Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Nytt inlägg med 10 stycken nya citat och 4 stycken Roliga Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada!

Nu är jag i farten med bloggen igen.

Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga

sjukdomar här inte,inga förkylningar heller

för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här.

"Peppar peppar ta i trä"som det heter.


Idag eldar jag i kaminen igen.Riktigt myisgt,men idag

är inte sådär jätte kallt ute.Rätt skönt ute.Här är uppehåll

i alla fall och vindstilla.Träden håller sig lugna.Nu denna veckan

när det har varit sportlov,så har Marcus varit hemma några dagar

och hälsat på.Han har till och med sovit över hemma.Riktigt roligt.

Simon däremot har varit iväg till Alingsås och varit och hälsat på mor-

mor och morfar några dagar.Allt var bara bra där.Dom hämtade och även

lämnade Simon.Så här har skett pojkbyte några dagar.Lite kul det också i bland.


Idag har jag lite citat igen som jag har letat här på nätet.Det är 10 stycken idag.Det

är även 4 stycken roliga Historier + Dagens Namnsdag.Passar på att önska er alla läsare

en Trevlig läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer citaten.


1)Livet kan vara enkelt,om vi låter det vara det-Dr.Wayne W.Dyer


2)De flesta lyssnar inte med avsikt att förstå;de lyssnar med avsikt att svara-Stephen R.Covey


3)När vi inte längre kan förändra situationen,utmanas vi att förändra oss själva-Viktor Frankl.


4)Det förflutna har ingen makt över det innevarande ögonblicket-Eckhart Tolle.


5)Lyssna till din intution.Den berättar allt du behöver veta-Anthony`D Angelo.


6)Nästa budskap du behöver finns alltid precis där du är-Ram Dass.


7)Att vara sig själv i en värld som ständigt försöker få oss att vara någonting annat

är den största bedriften-Ralph Waldo Emerson.


8)Förnuftet är maktlöst när kärleken uttrycker sig-Rumi.


9)Att försöka skapa lycka genom att köpa saker är som att försöka stilla hunger

genom att tejpa fast mackor på kroppen-George Carlin.


10)Äkta kärlek har ingen motsats-Eckhart Tolle.


Det var dom 10 stycken citaten.Nu över till historierna.Dom kommer här:


1)En pojke berättade i skolan att de hade fått 8 stycken kattungar.

-Allihop är moderater,sa han.

Två veckor senare kom statsministern och hälsade på.Fröken bad då pojken

berätta om kattungarna.

-Jo,det är så att vi har fått 8 stycken kattungar och de är Socialdemokrater allihop.

-Men så sade du inte förra gången!?sa fröken.

-Nej,svarade pojken,men nu har dom fått upp ögonen.


2)En helt vanlig jävla kaka:


Ett ägghelvete

1 dl sur kakao

Så lite smör som möjligt

Socker

Ingen djävla mandel i alla fall

2 dl bakpulver

1 pkt fula russin

1,5 dl allerginötter


Fyllning:


1dl tradigt vaniljsocker

1 melon eller nåt

Sprit


Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvisp i en kvart.

Grädda direkt i skålen.Skit i att smöra och bröa.Kakhelvetet

fastnar ändå.Dunka ut skiten på matbordet om du kan.Garnera

med melon och sprit.Det spelar ingen roll.Skit i det då.Släng ut

matbordet genom fönstret.Drick upp spriten.


3)Matthandlaren sov lite oroligt och pratade i sömnen:

-Persisk matta 40 000 kr,kashmir 35 000 kr.

Hans hand känner på hustrun och han mumlar:

-Begagnad dörrmatta,en och femtio.


4)Är det nån som vet vem Tom Tank är?Eller ännu hellre vet var han bor nånstans?

I min bil finns en liten display som har tjatat på mig länge nu.

-120 km till Tom Tank,90 km till Tom tank,720 km till Tom Tank.

Jag gissar att det är en sån där modern inbyggd GPS-Pryl som försöker guida mig,

och jag har faktiskt varit nära,en gång var när jag var i Huddinge så stod det 20 km

till TomTank,då känndes det som jag var nära,men tyvärr var jag tvungen att stanna

och tanka efter det tappade jag spåret igen.Samma sak hände en gång när jag var på

väg mot Gävle så ni kan ju förstå om jag är förvirrad.


Det var historierna för detta inlägget.Hoppas ni gillar dom?Försöker leta upp roliga i alla fall.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Julia,Julius.

Grattis till alla er!


Nu blir att återgå till Dagens Pyssel.Till kvällen blir att bänka sig vid TV:n igen.

Det är ju Melodifestivalen även denna Lördagen.I kväll är det också 8 stycken

bidrag som tävlar.Dom är i skellefteå denna gången.Bidragen som tävlar är:

Eddie Razaz-Alibi.Elin Pettersson-Island.Ravaillacz-En riktig jävla schlager.

Amanda Fondell-Dumb.Martin Rolinski-In and out of Love.Caroline af Ugglas-Hon har inte.

State of Drama-Falling.Janet Leon-Heartstrings.Håller tummarna även denna gången för

bästa bidrag.Kommer självklart att titta.Måste ju se vem som går till final och hur dom andra

klarar sig.Även roligt att lyssna på låtarna som dom sjunger.Heja,Heja


Idag har Simon varit iväg i Borås och spelat innebandymatch,men när jag skriver nu så

är Simon inte hemma,så vet inte riktigt hur det gått ännu,men vet det så fort han dyker upp.

Nu skall jag pyssla vidare och önskar er alla läsare en riktigt fortsatt bra Lördag och Söndag.

Även nästa vecka.Då det är dags att återgå till vanlig vecka igen,inget sportlov.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka.....

Ha det så jätte bra.Ha det bra.TjingelingMARIA BLCKER.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Av Maria Blicker - 29 januari 2013 11:14

Hejsan! Idag blir det ännu ett nytt inlägg i min blogg. Idag är det mest gråmulet ute med lite regn i luften, och ca +1,4 grader ute här.Ingen sol alls idag,lite halv- kiligt väder.Läser fortfarande mina studier hemma,men blir att ge sig ivä...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards