Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Dags att skriva lite igen...

Av Maria Blicker - 26 juni 2011 12:04

Hejsan! Kanske dags att skriva lite igen.

Nu har vi ju redan haft Midsommar.Hoppas

ni hade en bra sådan?Det har vi haft.Dags

att gå vidare igen...


Här lyser solen idag.Riktigt fint väder,fast

blåsigt,men det är ju inget konstigt idet.Det

har det ju gjort den senaste tiden.Idag jobbar

Lennart igen.Jag och simon håller oss kvar i huset.

Skall ju inte glömma Figo heller.Han finns ju här också.


Igår var jag och simon ute och gick med Figo i våran skog

och vad fick vi se om inte en orm som låg mitt på vägen där

vi skulle gå.Tur att jag hann och se den,höll nästan på att få

hjärtat upp i hals gropen.Fy vad hemskt.Den skrämde mig rejält.

Fy! säger jag bara.Den var rätt stor också,ja inte sådär jätte stor,

men den var lite lagom stor.


jag som INTE GILLAR ormar.Usch för ormar.Det är lurigt nu i värmen.

Så se upp alla så ni inte råkar ut för några ormar.SE UPP säger jag bara.

Hoppas inte den dyker upp i eftermiddag bara?Den vill jag INTE se igen.


Från ormar till lite historier igen.Det kommer några nu:


1) En skeppsbruten man som levde på en öde ö i fyra år,

ser en ung dam segla förbi.Hon ankrar båten ,hoppar i

vattnet,simmar mot mannen och skriker:

-Nu skall du få ngt som du drömt om i flera år!

-Vad säger du människa?säger sjömannen.

-Har du snus med dig?  


2)När mannen kommer hem från jakten tomhänt,

frågar frun:

-Sköt du inget?vad skall vi äta?

-Tyst med dig kärring!Vi är inte kannibaler  


3)-Vart ska din famlij semestra i år?

-Min son skall till USA,dottern till Australien,

och min fru till västindien!

-Du själv?

-Jag skall till fängelset!  


4)Gösta tittar ner i brunnen.Han tar sin pipa i munnen.

Karin kommer förbi och frågar honom:

-Är du inte rädd att din pipa faller i brunnen?

Gösta svarar:

-Neeeej.  


5)Två norska poliser hittar två bomber.De

lägger bomberna i bagageutrymmet.Den ene

är orolig och frågar den andre:

-Du vad händer om en av bomberna exploderar?

-Var inte dum nu,vi säger bara att vi hittade en bomb.  


Dagens sista kommer här:

6)Bonden kör mot staden.Han stannar vid rött ljus

och försjunker i sina tankar.Trafikljuset växlar om till grönt

men han bara sitter där och funderar.Då går polisen dit och

säger:

-Nu är det grönt!

-Jaa,säger bonden,fast det skulle vara gott med lite regn också.  


Nu blir det inga mer för idag,nu skall jag vidare med middagen här

Klockan är ju matdags nu.I eftermiddag blir att ge sig ut i det fina vädret

som vi fått nu,måste ju ut och få lite frisk luft med.Innan jag avslutar så skall

jag lägga ut Dagens namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Rakel,Lea.

Grattis till er!


Ha nu en riktigt bra dag alla som läser min blogg.

Ha det så jätte bra.Ha det bra...Maria B.  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards