Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Nytt inlägg med 10 stycken citat och lite roliga historier igen.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen.

Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint

väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör

faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön

som kom för ett tag sedan,har hunnit att försvinna,

det är barmark ute.Kan knappt tro att det är februari

men det är det.Eldar gör vi idag också,får passa på.


Idag jobbar Lennart och jag och Simon är själva i huset.

Simon är i full fart med att spela spel på tv:n.Han tycker

det är så kul med det,roligt att han har ngt som intreserar

honom förutom skolan då förståss.Spelet som han spelar

heter:"Lord of the Rings"Han är riktigt duktig på det.(Kul.)


Idag har jag faktiskt letat lite Citat här igen.Det är 10 stycken idag.

Har också letat upp lite historier igen,2 stycken skämt.Ni får själva

bedömma dom.Önskar er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje! Håll

till Godo.Här kommer citaten:


1)Hindren från ditt förflutna kan öppna dörrar till nya möjligheter-Ralph Blum.


2)Att hålla fast vid ilska är som att hålla fast vid glödande kol med avsikt att slänga

den på någon annan;det är du som blir bränd-Buddha.


3)Jag är stark,eftersom jag har varit svag.Jag är orädd,eftersom jag har varit rädd.

Jag är klok,eftersom jag har varit oförnuftig-Okänd.


4)Mät inte ditt liv med det du samlar på dig,utan det det du ger bort-Wayne Dyer.


5)Det är först när vi är vilse som vi börjar hitta oss själva-Henry David Toreau.


6)Jag har aldrig haft någon taktik,jag har bara försökt att göra mitt bästa-Abraham Lincoln.


7)Livet handlar till 10% om vad som händer dig och till 90% om hur du reagerar på det-Lou Holtz.


8)Det handlar inte om vad vi kan få,det handlar om vad vi kan ge-Marie Forleo.


9)Det enda som står i vägen för de flesta människor är rädslan att misslyckas-Robin Sharma.


10)De längsta resorna gör vi i vårt inre-Okänd.


Det var dom 10 stycken citaten.Hoppas ni gillade att läsa dom?Nu över till historierna.

Dom kommer här:


1)En blond kvinna kommer farande som ett skott i sin nya fina sportbil och blir stoppad av

en kvinnlig polis som också är blond

-Kan jag få se körkortet?säger den kvinnliga polisen.

Blondinen börjar frenetiskt riva genom hela handväskan,blir mer och mer stressad.

-Hur ser det ut nu igen?

-Det är ju fyrkantigt och så finns det ju en bild på dig.

Tillslut hittar blondinen en spegel som är fyrkantig i väskan,tittar på den och räcker över

den till poliskvinnan.Den blonda kvinnliga polisen tittar på spegeln,lämnar sedan tillbaka den

och säger:

-Det är ok,du kan åka,jag visste inte att du också var polis.


2)På en finare resturang betraktade en herre notan,flämtade till,

men tog sig samman och sa:

-Det var dyrt med 600 för en sådan måltid,men jag hoppas ni

ger rabatt till en kollega.

-Är ni också servitör?

-Nej,jag är tjuv.


3)Här såg det "dött" ut sade den ena prästen till den andra.

-Ja,svarade den andre prästen.Det är sig likt.



4)-Är momsen inbakad i limpan?

-Nej,den kommer som pålägg.


5)Det var en mattläggare i östersund som hade lagt in en heltäckningsmatta

hos en familj.När han var färdig med arbetet kände han sig väldigt röksugen

och letade i börstfickan efter sitt cigarett paket.Det var inte där det brukade.

Under sökandet fick han syn på något som buktade upp under mattan.Matt-

läggaren svor för sig själv.Han hade ju ingen lust riva upp hela mattan igen

bara för ett cigarett paket.Han tog därför hammaren och bankade till mattan så

att den blev jämn och fin igen.Nästa dag ringde pappan i familjen och tackade för

det fina arbetet,samtidigt som han frågade:

-Jag hittade ett paket cigaretter på köksbordet,är det möjligen ditt?

-Ja,det är det nog,svarade mattläggaren.

-Och du har händelsevis inte sett min dotters hamster?Han har

varit försvunnen sen igår...


Det var dom historierna för idag.Hoppas att dom gladde er?Eftersom

vi har "Kyndelsmässodagen idag så blir det ingen Dagens Namnsdag,

utan den får vila den här gången,men kommer i nästa inlägg i stället.


Nu blir att fortsätta vidare med denna Lördagen,och ge sig ute lite i det fina vädret.

Till kvällen väntar lite gott att äta.Det är ju ändå Lördag.Blir även att kolla på Melodi-

festivalen.Det är ju Deltävling 1 idag.Blir kul och se.I morgon Söndag blir att bege sig

till kyrkan igen för då skall vi i kören sjunga lite.Det ser jag fram emot.


Nu får ni alla ha det så jätte bra.Dags att ge sig på lite annat nu än bara bloggen.

Kommer nu att dröja igen innan nästa inlägg dyker upp.Passar på att önska er alla

läsare en riktigt fortsatt bra Lördag och Söndag,även en riktigt bra nästa vecka.Det

kommer jag att ha...


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra.TjingelingMARIA BLICKER!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 29 januari 2013 11:14

Hejsan! Idag blir det ännu ett nytt inlägg i min blogg. Idag är det mest gråmulet ute med lite regn i luften, och ca +1,4 grader ute här.Ingen sol alls idag,lite halv- kiligt väder.Läser fortfarande mina studier hemma,men blir att ge sig ivä...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards