Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria Blicker - 29 oktober 2012 11:15

Hej igen! Här kommer ytterligare ett inlägg idag.

Idag snöar det rätt så mycket utanför fönstret,men

det började som regn i morse men har gått över mer 

och mer i snö-Usch kunde väl vänta ett tag till behövde

väl inte komma än.  Idag och hela denna veckan är

jag lite ledig.Är lov denna veckan.(Höstlov)men blir väl att

studera lite ändå,lär väl bli prov när vi kommer tillbaka efter

lovet.(Matte)Simon är också hemma denna veckan,dom har också

lov.Får se vad denna lov veckan blir för något.En dag skall i alla fall

Marcus komma hem lite igen.Det blir kul,alltid lika roligt att träffa honom  

Som ni ser har jag börjat stoppa in lite smileysar här och där.Har inte haft

det på väldigt länge,men alltid lite roligt med lite olika figurer mellan skrivandet.

Blir lite roligare i alla fall.  


Idag har jag åter letat en del citat här på nätet.Det är 10 stycken idag.Det är även en dagens Tanke

och Dagens Namnsdag som vanligt.Passar nu på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!

Håll till Godo! Här kommer dom:


1)Man bör gripa sig an en lätt sak som om den vore svår och en svår sak som om den vore lätt-Baltasa Cracián.


2)Alla vill äta vid regeringens bord,men ingen vill diska-Werner Flinck.


3)Man ska inte ha mer trädgård än ens hustru orkar med-Teddy Brunisius.


4)Min fru lyckades inte få tag på nåt hotellrum med bidé,jag föreslog att hon

skulle stå på händer i duschen-Billy Wilder.


5)Det finns inga fullkomliga människor-utom,förstås,min frus förste man-Okänd.


6)Internet är en fantastisk väg till att komma ut på nätet-Bob Dole.


7)Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dom-Yvonne Lombard.


8)För mycket av det goda kan vara underbart-Mae West.


9)Böcker är bättre än människor,för de talar endast när vi vill och de tiger när vi har

annat för oss.Det ger oss alltid något och kräver aldrig något av oss-Börries von Münchausen.


10)Min smak är mycket enkel,jag gillar bara det bästa-Oscar Wilde.

 

Det var dom 10 stycken citaten.Hoppas ni gillade att läsa dom?Nu över till Dagens Tanke,

och Dagens Namnsdag.Dom kommer här:


Dagens Tanke:Tänk vad glad man blir av att göra någon annan glad   


Dagens Namnsdag:Viola.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Snöiga Måndag.Snön bara virvlar ner från himlen,

snöar riktigt mycket.Tur i alla fall att jag slipper ge mig ut att köra tgb idag när det snöar så  

Nu skall jag ha lite fart i våran kamin  så vi får lite värme i huset,sedan dags att pyssla vidare.

Passar nu på att önska er alla en riktigt fortsatt bra Måndag även om det snöar.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka.....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.

Av Maria Blicker - 26 oktober 2012 11:00

Hej alla som läser min Blogg!

Dags för ännu ett inlägg.I dag

har jag åter fått lite ändringar i

mitt program.Kom inte iväg riktigt

i morse som jag skulle.Mopeden ville

inte lyda riktigt i morse när det var så

kallt på morgonen,hade ju snöat i går,

och så var det minus grader i morse.

Så fick ändrade planer så har en hemma

dag idag,självklart har jag meddelat skolan.


I går kom årets första snö,det snöade riktigt mycket

ett tag på eftermiddagen,så nu är det lite ljusare ute,

men kan inte säga att jag är förtjust i det,hade gärna fått

vänta ytterligare ett tag framöver,hade inte gjort mig ngt.

Det är inga mängder,endast ett tunt lager med vit snö,så

vitt har vi fått i alla fall nu.Lär inte bli liggandes,utan lär för-

svinna,vilket jag tror.


Idag har jag letat en del citat här på nätet.Det är 12 stycken idag.

Har också en Dagens Tanke och Dagens Namnsdag.Inga Historier

denna gången.Måste variera lite,blir väldigt tråkigt annars.Passar på

att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer

dom:


1)Ibland ger livet dig inte det du tror dig behöva,inte för att du inte förtjänar det,

utan för att du förtjänar något bättre-Okänd.


2)Oavsett hur mörk natten är,så stiger solen igen-Okänd.


3)Börja med att göra det nödvändiga,sedan det som är möjligt,och plötsligt

gör du det omöjliga-Okänd.


4)Under nio livstider kommer du aldrig att veta mer om katten än vad katten vet om dig-Michael Montaigne.


5)Lev alla dagar i ditt liv-Jonathan Swift.


6)Livet är den mest fantastiska saga man kan få-Hans Christian Andersson.


7)Livet handlar inte bara om öl och tilltugg-Tomas Hughes.



9)Meningen med det mänskliga livet är att tjäna,visa medkänsla och ha viljan att hjälpa andra-Dr.Albert Sweitzer.


10)Det finns bara en framgång att spendera ditt liv på ditt eget sätt-Christopher Morley.


11)Ta en öl,drick upp den,ta en ny,så skall du se att det ordnar sig-Edna Ferber.


12)Livet är 10 procent vad du gör det till,och 90 procent hur du tar det-Irving Berlin.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas att ni gillade att läsa dom.Själv tycker jag det är jätte

roligt att läsa citat.Gillar citat.Vet ej varför.Nu över till en Dagens Tanke.Den kommer här:


Dagens Tanke:Om man har folk omkring sig som tror på en,är det också lättare att tro på sig själv.


Dagens Namnsdag är:Amanda,Rasmus.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare skall dra i gång våran kamin så det blir lite värme i huset(lite mysigt!)

Idag slutar Simon klockan 13:00 så han slutar tidigt idag.Han skall iväg på lite Halloween firande

i hallen i eftermiddag,han har även fixat (Spök-kläder dit)Simon har pratat en del om det här 

så han väntar på att få åka ner.Lennart kör idag.Till kvällen blir lite gott att äta vid tv:n igen.Är ju

Fredag idag,så brukar passa på vid Fredagar.Idag blir det potatis kulor,lite gott kött och grönsaker,

även lite Bearnasie sås till också.Alltid gott! Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt fortsatt bra Fredag och en lika bra Helg!Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER!

Av Maria Blicker - 19 oktober 2012 10:43

Hej på er alla Glada Människor!

Här kommer äntligen ett nytt inlägg

igen.Har varit borta från Bloggen ett tag.

Dags att meddela lite igen.


Idag har jag fått helt ändrade planer från mitt

vanliga studerande.Simon mådde illa här i morse

så det blev till att hålla sig hemma i stället.Ringde

och kollade med Simons skola om där går ngn mag-

sjuka och mycket riktigt så fick jag som svar att det gör det.

Han sade även vid frukosten i morse att han inte mådde bra.

Han har därimot ingen feber,har bara mått illa.Får se hur detta

utvecklar sig....


Idag på morgonen så regnade det rätt så rejält,men nu när jag tittar

ut( 12:00)så har det slutat regna och det är rätt så gråaktigt på himlen.

Temperaturen just nu (12:00) ligger på +12,7 grader här.Igår Torsdag så

hade vi prov i Engelskan,men det var inte så svårt,känns skönt när det är gjort.

Skulle egentligen haft prov idag också,men får väl göra det när jag kommer till-

baka nästa vecka igen....


Idag har jag letat lite Roliga Historier här på nätet igen,och några Citat också.

Det är 4 stycken Historier och 4 stycken Citat.Inte så många idag,lite mindre denna

gången.Passar på att önska er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer

dom:


1)Norrmannen var ute i skogen och och jagde älg när han råkade vådaskjuta en annan

medlem i Jaktlaget.Han tog upp mobilen och ringde 112.

-Det har skett en olycka här.En person har blivit vådaskjuten.

-Är personen död?

-Ja,tyvärr.

-Är ni alldeles säker på att han är död och inte bara svårt skadad?

-Ett ögonblick ska jag se efter.

Norrmannnen la ifrån sig mobilen och gick iväg.Efter en stund hördes ett skott.

Norrmannen tog mobilen igen.

-Nu är jag alldeles säker....


2)Ole till Terje:

-Vad gör du nuförtiden?

-Jag städar arméns bomblager.Jag dammar bomber.

-Oj,men tänk om de exploderar?

-Det spelar väl inte mig någon roll,det är ju inte mina bomber...


3)-Vet du varför Norrmännen jämt bryter benen när dom krattar löv?

-Dom ramlar ner i från träden.


4)Det var en gång två Svenskar och två Norrmän som skulle åka tåg

från stockholm till Malmö.På tågstationen köpte Norrmännen varsin biljett

medan svenskarna bara köpte en.När de kom ombord på tåget låste svenskarna

in sig på toaletten och när konduktören kom förbi knackade han på och sa:

-Biljetten!

Svenskarna skickade ut biljetten mellan dörren och golvet.Konduktören klippte den

och skickade tillbaka den.Norrmännen såg detta och på hemävgen köpte norrmännen

en biljett och svenskarna köpte ingen.När de kom ombord på tåget låste norrmännen

in sig på toaletten.Efter en stund kom svenskarna förbi och knackade på norrmännens

dörr och sa:

-Biljetten!

Norrmännen skickade ut biljetten,svenskarna tog biljetten och låste in sig på toaletten bredvid!


Nu över till dom 4 stycken citaten.Dom kommer här:

1)Oro är nästan resultatet av grubblerier-Joseph Joubert.


2)Det finns bara en sak du kan vara säker på i livet;detta ögonblick,

nuet.Det förra är borta för alltid.Nästa har ännu ej kommit-B Long.


3)Livet går ej i repris.Lev nu-Okänd.


4)Varje dag är kanske inte bra,men det finns någonting bra varje dag-Okänd.


Det var Historierna och även citaten.Hoppas ni gillar att läsa dom?även om det

inte var så många denna gången.Nu över till en Dagens Tanke och Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Tanke:Allt ordnar sig,det tar bara olika lång tid.


Dagens Namnsdag är:Tor,Tore.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagen,blir att ge sig på kaminen och få lite värme

i huset,lite kyligt inne idag.Sedan dags att pyssla vidare och även försöka studera lite så

man inte halkar efter.Till Kvällen väntar lite gott att äta igen,i och med att det är Fredag igen.

Det blir Potatis klyftor och lite gott kött här,grönsaker och Bearnaise sås.(Inte dumt)Nu passar

jag på att önska er alla som studerar min Blogg en riktigt bra Fredag och en riktigt bra Helg!

Även nästa vecka.Dröjer nu till nästa inlägg igen,men det kommer inom sin tid.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka.....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER!

Av Maria Blicker - 1 oktober 2012 14:12

Hej igen! Idag passar jag på med ett inlägg igen.

Är lite hemma idag.Skulle egntligen varit iväg på mina

studier som vanligt på veckorna,men idag blev det raka

motsatsen pga regnvädret som var i morse.Jag blev tvungen

att vända med TGB idag när jag hade kommit upp till korsen här

i Höghult,gick bara inte köra i allt det regnet som var.Tur att man har

såpass med förstånd så man inser vad som är rätt och vad som är fel,

i det här fallet med tgb så var det deffinitivt fel att köra.Blev ju halvt genom

dränkt,så roligt är det inte att köra i ösregn.Hoppas på lite bättre tur i veckan

nu så jag kan ta mig ner igen,men det får som sagt vädret utvisa(Regn,regn,regn

man blir less på detta regn.)Det stavas Höst nu med stora bokstäver.


Idag har jag letat en del citat igen här på nätet.Idag är det 12 stycken citat med en

Dagens Tanke och Dagens Namnsdag.Bäst att dra i gång citaten.Passar på att önska

er alla läsare en Trevlig Läsning!Mycket Nöje! Håll till Godo! Här kommer dom:


1)Det är alltid gratis ost i råttfällan-Okänd.


2)Törst är det säkraste beviset på vattnets existens-Frans Werfel.


3)Ord kan vara vackra.Precis som Drömmar.Precis som förhoppningar-F.C.W


4)Inget varar för evigt-inte ens våra bekymmer-A.G


5)Tänk på vad du skulle göra om du visste att du inte kunde misslyckas-Okänd.


6)Vi tänker för mycket och känner för lite-Charlie Chaplin.


7)Historien är livets läromästare-Marcus Tellius Cicero.


8)Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någon stans-Groucho Marx.


9)Det finns mycket som vi skulle kasta i från oss om vi inte vore rädda för att andra skulle

plocka upp det-Oscar Wilde.


10)Sömnlöshet?

Jag känner till ett botemedel:

Se till att få mycket sömn-W.C.Fields


11)Glädje uppstår när man löser problem-inte när man får lösningar serverade-Walter A.Heiby


12)Naturen,tiden och Tålamodet är tre goda läkare-H.G.Bohn


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas ni gillade att läsa dom?Nu över till en Dagens Tanke

och Dagens Namnsdag.Dom kommer här:


Dagens Tanke:När tänkte du senast på vad DU VILL göra med och i ditt liv?


Dagens Namnsdag är:Ragnar,Ragna.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagen.Har en del kvar att pyssla med innan Måndagen går till ända,

blir att se i morgon och resten av veckan hur vädret kommer att se ut! Just nu när jag tittar ut genom fönstret

klockan 15:50 så regnar det och blåser en del.Var väl i och för sig inget oväntat,har ju regnat mycket nu den

sista tiden.Men måste få lov att säga att naturen har väldigt fina färger ute just nu så här på hösten.Nu kommer

det förmodligen att dröja igen till nästa inlägg,men ni vet ju varför.Just det (studier)Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på denna Måndagen och resten av veckan.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards