Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Nytt inlägg med 8 stycken citat och 6 stycken roliga historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 9 januari 2013 12:24

Hej igen! Idag kommer ännu ett inlägg

innan jag drar i gång med mina studier.

Idag har vi verkligen inget vidare väder.

Det regnar här och vi har en temperatrur

på+4,7 grader,men det blåser inte så mycket.

Det är rätt svaga vindar och emellanåt verkar

det mest vara vindstilla.Nästa rad:


I går började Simon skolan här efter att ha haft ett

riktigt bra Jullov,han tyckte det var kul att komma i gång igen,

kul med att träffa hans kompisar.Lennart kör idag igen.

I morgon Torsdag 10/1 sägs det att det skall bli minusgrader och

kallt igen.Inget vidare usch! Burr!Blir att hålla i gång kaminen så man

inte fryser.Tur att man kan elda!Kaminen hade vi inte klarat oss utan nu

under vintern,skönt sedan till våren och sommaren när vi slipper elda.


Idag har jag letat en del citat här på nätet igen och en del roliga Historier.

Det är 8 stycken citat och det är 6 stycken historier idag och dagens namnsdag.

Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här

kommer dom:


1)Fartyg är som säkrast när dom ligger i hamn,men det är inte vad fartyg är byggda för-Paulo Coelho.


2)Vi läker inte våra sår genom att älta det förgågna.Vi läker våra sår genom att leva i nuet-Marianne Williamson.


3)Varje prestation börjar med beslutet att försöka-Okänd.


4)Lycka är när det du tänker,det du säger och det du gör i harmoni-Mahatma Gandhi.


5)Uppskatta de små sakerna.En dag kommer du kanske att se tillbaka och inse att det var

de stora sakerna-Robert Brault.


6)Hemligheten till att ha allt,är att inse att du redan har det-Okänd.


7)Ge aldrig upp drömmarna om det du verkligen vill göra.Personen med stora drömmar

är starkare än den med alla fakta-Albert Einstein.


8)Stora drömmares dörmmar uppfylls aldrig-de överträffas alltid-Alfred Lord Whitehead.


Det var dom 8 stycken citaten.Nu kommer dom 6 stycken historierna.Håll till Godo!


1)Herr Larsson for till Stockholm på konferens och sade till portiern på hotellet:

-Jag vill ha ett rum för natten,men inte så stort.

-Det skall vi ordna,sade portiern och öppnade artigt dörren till hissen.

Var så god och stig på!

-Men för tusan,utbrast herr Larsson.Lite större får det väl ändå lov att vara...


2)-Har du hört att Leif Jansson har träffat en riktig pudding.

-Åh fan.

-Jo,vi kallar henne för Janssons frestelse.


3)-Vet du vad som blev kvar när vita huset brann ner?

-Nej.

-En svart Barack...


4)Det gick två märrar i hagen och den ena sade till den andra:

-Värst vad du är glad och yster.

-Jag tyckte bonden sade att hingsten skulle komma.

-Då hörde du fel-han sade att pingsten skulle komma...


5)Ända mot ända kan ingenting hända,men om något har hänt,

är det någon som på ändan har vänt.


6)Den gamle mannen på ålderdomshemmet fick en fråga:

-Du kallar fortfarande din fru älskling,sockertopp och min pärla.

Vad är hemligheten med att bevara sin kärlek efter hela 70 år?

Den gamale mannen:

-Jag har glömt vad hon heter och vågar ta mej fasen inte fråga...


Det var även dom 6 stycken historierna.Hoppas att ni gillar att läsa dom?

Nu över till Dagens Namnsdag.Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sigurd,Sigbritt.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna dagen och få ytterligare lite mera gjort.

Snart dags för lite mat i magen.Har fortfarande några dagars ledigt till innan det

drar i gång igen.Lite skönt också.Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt

bra fortsättning på denna onsdagen 9/1 och resten av veckan och helgen som kommer.

Kan hända att det hinner bli ett inlägg till,men blir det inget så kommer det framöver i alla fall.



Nu får ni alla ha det så jätte bra!

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det bra...MARIA BLICKER!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards