Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Nytt inlägg med 2 stycken kluringar.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 20 december 2012 11:40

Hej alla Glada! Nu blir det ytterligare

ett nytt inlägg i min blogg!Hoppas att

ni alla mår bra och att ni inte har för bråttom

nu i julpysslandet.Här är allt bara bra som vanligt.


Nu är man ledig fram till januari när skolan drar i gång på nytt.

Det är ju Jullov nu.Skönt att vara lite ledig mellan studerandet också.

Nu är det inte många dagar kvar innan vi har julafton!Dagarna går så fort nu.

Julafton är ju redan på Måndag.Hoppas att ni alla hinner färdigt med allt som skall

göras.I går kväll var vi i kyrkan här i öxabäck och tittade på alla som hade julavslutning.

Det var lite mysigt,och alla barnen sjöng riktigt bra,var även elever som spelade lite

instrument också.Dom var riktigt duktiga måste jag få lov att säga.Kul att lyssna också

för en gångs skull och inte bara sjunga.Nästa rad:


Idag har jag letat igen lite kluringar här på nätet.Det är inga citat alls idag.Det är två stycken

kluringar i stället och det medföljer givetvis svar till dom också.Passar på att önska er alla en

Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1) Nu skall vi bege oss in i sagornas värld.Vi skall besöka ett sagoslott där det finns prinsar

och prinsessor.Det finns de prinsar och prinsessor som är födda i källaren och de finns de

prinsar och prinsessor som är födda på vinden.Man måste vara försiktig när man skall prata

med dem för de skiljer sig åt.


De prinsar som är födda i källaren talar alltid sanning medan prinsessorna födda i källaren allltid

ljuger.För de prinsar och prinsessor som är födda på vinden är det precis tvärtom.Där talar alla

prinsessor sanning medan alla prinsar ljuger.Om man en mörk natt möter en sagofigur från slottet

och man inte kan se om det är en prins eller prinsessa,kan man då efter en enda fråga bedömma om

det är en prins eller prinsessa under förutsättning att sagofiguren bara får svara Ja eller Nej.


SVAR:Sagofiguren är antingen född i källaren eller på vinden.Om vi ställer frågan:Är du född

i källaren?Om den då svarar Ja,så finns det två möjligheter.Antingen talar den sanning och då

är det en prins eller så ljuger den och då är den född på vinden och är även då en prins.Om

den svarar Nej så finns det två möjligheter.Antingen talar den sanning och då är den född på

vinden och är en prinsessa eller så ljuger den och är då född i källaren och är även då en prinsessa.


2)Ett badkar kan fyllas på 12 minuter,medan det tar 18 minuter att tömma det genom avloppet.

Om nu både kranen och avloppet är öppna.Hur lång tid tar det innan karet är fullt?


SVAR:36 Minuter.

Lösning:Under 36 minuters tid har man fyllt tre badkar och tömt två badkar.



Det var dom två kluringarna!Hoppas att ni gillar dom?Alltid kul med lite nya grejer och

inte bara samma jämt!Tyckte dom passade bra idag.Nu över till Dagens Namnsdag

Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Israel,Moses.

Grattis till alla er!



Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna första lediga Jullovsdagen.Nu väntar det

snart lite mat i magen,och i eftermiddag väntar lite bakning nu inför Jul.Idag har jag även

Både Lennart och Simon hemma så idag har jag sällskap hela dagen.Skönt när alla är samlade

någon dag också.Nu passar jag på att önska er alla läsare en Riktigt God Jul,för nu blir det

inget inlägg förrän efter Jul,så hoppas att ni  får en riktigt bra Jul.Det tänker vi ha....


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards