Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Nytt inlägg med 10 stycken nyårs citat och 3 stycken nyårs historier och en kort nyårsdikt.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 27 december 2012 11:10

Hej igen! Nu kommer ännu ett inlägg här.

Hoppas eran jul har varit bra?Här har våran jul

bara varit jätte bra,inget att klaga på.Ätit gott har

vi också gjort.Marcus var hemma ett par dagar och

hälsade på nu över julen,han sov också här hemma.

Det var riktigt roligt,och funkade jätte bra.Han var jätte

redig.Kul när han kommer hem lite också.I går Annan dag jul

var vi och hälsade på i Borås hos Lennarts syster.Det var också kul.

kul att göra lite saker även på Annan dagen.Nästa rad.


Idag 27:e är julen redan över.Julen går så fort,vi har plötsligt vanlig vardag igen.

Nu är det inte långt kvar innan vi har nästa stora helg som är på intågande nämligen

Nyår.Vad ni än kommer att göra,så hoppas jag att ni alla kommer att få ett bra Nyår.

Det skall vi ha i alla fall.Nästa rad:


Idag har jag letat lite Nyårs citat här på nätet,eftersom vi snart har nyår.Det är 10 stycken.Det är

också 3 stycken nyårs historier och en rätt kort nyårs dikt,så låt oss dra i gång alltihopa.Passar på

att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Ungdom är när du får vara uppe till sent på nyårsafton.Medelålders är när du är tvingad-Bill Vaughn.


2)Många människor ser framemot nyåret för en ny start på gamla vanor-Anonym.


3)Må alla dina bekymmer vara lika länge som dina nyårslöften-Joey Adams.


4)Ett nyårslöfte är något som tas det ena året och bryts det nästa-Anonym.


5)En optimist stannnar uppe till midnatt för att invänta det nya året.En pessimist

stannar uppe för att vara säker på att det gamla året tar slut-Bill Vaughn.


6)Nyårskväll,när gamla bekantskaper glöms bort.Förutsatt,förståss att inte de där

testresultaten kommer tillbaka positiva-Jay Leno.


7)Skål för ett nytt år och en ny chans för oss att göra det rätt-Oprah Winfrey.


8)Låt oss inte dricka till det förflutna,men för framtiden-Anonym.


9)Ring ut det gamla,ring in det nya.Ring glad klockor,över snön,året går,

låt honom gå.Ring ut det falska,ring i sann-Lord Tennyson


10)Ett nyårslöfte är något som går i ett år och ut genom det andra-Okänd.


Det var nyårs citaten.Nu över till Nyårs Historierna.Bedom dom själva.Här kommer dom:


1)Under nyårsfesten vänder sig den unge mannen till sin vän och ber att få en cigarett.

-Jag tyckte du gav ett nyårslöfte att sluta röka,säger vännen.

-Jag håller på och slutar,säger den unge mannen,just nu är jag mitt i fas ett.

-Vad är fas ett?

-Jag har slutat köpa.


2)-Hur långt är det från stockholm till Uppsala?

-66 km.

-Jaha och hur långt är det från Uppsala till stockholm?

-Det är naturligtvis lika långt,66 km.

-Det är väl inte så självklart.Från jul till nyår är det ju bara en vecka,

men från nyår till Jul är det ju nästan ett år.


3)Tiden mellan Jul och nyår räcker inte till för mellandagsrean.

Därför kommer den nästa år att förläggas mellan nyår och Jul.


Det var nyårshistorierna.Nu över till nyårs dikten.Den är rätt kort,men rätt söt,tyckte den passade in.


GOTT NYTT ÅR TILL DIG.

Gott nytt år till dig.

Kan varje stor ny dag

Ta dig söta överraskningar

En lyckad buffé


Gott Nytt år till dig.

och när det nya året är gjort,

kan nästa år bli ännu bättre

Full av glädje,glädje och roligt.

         Anonym.


Det var även nyårsdikten.Hoppas ni gillade både citaten,historierna och dikten.Nu över till

Dagens Namnsdag.Den kommer här:


Dagens Namnsdag är:Johannes,Johan.

Grattis till alla er!



Nu skall jag gå och fortästta vidare med denna Torsdagen efter Annan dag Jul.Det blir att pyssla vidare.

Lennart kör idag,men Simon och jag är hemma,eftersom vi har lite ledigt ett tag till frammåt.Sedan drar det

i gång igen.Nu passar jag på att önska er alla Läsare ett Riktigt Gott Nytt ÅR! Är ju inte riktigt framme än,men

lika bra bra att passa på när ändå inlägget är om nyår.





Ha det bra...MARIA BLICKER...


OBS! Nu kommer det dröja ett tag innan nästa inlägg dyker upp igen,men det kommer framöver.

Skriver då igen.PS  





 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

27 december 2012 15:00

Det var många tänkvärda och kloka tankar om nyåret och löften. Personligen gillade jag nr.1 ;) Några nyårslöften ger jag inte. De bryter jag alldeles för snabbt och får bara dåligt samvete då.

Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År!
Kram,

Maria Blicker

31 december 2012 16:40

Hejsan! Visst var dom bra,kul att du gillar nr 1.Jag gillar dom allihop.Jag har heller inga nyårslöften,brukar inte hålla dom jag heller,så ingen idé att skaffa några,funkar bra utan med.Önskar er också ett riktigt Gott Nytt år 2013.Ha det bra...

 
Ingen bild

Mamma

27 december 2012 16:30

Hejsan! Gott slut på det gamla året o GOTT NYTT ÅR! Roliga historier tycker jag. Ha det så gott o stor kram!

Maria Blicker

31 december 2012 16:28

Hejsan!Gott Nytt år till er också.
Kul du gillade historierna.Hörs vidare nästa år igen.Hälsa Pappa....

 
Ingen bild

Lena

31 december 2012 23:04

Många tänkvärda ord Maria,alltid kul att läsa det du skriver

Maria Blicker

2 januari 2013 17:50

Hej Lena! Vad kul att du tycker det!Kul att du är inne och läser.Ha det så jätte bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards