aktiviteter


Så har faktikst grejat lite igen med hans grejer som han skall ha med.

Simon min minsta är också iväg i morgon,han spelar innebandy på onsdagar

Så nu är dom iväg båda två  i morgon,så det blir att sysselsätta sig ändå,men det skall gå det också.


Nu dags att avsluta mitt bloggande för i kväll,men som jag brukar skriva

så önskar jag allihop en fortsatt bra kväll. Ha det så bra allihop...  Maria B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards