Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Nytt inlägg med Nyårsklockan.Gott Nytt år allihop!

Av Maria Blicker - 31 december 2012 12:12

Hej alla på årets sista dag 2012!

Idag kommer sista inlägget för detta året.

I natt får vi ju nytt år 2013.Undra vad det kommer

att föra med sig,blir intressant att se...


Idag har vi inget vidare väder.Det regnar här och all den snö

som kom för ett tag sedan är nu nästan näranpå borta.Isen på

våran väg är heller inte mycket kvar av nu,den är också snart borta.

Skönt!Idag kör Lennart i Göteborg igen,han var lite ledig igår.Vi hade

besök av Lennarts bror m sällskap.Vi brukar ha lite tradition med det varje år.



Idag visar temperaturen på plusgrader.Här har vi +6,4 grader,verkar som att det

skall fortsätta några dagar med plusgrader.Lite synd att snön försvinner tycker jag.

Det var riktigt fint när den låg ute,blev i alla fall mycket ljusare ute,men samtidigt lite

skönt att också slippa kylan.Om ett tag blir det att återgå till det vanliga igen,dags att

plocka undan julen för den här gången.Det går så fort med alla helger,tiden förövrigt

tycker jag bara rusar på.Det går för fort....


Idag har jag naturligtvis letat upp Alfred Tennysons "Nyårsklockan" här på nätet.Måste ju

bara ha den när det är nyårsafton.Har man inte hört den,då är det inte nyår,så tycker jag.

Låt oss dra i gång hela dikten.Håll till Godo:


"Nyårsklockan" Alfred Tennysson.

Ring,klocka ring i bistra nyårsnatten

mot rymdens norrskenssky och markens snö;

  det gamla året lägger sig att dö...

Ring själaringning över land och vatten!


Ring in det nya och ring ut det gamla

i årets första,skälvande minut.

Ring lögnens makt från världens gränser ut,

och ring in sanningen till oss famla.


Ring våra tankar ut ur sorgens häkten

och ring hugsvalelse till sargad barm.

Ring hatet emellan rik och arm

och ring försoning in till jordens släkten


Ring ut dödsdömt räknat sina dagar

och forngestaltningar av split och kiv.

Ring in ett ädlare,ett högre liv

med bättre syften,mera rena lagar.


Ring ut bekymren,sorgen och nöden,

och ring den frusna tiden åter varm.

Ring ut till tystnad diktens gatularm

men ring till sångarhjärtan skaparglöden.


Ring ut den stolthet,som blott räknar anor,

förtalets lömskhet,avundens försåt.

Ring in det rätta triumfens stråt,

ring till seger mänsklighetens fanor.


Ring,klocka ring...och seklets krankhet vike;

 det dagas,släktet fram i styrka går

Ring ut,ring in de tusen krigens år,

ring in den tusenåra fredens rike!


Ring in den tid ,då andarne befrias

ur själviskhetens sammansnörda band.

Ring mörkrets skuggor bort ur alla land;

ring honom in,den bidande Messias!


GOTT NYTT ÅR Till er alla....


Nu till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Aida,Sylvester!

Grattis till alla er!


Nu blir det till att återgå till dagens pysslande så här på årets sista dag 2012.

Hoppas att 2013 också blir ett bra år,kanske till och med blir ännu bättre,ja vem vet?

vi får dras in i det nya och se vad som händer.Spännande blir det i alla fall....

I kväll skall vi  äta lite paj till tv:n.Alltid gott med ngt när vi får nytt år.


Nu passar jag på att önska er alla en riktigt bra fortsättning på denna Måndagen 31/12-2012.

Syns och hörs och skriver mer nästa år igen,fortsättning på bloggen följer då...


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER....

 
 
Ingen bild

mamma

31 december 2012 14:20

Hejsan!
Vi önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas verkligen att det kommer att bli ett intressant år med mycket studier för din o Simons del. Stor kram till er alla!

Maria Blicker

31 december 2012 16:34

Hej! Gott Nytt år igen,Önskade på det förra också.ja,det skall bli kul att dra i gång lite stuider igen efter Julen och nyår nu,får väl se vad vi får för år,men hoppas innerligt att det blir ett bra 2013 vi får.Hälsa alla dom andra.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards