Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Maria Blicker - 27 april 2011 13:37

Hej alla som Läser Min Blogg!

Idag eller rättare  sagt nyss kom jag

innan för dörren från att ha tagit mig en

tur med Tgb-n ner till Skene. Nästa Rad:


Måste säga att det var riktigt skönt och få köra idag

är ju så härligt väder ute,nu känns det bara lite ömt i

ryggen och i mina Axlar,lite grann i benen,men det hoppas

jag skall gå över snart,det ger väl med sig framöver dagen.


Anledningen till att jag blev tvungen att köra dit var Marcus medicin

Jag behövde hämta ut nere på Apoteket där nere,för den var slut borta

på KSB,dom behövde mer till honom där,och dom får ju inte dosera medi-

cinen där,så nu har jag gjort detta åt dom så nu räcker det ett tag till dom.


Fram och tillbaka så tog det ca 2tim( 1 timma ner och 1 timma tillbaka)men det

gjorde mig inte så mycket,jag hade ju inget att passa direkt,så det har gått bara bra.

Nu har jag fått mig massor utav frisk luft,nu känner man sig nästan som en ny människa  igen.Nu skall jag bara ha mig lite mat i magen också,för just nu kurrar den. Nästa Rad:


Nu till lite Historier också,dom kommer här:

Lille Kalle kunde inte somna och det var runt midnatt.

Han gick till sin mamma och sa:

-Mamma,jag kan inte sova.

-Men varför inte det?frågade mamman.

-Jag har glömt att be aftonbön

-Kan du inte göra det nu då?

-Är du inte klok?! Väcka gud mitt i natten!  


Men snälla människa varför satte ni i er en hel

flaska med diskmedel?

-Jamän se själv doktorn vad står det på för-

packningen:

-Tar bort allt fett!  


-Va står du och tuggar på kal?

undrar Ada.

-Fisk.

-Men varför står du snett?

-Lutfisk!  


Kal,Gustav,Oscar bär upp säckar från en liten båt.

De har betalt per styck så varje gång de går förbi

en landgång med en säck så gör de ett sträck med

en krita.En liten hund kommer förbi-lyfter på baktassen

och en stråle träffar raden med kritsträck

-Kal:Jädra hunn,ska du radera i huvveboka  


Skillnaden mellan en Polis och ett Äppelträd:

Äpplet är en äkta Apel,men polisen är en Konst-apel  


Kal går en ronda i saluhallen på Grönsakstorget för att proviantera

inför veckoändan.I raddan av diskar med charkuterier finner han en

ledig expedit och gör sin beställning

-En meter falukorv.

-Vi säljer inte korv metervis utan per kilo,upplyser biträdet

-Ge mig en kilometer då?  


Nu blir det inga mer historier på det området idag.Idag skall simon

med sin kompis Axel i eftermiddag när han har varit på fritds,blir kul

för dom båda två.Nu blir att fortsätta vidare,är rätt hungrig nu från att

ha kört idag,så måste tyvärr bryta,men hoppas eran läsning har varit bra?


Nu tänkte jag bara lägga ut dagens Namnsdag också,som kommer nu:


Dagens Namnsdag är:Engelbrekt.

Grattis til er!


Nu passar jag på som vanligt att önska er alla som har tagit sig hit,en fortsatt

bra Onsdag nu i det härliga solskenet som är.Ha det så jätte bra.

Ha det bra...Maria B.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards