Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria Blicker - 30 juni 2011 10:07

Hej alla glada människor!

Hoppas att ni mår bra?Här

är det bara bra.


Soligt och varmt och sommar även idag också,

men i morgon Fredag så skall vädret ändra på sig

till regn enligt tv-n.Hörde på vädret i går.Så idag

blir att passa på att ta vara på Solen inann det kommer.


Nu skall jag berätta lite vad vi gjorde igår:Då var jag med simon

nere i Göteborg,åkte med Lennart ner när han ändå kör där nere.

Var tvungen att köpa ett par nya skor till simon som han har slitit ut.

Det var ett hål på dom.Tycker det ser lite illa ut att gå så.


Så därför blev det ett par nya.Simon valde dom riktigt fort,han visste

nästan direkt vilka han ville ha,så det gick riktigt bra.Vi köpte dom på

"Din sko".Tycker dom har bra skor där.Var inte så farligt dyra ändå.

Dom kostade:249 kr.Var inte farligt tycker jag.Det var vid Nordstan.


Men vad mycket folk det var,alldeles fullt.Kul att gå där och kika i alla

affärer+allt folket som passerar där.Sedan blev det MC-Donalds efter

skorna,magen var ju tvungen att ha lite också,simon valde en Happy meal.

Han brukar villa ha det när vi är där,följer ju alltid med en liten sak där i.


Fram på seneftermiddagen började jag och simon att dra oss ner mor Liseberg

Tog med simon in där.Där var ju också alldeles fullt med folk.Vi gick mest där och

kikade.Kul det också,även om man inte åker ngt,men simon fick en liten delfin

i en sådan där som man stoppar i pengar och så skall man försöka få upp ngt


litet mjukis djur.Simon hade lite tur där.Den blev han lite glad för.  Sedan

till kvällen var Lennart och hämtade oss där utanför,så måste säga att Göte-

borgs-dagen var riktigt lyckad igår.Var ju så fint väder också när vi gick där nere.

Sol och sommar hela dagen,var helt perfekt,men lite varmt var det allt i mellan åt.

Köppte oss även varsin glass också.Simon fick en piggelin och så köppte jag en mjuk

glass,Så det var inte dumt att svalka sig med.Sedan bar det vidare till Öxabäck igen.


Idag Torsdag blir att hålla sig hemma,går ju inte att vara ute varje dag.Får se lite vad som sker här näst?skall köra igång en omgång med tvätt i alla fall,får ju passa på att hänga ute när det fina vädret är framme,torkar ju så fort ute nu.Sedan väntar

lite mat för magen,och en runda med figo,men hoppas bara inte vi stöter på ngn mer orm,för det fick jag nog av sist när vi gick  i skogen,mötte ju 2 st.Fy bubblan!


Nu blir att avsluta detta skrivandet för idag innan det drar i väg och blir ännu längre,så jag passar på att Önska er alla som läser detta,en rikitgt bra Sommar-

dag.Ha det så jätte bra,Ha det bra...Maria B.  



Av Maria Blicker - 26 juni 2011 12:04

Hejsan! Kanske dags att skriva lite igen.

Nu har vi ju redan haft Midsommar.Hoppas

ni hade en bra sådan?Det har vi haft.Dags

att gå vidare igen...


Här lyser solen idag.Riktigt fint väder,fast

blåsigt,men det är ju inget konstigt idet.Det

har det ju gjort den senaste tiden.Idag jobbar

Lennart igen.Jag och simon håller oss kvar i huset.

Skall ju inte glömma Figo heller.Han finns ju här också.


Igår var jag och simon ute och gick med Figo i våran skog

och vad fick vi se om inte en orm som låg mitt på vägen där

vi skulle gå.Tur att jag hann och se den,höll nästan på att få

hjärtat upp i hals gropen.Fy vad hemskt.Den skrämde mig rejält.

Fy! säger jag bara.Den var rätt stor också,ja inte sådär jätte stor,

men den var lite lagom stor.


jag som INTE GILLAR ormar.Usch för ormar.Det är lurigt nu i värmen.

Så se upp alla så ni inte råkar ut för några ormar.SE UPP säger jag bara.

Hoppas inte den dyker upp i eftermiddag bara?Den vill jag INTE se igen.


Från ormar till lite historier igen.Det kommer några nu:


1) En skeppsbruten man som levde på en öde ö i fyra år,

ser en ung dam segla förbi.Hon ankrar båten ,hoppar i

vattnet,simmar mot mannen och skriker:

-Nu skall du få ngt som du drömt om i flera år!

-Vad säger du människa?säger sjömannen.

-Har du snus med dig?  


2)När mannen kommer hem från jakten tomhänt,

frågar frun:

-Sköt du inget?vad skall vi äta?

-Tyst med dig kärring!Vi är inte kannibaler  


3)-Vart ska din famlij semestra i år?

-Min son skall till USA,dottern till Australien,

och min fru till västindien!

-Du själv?

-Jag skall till fängelset!  


4)Gösta tittar ner i brunnen.Han tar sin pipa i munnen.

Karin kommer förbi och frågar honom:

-Är du inte rädd att din pipa faller i brunnen?

Gösta svarar:

-Neeeej.  


5)Två norska poliser hittar två bomber.De

lägger bomberna i bagageutrymmet.Den ene

är orolig och frågar den andre:

-Du vad händer om en av bomberna exploderar?

-Var inte dum nu,vi säger bara att vi hittade en bomb.  


Dagens sista kommer här:

6)Bonden kör mot staden.Han stannar vid rött ljus

och försjunker i sina tankar.Trafikljuset växlar om till grönt

men han bara sitter där och funderar.Då går polisen dit och

säger:

-Nu är det grönt!

-Jaa,säger bonden,fast det skulle vara gott med lite regn också.  


Nu blir det inga mer för idag,nu skall jag vidare med middagen här

Klockan är ju matdags nu.I eftermiddag blir att ge sig ut i det fina vädret

som vi fått nu,måste ju ut och få lite frisk luft med.Innan jag avslutar så skall

jag lägga ut Dagens namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Rakel,Lea.

Grattis till er!


Ha nu en riktigt bra dag alla som läser min blogg.

Ha det så jätte bra.Ha det bra...Maria B.  





Av Maria Blicker - 23 juni 2011 19:23

 Hejsan!Anledningen till att jag skriver idag är

för att jag vill bara Önska er alla Läsare en

Riktigt Trevlig Midsommar! Har inte skrivit på

ett bra tag,sista jag skrev var ju förra månaden.


Idag har vi haft en rättså solig dag,bara lite regn i

mellanåt.Har faktiskt varit ute och plockat lite vilda

blommor som växer här utanför vårat hus.Blommor

hör ju absolut midsommar till.Har även varit ute och


gått en runda med våran Hund Figo.Det var jag och

simon+figo då,vi gick uppe i våran skog,var riktigt skönt

att röra på sig,men det blåste en hel del där,men luften

var ju varm i alla fall.


I morgon på Midsommarafton skall Lennart vara lite ledig

Tycker det hör till att han är det en sådan dag.Vi kommer att

äta lite Sill och färskpotatis+Jordgubbar och Vispgrädde efter.

Brukar äta det då,så det skall bli riktigt gott faktiskt.Vi åker Antingen

till Hofsnäs eller Almenäs eller Ramnaparken och kikar på lite firande


om vädret tillåter vill säga,har ju varit lite si och så på det området ett

tag nu.Har i alla fall hört via Tv-n att det skall blir varmare i mitten på

nästa vecka.Hoppas att dom har rätt?Tycker nästan det känns att man vill

ha lite varmare ute nu,och även lite mer sol.


Nä! Alla som läser detta nu,nu måste jag vidare här,ville

bara önska er trevlig midsommar,och hoppas att ni får en

bra sådan.Det skall vi ha här i alla fall,så dags att bryta.

Ha det så jätte bra allihop....Maria B.  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards