Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Lördag och Önskar alla en TrevligValborg!...

Av Maria Blicker - 30 april 2011 11:50

Hej alla Bloggläsare!

Idag börjar jag med att passa på

att Önska alla som läser här en

Trevlig Valborg! kanske lite avigt att

börja texten med det? Jag vet inte?


Nu har jag i alla fall gjort det,hoppas eran

dag blir bra! Här kommer den bara bli bra.

Visserligen jobbar Lennart,är ju Kortegen nere

i Göteborg idag,så han kan nog få att göra?


Tur med vädret har vi också,inget regn i alla fall.Skönt

Ikväll tar jag med mig simon ner,han får följa med mig och

lyssna medans vi sjunger.Blir nog bra?


Nu över till lite Limerickar,är 8 st idag,så bäst att få dom

nerskrivna.Dom kommer här:


När jag skulle skriva limerick om Alsen

kände jag ett otäckt strypgrepp om halsen

Nu för limerickar bävas

för jag höll på att kvävas

när jag fastna med slipsen i skrivmaskinsvalsen!  


Han satt på sitt pass i skogarna kring Revsund

när drevet kom,han hörde skallet från sin hund

Hunden hette Klang

sedan sa det PANG

-tänk,utan hund blev jägarn just i denna stund!  


En vitsig odalsman från Ljungris

på torget stog å sålde påsk-ris

om påse,någon bad

han svarade så glad:

Tyvärr,tyvärr,de e ju pås-kris!  


En slalomåkare i vemdalsskalet

i baren sökte mod inför VM-Kvalet

bartendern sa:

-Vad ska du ha?

-I slalom är väl port-vin inte galet?  


En fiskare,jag tror han va från Åsen

blev hungrig och plocka fram smörgåsen

och gjorde sig en kask

när det i koppen sa PLASK!

-Jag tror jag skjuter den förbannade måsen!  


Med volvon skulle jag dra upp båten i Lossen

så i bakluckan knöt jag fast bogsertrossen

men ve och fasa

för när jag gasa

for underredet men kvar blev karossen!  


Han hade dyngsur ved killen i Dille

men han trodde sig vara ett riktigt snille

när han med fem liter bensin

försökte tända upp i kamin

-Nu tycker vi synd om denne husville kille!  


Dagens sista:

Han var lite knäpp,trädgårdsmästar´n i Dille

i synnerhet när han hävt i sig några promille

Då kunde han ej skilja

på dill och persilja

-Kunderna fick själva ta vad dom ville!  


Nu blir det inga mer limerickar för idag.Nu blir att fortsätta vidare med dagen här,

så måste tyvärr bryta igen,skriver inte sådär jätte mycket,men har förmedlat lite i alla fall. Innan jag bryter kommer givetvis Dagens Namnsdag också,det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Mariana.

Grattis till alla er som heter det!


Idag har ju även våran Konung födelsedag,så även det är väl ngt att tänka på.

Nu passar jag på att önska er en fortsatt bra Valborgsdag som jag skrev i början

på Texten. Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  









 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 maj 2011 12:35

Ha ha! Ja, här blev det många glada skratt. Jag utser båten som skulle dras till dagens favorit - men det var svårt att välja.
Ja, vår kung fyllde år i går och flaggorna smattrade i vinden. Det blåste så hårt här att man inte vågade tända eldarna av säkerhetsskäl. På Café August räknar man med att tända på torsdag i stället, men det blir ju inte alls samma sak. Vi ser den brasan från vår balkong, självklart kommer vi att titta.
Ha en jättebra 1:a maj!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

1 maj 2011 15:26

Hej! Tyckte dom limerickarna var lite Roliga att lägga ut,blir fler framöver...Har faktiskt varit inne lite på både din och yvonnes Blogg och läst lite om det du skriver,förstår om dom inte brydde sig om att tända några eldar när det blåser så(Lurigt!)
Ha en fortsatt bra 1:a Maj själv...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards