Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under april 2012

Av Maria Blicker - 29 april 2012 13:16

Hej! Hoppas att ni mår bra en dag som denna Söndagen?

Här har vi det bara bra.Idag kör Lennart igen.Jag är hemma

med Simon.I morgon Måndag dags att ge sig i väg igen,men som

tur är slutar vi dagen tidigt i och med att det är Valborgsmässoafton och

kvällen blir att tillbringa med Kören vid Bygdegården här i öxabäck.Som vanligt

när Valborg inträder.Dags att sjunga in våren.Ser jag framemot.Hoppas även på

att det blir bra väder.Inte kul om det skulle regna,så hoppas verkligen på fint väder

och att det blir många som kommer och lyssnar på oss.Tisdag är ju ledig dag i och med

att det är 1:a Maj och många som är ute och demonstrerar.Nästa rad:


Idag har jag letat upp en del Citat här på nätet.Idag är det 12 stycken.Passar som

vanligt på att Önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles

Gratis.Här kommer dom:


1)Skratt är en god början på en vänskap och den bästa avslutningen-Oscar Wilde.


2)Om vi inte lär oss att skratta åt våra problem,så kommer vi inte att ha något att

skratta åt när vi blir äldre-Edgar Watson Howe.


3)Le ett leende innan du somnar så går dagens surhet över-Piet Hein.


4)Det är inte roligt när gamla damer halkar på en isig gata,men det ser djäkligt roligt ut-Humor.


5)Så länge det finns människor finns det anledning att skratta,och så länge det finns människor

finns det något att skratta åt-Oleg Popov.


6)Skrattet är det bästa sättet att visa tänderna-Werner Flinck.


7)Humor är själens solsken-Edward G.Bulwer-Lytton


8)Humor är hjärtats harmoni-Douglas William Jerrold.


9)De bästa informationskällorna är sådana personer som lovat att

inte föra något vidare-Axel Von Ambesser.


10)Lyckan består av olyckor man undvikit-Al Phonse Karr.


11)De sanningar som vi inte vill höra är oftast nyttigast för oss-Okänd.


12)En aforism är aldrig tillräckligt sann;

den är antingen en halvsanning eller

halvannan sanning-Karl Kraus.


Det var dom 12 stycken Citaten.Hoppas ni gillar dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Tyko.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Söndagens Pyssel.Nu står först lite mat i magen

på schemat,sedan en tur med figo om vädret tillåter.Sedan får vi se vad som sker....


Nu passar jag på att önska er alla som kikar in i min Blogg,en riktigt bra fortsättning på Söndagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.


PS.Hoppas du dyker upp i nästa inlägg också.Titta gärna in då...DS.








Av Maria Blicker - 28 april 2012 11:35

Hej alla Glada Människor!

Här är allt bara som det skall.

Solen lyser och Uppehålls väder idag.

Skönt!Lennart är hemma idag.Han har tagit

lite break den här dagen.Gör han rätti tycker jag.


Igår inne i Borås,fick vi lite information om Restaurang

och storkök,men det är inget som lockar mig,men nyttigt

med information om olika yrken.I förgår hade vi en väldigt

intressant föreläsning om Lasse Gustavsson,som jobbade som

Brandman och fick sitt ansikte så illa förstört i  en brand.Var rätt

intressant att höra när han berättade,men det var mindre kul att se

hans ansikte.Usch så det kan gå! Kursen går bra och går frammåt.


Idag har jag letat lite Historier här på nätet.Det är endast 3 stycken idag.

Det får räcka för detta inlägget,finns ju fler Historier i andra inlägg som jag

har lagt ut om ni vill läsa fler...Passar på att önska er en Trevlig Läsning!

Mycket Nöje! Håll till Godo!Det är alldeles Gratis! "Ett skratt om dagen känns

bra för magen"Här kommer dom:


1)-Jag har provat nya YES den som effektivt löser fett

och är bakteriedödande.TOTAL FIASKO!Sitter här i bad-

karet,fortfarande fet och förkyld...


2)-Nu,Karl har jag som först kommit underfund med varför det

kallas för stryktips.

-Så duktigt,gumman lilla!

-Jo,alla lag du tippar får ju stryk!


3)Lilla Alva hade verkligen blivit glad då det visade sig att

hennes mamma var med barn,så Alva var med pappa på BB,

där väntan blev lång.Men så småningom hände det,och Alva

fick följa med in och Titta.Trillingar!Upprörd sa hon till mamma:

-Det var dumt av dig att låta pappa beställa barn!Du vet ju att

han stammar!


Det var dagens Historier!Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ture,Tyra.

Grattis till er!


Nu blir det att fortsätta vidare med dagen.I förrgår när jag åkte Tåg från

Borås-Kinna var tåget från Borås försenat skulle gått kl:16.00 men gick inte

förän klockan 16:23,så när jag kom till Kinna så hade bussen redan gått som jag

skulle med upp till Öxabäck,bussen mot Öxabäck går i normal fall kl:16:35 på eftermiddagen,

så där missade jag den bussen,så det var inte så himla käckt,så vad gjorde jag då?Jo jag

fick tag på en jätte bussig Granne som skjutsade hem mig.Var väldigt bussigt så det löste

sig som väl var.I bland får man lösa sådant också.Nä Nu skall jag inte tråka ut er med sådant

här mer utan nu till nästa rad:


Nu passar jag på att Önska er alla som läser min Blogg en fortsatt bra Lördag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...


PS.Vill bara nämna skrev inte att bussen kl:16:35 som jag missade var sista bussen för dagen.DS










Av Maria Blicker - 25 april 2012 17:29

God eftermiddag/God Kväll allihop.

Är nog snarare dags att säga så vid den

här tiden på dygnet.Brukar ej skriva på

eftermiddagen,men idag föll det sig faktiskt

så så nu blir det ett eftermiddags/kvälls inlägg idag.


Idag är vädret ej särskilt roligt.Det har ju regnat idag.

Som ni alla vet så har jag ju börjat med en ny sysselsättning

än innan när jag gick hemma.Är ju inne i Borås på Dagarna och

Kan kalla det för en Kurs mot att få ett jobb/Arbete.Tycker detta

är kul,men bara mycket papper att skriva om sig själv.Igår var vi

inne på Björkängsgymnasiet i Borås,för att få lite ytterligare information

om jobb/Arbete som dom hade där inne i går.Passade på att plocka med

mig lite papper och lite information där ifrån.Lite spänning i detta och se

vart det lutar åt.


Nu tänkte jag ge er lite Citat idag som jag har letat upp här på Nätet.Det är 12 stycken.

Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Det är alldeles Gratis.Håll till Godo.

Här kommer dom:


1)Ett mål måste inte alltid nås-Ibland fungerar det helt enkelt

som något att sikta mot-Bruce Lee.


2)Tålamod är den bästa medicinen-John Florio.


3)Gläds åt saker i nuet,allt annat ligger bortom dig-Michael de Montaigne.


4)En vän är en människa i vars sällskap jag kan vara uppriktig-Ralph Waldo Emersen.


5)Jämför inte de sämsta sidorna hos andra med de bästa sidorna hos dig själv-Laleh.


6)Möjligheterna är oändliga när vi bestämmer oss för att agera-Okänd.


7)Varje människa jag möter har något att lära mig-Dalai Lama.


8)Den som fruktar för framtiden kan njuta av nuet-Thomas Fuller.


9)Det finns inga misslyckanden-bara erfarenheter och din reaktion på dem-Bruce Lee.


10)Tänk lyckliga tankar.De lyfter dig upp i luften-Peter pan.


11)Rätt använt är livet långt nog-Lucius Annaeus Seneca.


12)Låt inte det du inte kan göra komma i vägen för det du kan göra-John Wooden.


Det var dagens Citat.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Marcus.

Grattis till er!


I morgon Torsdag väntar ny dag inne i Borås.Kul att komma ute lite samtidigt...


Passar på att Önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på kvällen,och önskar

er en lika bra Torsdag som väntar.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



PS.Nu blir ett besök på Facebook.Ha det bra igen.DS


Av Maria Blicker - 23 april 2012 10:37

Hejsan! Här kommer ett inlägg som endast är

tillägnat lite Roliga Historier för er läsare att

ta del utav.Håll till Godo.Här kommer dom:


1)Tredje klassarna har roliga timmen med sin

djupt religiösa fröken som frågar:

-Vad är det som är litet och brunt och hoppar

omkring i träden?

Snusförnuftige Olle svarar:

-Egentligen tror jag att det är en ekorre,

men eftersom det är fröken som frågar så

är det väl Jesus.


2)Arvid skulle till Stockholm för att fria.Han ville ha en ny Kostym

uppsydd till resan och skräddaren grubblade:

-Undrar om jag hinner få den färdig till resan,jag som har så mycket att göra.

Arvid lyckades till slut övertala skräddaren och på avresedagen kom skräddarens bud

springandes till stationen med en fin hopvikt klädpåse.Arvid betalade räkningen,tog kläd-

påsen över armen och hoppade på tåget.Så fort tåget började rulla,låste han in sig på toaletten,

tog av sig de gamla slitna kläderna och kastade ut genom fönstret samtidigt som han ropade:

-Farväl gamla trasor!

Högtidligt öppnade han klädpåsen.Där låg kavajen och ett meddelande från skräddaren:

-Jag han bara få kavajen färdig.Byxorna kommer till Veckan.


3)En vän till mig som har ett porslinsöga efter en olyckshändelse med en

landmina,höll nyligen ett föredrag under en utbildningskurs.När han talade

råkade han stöta till porslinsögat som ramlade ner på golvet.Han plockade

upp ögat utan att ändra en min och avslutade sitt anförande.Han läste sedan

instruktörens omdöme:

-Bra föredragshållare,men irrar påtagligt med ögonen.


4)-Jag svär inte,jag ljuger inte och jag röker inte.Fan också,jag glömde

cigaretterna på systembolaget.


5)En Göteborgare reser med tåget till Herrljunga.Konduktören klipper biljetten,

men säger överraskande att tåget inte stannar i Herrljunga.

-Men jag ska be lokföraren att sakta ner farten så att du kan hoppa av!

Efter en stund kommer konduktören tillbaka.

-Det är klart med lokföraren.Men hoppa i tågets färdriktning och spring

samtidigt.Annars är det risk att du faller och slår dig!

Göteborgaren gjorde som konduktören sagt.Han sprang dock så fort på

perrongen att han hann fram till vagnen framför.Där fick en passagerare

se honom och slet upp honom i vagnen.

-Sån tur att jag fick syn på dig,det här tåget stannar inte i Herrljunga!


Det var dom Historierna.Hoppas ni gillar dom?Historier är alltid kul...

Passar på att klämma in ett Dagens Namnsdag också när jag ändå

har skrivit.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Georg,Göran.

Grattis till er!


Dagens väder är:Gråmulet men uppehåll än så länge.

Får väl se om det blir ngt regn eller inte.Det får dagen

utvisa.


Passar nu på att önska alla er som studerar dagens inlägg.En riktigt bra Måndag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.  PS.Dyk gärna upp i nästa inlägg också.DS


Av Maria Blicker - 22 april 2012 12:52

Hejsan! Nu var det ett par dagar sedan jag

befann mig här på bloggen.I morgon blir det

en vecka precis.Som ni vet så har jag mindre tid

nu till att sitta här,så därför får det bli när jag hinner

att vara här och idag passar bra,så idag går bra med

ett inlägg.


Idag har vi inte världens roligaste väder.Det kan jag inte påstå

precis.Det är väldigt gråmulet ute,men man behöver ju inte deppa

för det.Går ju att vara uppåt och glad ändå.I alla fall så är jag uppåt idag.


Igår hade vi lite exstra hjälp här utav Simons Kusin Jonas.Han var här och hjälpte

oss med att få ordning på våran verkstad där alla verktyg finns.Den har sett rätt

dyster ut ett bra tag,men nu sedan han var här,så ser den mycket roligare ut igen.

Den har även nu blivit målad utav tre duktiga personer som låg i igår och målade.

Så lite roligare nu att titta på den.Kul!För det behövdes.Simon var också en av dom

tre som var ute och målade.Han var riktigt duktig en stund.Idag Söndag Jobbar Lennart igen.


Nu tänkte jag ge er lite Visdomsord och även ordspråk och några Citat som jag har letat upp

här på nätet.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles

gratis.Här kommer dom.Det är 12 stycken Sammanlagt.


1)Lycklig är den,som inte sörjer över vad han saknar,

men som gläder sig över vad man har-Demokritos.


2)Kruxet med bra ideér är att de så fort urartar i hårt arbete-Paul Östling.


3)Lyckan är som en fjäril.Jagar du den flyger den bara iväg,

men sätter du dig ner och är still,kommer den kanske och sätter

sig på din axel-Raffe Bergwall.


4)Tänk positivt.Visa medkänsla.Skapa tillit.Var Ödmjuk-Dalai Lama.


5)Ett lugnande ord är bättre än en lång predikan-Indiskt Ordspråk.


6)Det stycke guld som tappas kan återfinnas,men förlorad tid kan

aldrig fås tillbaka-Kinesiskt Ordspråk.


7)Livet är bara den förbannade saken efter den andra-Amerikanskt Ordspråk.


8)Det finns många stigar till Bergets topp,men utsikten är alltid densamma-Kinesiskt Ordspråk.


9)Livet är som en chokladask-du vet aldrig vad du får-Ur filmen Forrest Gump.


10)Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig.

Man vet ju ändå inte när man kommer fram-Nalle Puh.


11)Om 20 år från nu kommer du att vara mer besviken över de saker som

du inte gjort än över de saker som du gjort-Mark Twain.


12)Säga vad man vill om de tio budorden.Det går inte att komma ifrån

ett behagligt faktum:de är bara tio-Harry Louis Mencken.


Det var dom Visdomsorden och ordspråken och Citaten för detta inlägget.

Hoppas dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Allan,Glenn.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Söndagen.Nu väntar lite middag.

Sedan får vi se vad som sker....Nästa rad:


Passar nu på att Önska er alla en riktigt bra fortsättning på dagen,hoppas ni har bättre väder än här?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.




Av Maria Blicker - 16 april 2012 08:51

Hej Du som läser min Blogg!

Hoppas du har det bra?Här är

allt bara jätte bra för tillfället.


Idag har Simon börjat skolan igen efter påsklovet som

har varit denna veckan.Nu är det över och allvar igen som väntar honom.

I morse fick han åka TGB igen upp till skolbussen,jag körde han dit,så att

det gick fortare för han att komma upp.Idag lyser solen här och det är riktigt

fint väder ute.Äntligen bättre väder igen,skönt att slippa regnet.


Som jag skrev i mitt förra inlägg så kommer jag från och med nu att ha mindre tid

till mitt bloggskrivande.Det får bli när tid och tillfälle ges.Har lite annat nu att börja med

som jag faktiskt ser fram emot att få börja pyssla med.Skall bli riktigt kul med lite annat nu.


Idag har jag letat upp lite Citat och även Historier här på nätet för er att ta del utav igen.Det är

12 stycken Citat och 7 stycken Historier så idag blir det både och.Passar på att Önska er en Trevlig

Läsning!Mycket Nöje!Det är alldeles Gratis."Ett skratt om dagen känns bra för magen"Ett skratt för-

länger livet!Håll till Godo!Över till Citaten och Historierna.Här kommer dom:


1)Livet skulle vara omöjligt om  man mindes.Allt består i att välja vad man bör glömma-Roger Martin du gard.


2)Det är en stor fördel att tidigt begå de misstag man kan lära något av-Winston Churchill.


3)En människa kan förstora sina principer,men principerna förstorar ej människan-Konfucius.


4)I den mänskliga naturen står vi varandra nära,men i vårt handlande går vi skilda vägar-Konfucius.


5)Man lever så mycket man hinner-Lars Winnerbäck.


6)Så om du står vid målet för din färd,låt inte resan sluta där-Adolphson och Falk.


7)Livet är en dans på rosor-det gör jävligt ont att trampa på taggarna-Maria Hagander.


8)Livet är alldeles för viktigt för att man ska kunna tala allvarligt om det-Oscar Wilde.


9)Livet har ingen annan mening än den vi ger det-Thornton Wilder.


10)Livet är en nöt som inte går att knäcka mellan två mjuka kuddar-Arthur Miller.


11)Bättre ett ärligt nej än ett falskt Ja-Ryskt Ordspråk.


12)Ungdomen är en tid då man bör studera visdomen;ålderdomen

den tid då man bör utöva den-Jean-Jacques Rousseau.


Här kommer Historierna:

1)Karlsson låg för döden och hans hustru vakade.Hon säger:

-Om jag är dig otrogen innan vi ses hos Sankte per så skall du snurra ett varv i graven.

Mannen dog 34 år gammal.Åren gick och så var det dags för kvinnan att knacka på hos

Sankte per.

-Jag söker min man Bert Karlsson.

-Vi har tusentals Bert Karlsson här uppe.Ingen särskild egenskap som jag kan gå på?

-Nej,bara att han skulle snurra ett varv i graven varje gång jag var otrogen.

-Jassååå,den Karlsson!Honom har vi som fläkt i matsalen!!!


2)-Vad heter Sveriges sämste skidåkare?

-Åke vilse.


3)-Vet du vad leoparden kallar antilopen?

-Snabbmat.


4)-Varför har trabanten två avgasrör?

-För att den även kan användas som skottkärra.


5)-Vad får man om man korsar en Papegoja med en giraff?

-En gaphals.


6)-Vad heter Kinas tyngste man?

-Nan Ting Tongt.


7)-Varför lagar inte män mat hemma?

-För att ingen har uppfunnit en stek som får

plats i brödrosten


Det var även Historienra.Hoppas ni gillade dom?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Patrik,Patricia.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Måndagen,nu väntar en del pyssel idag,så bäst att dra vidare...

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en rikitgt bra dag...MARIA B.






Av Maria Blicker - 14 april 2012 13:21

Morsning Korsning! Hoppas att just du som läser

min blogg idag mår bra?Här är allt bara som det skall.

Inga sjukdomar här inte.Nu var det ett tag sedan jag skrev.

Har inte skrivit sedan i påskas,så nu dags för ett nytt inlägg.


Idag är vädret lite gråmulet men ändå uppehåll och blåsigt.

Här eldar vi i kaminen,skönt när man har den att använda när inte

temperaturen erbjuder någon större värme.I går kväll kollade vi på Let´s

Dance och åt pommesfrites och åt köttt och Grönsaker till och även Bearnaise-

sås.Tycker det är gott.Hör ju nästan till att man äter ngt gott när det är Fredag och

även Lördagskvällen tycker jag.I dag Lördag till Kvällen har vi funderat på Pizza.Det var

simon som valde.Idag fick han besätmma.Kul för Simon att känna att han får bestämma

i lite  i bland också...


Idag har jag letat upp lite Roliga Historier igen för er läsare att ta del utav.Idag är det 8 stycken

sammanlagt.Så passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles

Gratis."Ett skratt om dagen känns bra för magen"Ett gott skratt förlänger livet.Sägs det ju.Här

kommer dom i alla fall.

 

1)En vacker dag sa barnbarnet till farmorn sin:

-Vet du vad det är som går och går och aldrig kommer till dörren?

Farmor:Ja,det vet jag kära barn.

barnbarnet:Vet du(lite besviket)

Farmor:Det är ju klockan.

barnbarnet:Nä(Jätte glatt)

Farmor:Nå kära barn vad är det då då?

barnbarnet:Det är när farfar har fastnat med sina hängslen i gungstolen.


2)En veterinär var på besök hos en bonde.För att skoja lite buktalde han

så att det lät som om djuren svarade på hans frågor.Hos kossan blev dialogen:

-Vad är det bästa du vet?

-När tjuren kommer på besök!

och hos hönan blev det motsvarande:

-Vad är det bästa du vet?

-När tuppen kommer på besök!

Bonden såg mer och mer fundersam ut.Nästa djur som skulle besökas var grisen.

Men då sprang bonden före och väste till grisen:

-Nu djävla sugga håller du käft!


3)-Hovmästaren,det är två flugor i min soppa!

-Släng i en ärta,så kan dom spela vatten polo.


4)-Ursäkta hovmästaren,varför ligger det ingen fluga i soppan?

-Ursäkta,jag ska genast hämta en till.


5)-Kyparen!Varför är det ingen fluga i min soppa?

-Tyvärr min herre.Den hänger på tork.


6)-Kyparen!Det är en död fluga i min soppa!

-Nejdå,den har bara svimmat.


7)-Du Hovmästaren,har du soppa på menyn idag?

-Nädå,jag har precis torkat av den.


8)-Hovmästaren,jag känner mig trött efter middagen.

Kan du ge mig något så jag piggnar till?

-Javisst,ett ögonblick så kommer jag med notan.


Det var Dagens Historier.Hoppas ni gillade dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Tiburtius.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagens Pyssel,se vad dagen har att erbjuda...

Kanske inte så långt inlägg idag,men för att göra den lite längre,så kan jag tillägga att

från och med nästa vecka så kommer jag ej att hinna med Bloggen på samma vis som jag

har gjort innan.Har lite andra planer på gång.Blir kul att börja pyssla med lite annat nu.

Dags för lite omväxling i livet om man säger så.Lite nya grejer att se fram emot...Blir kul...


Nu dags att avrunda mitt inlägg för idag,och passar på att önska er alla en riktigt bra Lördag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA B.








Av Maria Blicker - 9 april 2012 13:48

Hejsan allihop! Hoppas ni mår bra?

Här är allt bara bra.Nu var det några dagar sedan

jag skrev här på bloggen.Idag kommer ett nytt inlägg.


Kan börja med att tala om att vi har ett rätt kiligt väder idag.

Det småregnar utanför fönstret här,så tur man har kaminen att

elda i när det är tråkigt utanför.Hoppas att eran påsk har varit bra?

Här har den bara varit bra.Har sjungt en del i kyrkan nu i påsk,var i

väg senast i går på Påskdagen,och sjöng på Långfredagen.Gick riktigt bra.

Känndes så i alla fall.Har ej hört något efter i alla fall.Nästa rad:


På påskaftonen var ju Marcus här hemma i Öxabäck.Det var riktigt roligt att få hem honom.

Gjorde lite Jansons Frestelse och Lax och ägg till maten.Det tyckte Marcus om.Han fick även

Påskmust till också.Det hör ju givetvis påsken till.Han kom på morgonen med färdtjänst och åkte

hem på kvällen.Då ville Marcus tillbaka till sitt boende igen.Vi var hela familjen här när Marcus var här.

Det var riktigt roligt för en gångs skull.Idag Annandag Påsk Kör Lennart igen,och Simon och Figo och Jag

har det bara bra här i huset.Måste bara säga att jag tycker Påsken har gått så jätte fort.Det är ju redan snart

dags att plocka bort alla sakerna igen,var ju inte länge sedan man tog fram  grejerna.Går ju jätte fort.


Idag har jag letat fram lite citat här på nätet.Det är 12 stycken som vanligt.Som jag brukar skriva,så

passar jag på att önska er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles Gratis.Här kommer

dom:


1)Gör så gott du kan idag.I morgon kan du kanske göra det ännu bättre-Sir Isac Newton.


2)En idé är en märklig sak.Den fungerar inte med mindre än att du gör det-Herbert V.Prochnow


3)Livet består av illusioner.Bland dessa blir en del bestående.Det är de som utgör verkligheten-Jaques Audiberti.


4)Det finns två sorters information:Den vi har själva,eller den vi vet hur vi ska skaffa fram-Samuel Johnsson.


5)Inget går så bra som fötter-Grodan Kermit.


6)Kunskapen är en skattkista,övning är nyckeln till den-Tomas fuller.


7)Det näst bästa efter att veta något är att veta hur man ska ta reda på det-Samuel Johnsson.


8)Avund har jag aldrig känt,bortsett från att jag har avundats människor som har lyckats vara

lyckligt gifta-Jean paul Getty.


9)Ett vänligt ord kostar ingenting och är ändå den bästa av alla gåvor-Daphne du Maurier.


10)Om det inte fanns något lidande i denna världen skulle vi tro att vi var i paradiset-Simone Weil.


11)Städa framför den egen dörr innan du städar framför dina grannars-Swedish Proverb.


12)När det regnar på prästen kan man inte begära att Gud ska hålla sin hand över klockaren-Otto Ludwig.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas ni gillade eller gillar att läsa dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Otto,Ottilia.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Gråregniga Annandag Påsk.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en fortsatt bra dag.Ha det bra...MARIA B.


PS.Vill bara passa på att dela med mig av två texter jag hittade på Ordspråk,citat och

tänkvärda ords sida på Facebook.Här kommer dom:


1)"Kaffe är giftigt

Solbränna är farligt

men

Ordspråk är nyttigt" (Tyckte den var bra!Vad tycker ni)


2)Livet är ett Mirakel,

bara man hinner se det

för allt spektakel.  (Gillar den också.)


Det var allt för idag.Ha det så bra!Hoppas du dyker upp i nästa inlägg igen...DS.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards