Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Nytt inlägg med 10 stycken citat och 5 stycken Roliga Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 17 januari 2013 11:18

Hej alla som läser min Blogg!

Hoppas att ni har det bra?

Idag och igår skulle jag egentligen

varit på mina studier men så blev inte

fallet riktigt.Det är så att jag har min moped

på lite inlämning.Det har blivit punktering på den,

så därför har jag fått stanna hemma pga det.Lite

onödigt kan man tycka,men sådant som händer tyvärr.


Idag lyser solen här,och det är riktigt fint vinterväder här.

Temperaturen just nu kl:12:15 ligger på +4,7 grader här.

I morse när jag följde med simon till bussen så hade vi -6grader,

men känndes inte så farligt kallt ändå var ändå vindstilla i luften.

Här eldar jag i alla fall i kaminen idag för att hålla lite värme i huset.

Lite mysigt med vedkamin tycker jag,blir sådan skön värme.


Idag har jag letat citat igen.Det är 10 stycken idag.Det är också historier med.

Det är 5 stycken roliga historier.Ni får själva bedömma dom.Passar på att önska

er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Gårdagen är borta och dess historia likaså.Idag börjar en ny berättelse-Rumi.


2)Människor är så lyckliga som de bestämmer sig för att vara-Abraham Lincoln.


3)Om inte nu,när då?-Okänd.


4)Varje händelse har en anledning.Alla motgångar lär oss något.

Ångra aldrig ditt förflutna.Acceptera det som den lärare den är-Robin Sharma.


5)Om vi ingen vinter hade skulle våren inte vara så angenäm.Om vi aldrig mötte motgångar

skulle välståndet inte vara så välkommet-Anne Bradstreet.


6)Det är för väl att lögnen finns,för tänk om allt man hörde var sant-Albert Engström.


7)Det är bra att ha få vänner och många bekanta och att veta vem som är vad-Lis Brydal.


8)Livet har så mycket mer att ge,mycket mer än vad ögonen kan se.

Så lyssna in och känn.Låt livet bli din vän-Marion Magnom.


9)Om alla människor vore rättvisa behövde ingen vara tapper-Agesilaus,kung av spara.


10)Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet.Alla tror att de har fått tillräckligt-Jackues Tati.


Det var citaten.Nu över till historierna.Dom kommer här:


1)Malte är på väg hem från affären då han möter ett par med gåstavar.

Utbrister:

-Vaa...Har ni glömt skidorna hemma!


2)Olle,får jag en pris snus av dig?

-Men du fick ju en alldeles nyss...

-Jo,men det skakade så hemskt i bussen att

jag la in den i fel gubbe...


3)Två pojkar står på skolgården och skryter om sina pappor.Den förste säger:

-Min pappa är så snabb att han kan skjuta en pil och springa i kapp den och ta

den i luften.

Den andre pojken säger:

-Tycker du det är snabbt?Min pappa är jägare och han kan skjuta mot en älg och

vara framme vid älgen innan kulan träffar.

Då kommer det fram en tredje pojke till dem och säger:

-Ni två vet inget om snabbhet.Min pappa är kommunalarbetare.Han slutar jobba

klockan fyra varje dag men är ändå hemma kvart över tre!


4)-Doktorn gav mig rådet att vila på maten.

-Hur gick det?

-Jag gav upp för jag blev så satans kladdig


5)Detta är faktiskt en helt sann händelse!

I ett välkänt direktsänt radioprogram på 60-talet

så besökte man en skola.Den kände radioreportern

skulle då intervjua en flicka i 10-års åldern.Han började

med några inledande frågor om vad hon hette och hur

gammal hon var.Flickan öppnade inte munnen.Reportern

lirkade och försökte spela ut sitt professionella register att

få henne att svara på frågor men hon förblev knäpptyst.

Till slut sa reportern uppgivet:

-Men du kan väl i alla fall tala om hur gammal du är?

Flickan sade då lågmält i-i direktsändning:

-Mamma och pappa har sagt att jag inte får prata

med farbröder som luktar sprit!


Det var även historierna.Hoppas att dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Anton,Tony.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortästta vidare med denna soliga och fina vinterdagen som vi har idag.

Riktigt roligt att se att solen är framme och visar sig.Den borde vara framme lite oftare bara.

Nu passar jag på att önska er alla en fortsatt bra och solig Torsdag.Det skall jag ha.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER!


PS! Nu kan det dröja igen innan det blir ett nytt inlägg,men det kommer som vanligt ett framöver.

Önskar er även en riktigt bra Fredag+Helg även nästa vecka om det inte blir något inlägg.DS


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards