Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Nytt inlägg med 3 stycken Julcitat och en Tomte kluring(Tankenöt)Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 14 december 2012 12:42

Hej alla Glada Människor!

Idag tänkte jag ger er ytterligare

ett nytt inlägg här i min blogg!


I Morse när jag vaknade var det riktigt kallt ute.

Snön riktigt glittrade i mörkret,men fy vad kallt

det var.(Burr säger jag)Tur att man har kamin så

att man kan elda så det blir varmt och skönt inne.

Den är helt kanon!Den gör vi oss verkligen inte av med.


I går Torsdag 13/12 hade vi Lucia.Då var Simon tomte i skolan

här i öxabäck.Jag hade införskaffat en dräkt till honom när jag och

Simon var i Göteborg sist.Han var jätte fin i den.När Simon kom hem

tog jag lite kort på honom i dräkten.Kul att ha.Blev riktig bra kort på

Simon.Var det många av er läsare som tittade på Lucia morgon vid kl:

07:00 på tv:n igår?Jag och Simon tittade på det,var väldigt fint faktiskt.

Kul att lyssna på lite Julsånger som dom sjöng också.Fick lite Lusse stämning

i alla fall.Det sändes ju från Uppsala domkyrka med Benny Andersson och Helen

Sjöholm.Nästa rad:


Idag har jag endast 3 stycken citat,men idag har jag en Tomte Kluring (taneknöt),nu när

det närmar sig Jul.Passar bra tycker jag.Historierna har utgått.Först kommer kluringen,sedan

kommer svaret längre ner.Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!Håll till Godo!Mycket

Nöje!Här kommer dom:


1)Jultomten har rätt:Hälsa endast på folk en gång om året-Victor Borge.


2)En av dom bra sakerna med jul är att du kan få folk att glömma det förflutna

med en present-Norman Vincent Peale.


3)Det lyser i stilla gränder av tindrade ljus i kväll och tusende barnahänder håller

ljusen mot himlapäll-Jakob Sande.


Tomte kluring(Tankenöt)

Fyra tomtar tänker gå över en bro mitt i natten,med endast en lykta.

Tyvärr är bron väldigt gammal och trasig,därför kan endast 2 tomtar gå

över vid varje tillfälle.Eftersom det är natt,måste tomtarna även ha med sig

lyktan när de går över bron,så de kan se var de går.En svårighet med detta

är att tomtarna går olika fort över bron.


Tomte A går över bron på 1 minut.

Tomte B går över bron på 2 minuter.

Tomte C går över bron på 5 minuter.

Tomte D går över bron på 10 minuter.

Lyktan som tomtarna har lyser endast 17 minuter.

Hur skall alla tomtarna hinna över till andra sidan innan

lyktan slocknar????







Svar:Först går AB över(2 minuter)

A går tillbaka med lyktan (1 minut)

Sen går CD över(10 minuter)

B går tillbaka med lyktan(2 minuter)

AB går över igen(2 minuter)

Summa:17 minuter.


Lite kul med något annat än bara Historierna,särskilt nu när vi närmar oss Jul,så passade denna

bra tyckte jag.Lite att klura på=Alltid nyttigt.Nu till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sixten,Sten.

Grattis till alla er!



Nu blir att fortsätta vidare med denna dagen,pyssla vidare,har även lite studier att ta tag i.

I kväll väntar lite gott framför tv:n igen,i och med att vi har Fredag.På Söndag har vi 3:e Advent

och 3:e ljuset brinner.Glöm inte att släcka era ljus när ni går därifrån.En olycka kan lätt hända,väldigt

onödigt när vi kan släcka dom,så alla tänk på det.Lämna inga brinnande ljus när ni går.


Nu passar jag på att önska er alla en fortsatt bra Fredag+Helg och även nästa vecka,kommer säkerligen

dröja sedan till nästa inlägg,har ju studier att sköta först och nu blir det en hel del pyssel med annat nu

när vi skall ha Jul också.Inlägget kommer,men längre fram.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.

 
 
Ingen bild

Mamma

14 december 2012 14:03

Hej igen Maria!
Roligt att du skriver på din blogg igen. Ja, luciafirandet i TVn igår morse var riktigt fint. Tror säkert att Simon var fin i tomtedräkt igår. Nu får du ha en riktigt bra fredag! Pappa hälsar! Kram, kram

Maria Blicker

14 december 2012 17:54

Hejsan!Ja,jag brukar ju skriva med jämna mellanrum,men nu har det dröjt ett tag,men fick för mig att skriva ett nytt idag.Tyckte det var lite kul och lite mysigt att se på lucia morgonen så på morgonen,man fick lite Lucia stämmning i alla fall.Som jag har skrivit i texten på min blogg så säger jag en gång till att Simon var verkligen fin i sin nya Tomtedräkt.Han passade bra i den.Ha en fortsatt bra Fredags kväll.Hälsa tillbaka till Pappa.Ha det så bra.Ses på Julafton i Kungsbacka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards