Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Nytt inlägg med 10 stycken citat.Dagens Tanke.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 29 oktober 2012 11:15

Hej igen! Här kommer ytterligare ett inlägg idag.

Idag snöar det rätt så mycket utanför fönstret,men

det började som regn i morse men har gått över mer 

och mer i snö-Usch kunde väl vänta ett tag till behövde

väl inte komma än.  Idag och hela denna veckan är

jag lite ledig.Är lov denna veckan.(Höstlov)men blir väl att

studera lite ändå,lär väl bli prov när vi kommer tillbaka efter

lovet.(Matte)Simon är också hemma denna veckan,dom har också

lov.Får se vad denna lov veckan blir för något.En dag skall i alla fall

Marcus komma hem lite igen.Det blir kul,alltid lika roligt att träffa honom  

Som ni ser har jag börjat stoppa in lite smileysar här och där.Har inte haft

det på väldigt länge,men alltid lite roligt med lite olika figurer mellan skrivandet.

Blir lite roligare i alla fall.  


Idag har jag åter letat en del citat här på nätet.Det är 10 stycken idag.Det är även en dagens Tanke

och Dagens Namnsdag som vanligt.Passar nu på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!

Håll till Godo! Här kommer dom:


1)Man bör gripa sig an en lätt sak som om den vore svår och en svår sak som om den vore lätt-Baltasa Cracián.


2)Alla vill äta vid regeringens bord,men ingen vill diska-Werner Flinck.


3)Man ska inte ha mer trädgård än ens hustru orkar med-Teddy Brunisius.


4)Min fru lyckades inte få tag på nåt hotellrum med bidé,jag föreslog att hon

skulle stå på händer i duschen-Billy Wilder.


5)Det finns inga fullkomliga människor-utom,förstås,min frus förste man-Okänd.


6)Internet är en fantastisk väg till att komma ut på nätet-Bob Dole.


7)Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dom-Yvonne Lombard.


8)För mycket av det goda kan vara underbart-Mae West.


9)Böcker är bättre än människor,för de talar endast när vi vill och de tiger när vi har

annat för oss.Det ger oss alltid något och kräver aldrig något av oss-Börries von Münchausen.


10)Min smak är mycket enkel,jag gillar bara det bästa-Oscar Wilde.

 

Det var dom 10 stycken citaten.Hoppas ni gillade att läsa dom?Nu över till Dagens Tanke,

och Dagens Namnsdag.Dom kommer här:


Dagens Tanke:Tänk vad glad man blir av att göra någon annan glad   


Dagens Namnsdag:Viola.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Snöiga Måndag.Snön bara virvlar ner från himlen,

snöar riktigt mycket.Tur i alla fall att jag slipper ge mig ut att köra tgb idag när det snöar så  

Nu skall jag ha lite fart i våran kamin  så vi får lite värme i huset,sedan dags att pyssla vidare.

Passar nu på att önska er alla en riktigt fortsatt bra Måndag även om det snöar.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka.....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards