Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Nytt inlägg med 12 stycken citat och en Dagens Tanke! Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 26 oktober 2012 11:00

Hej alla som läser min Blogg!

Dags för ännu ett inlägg.I dag

har jag åter fått lite ändringar i

mitt program.Kom inte iväg riktigt

i morse som jag skulle.Mopeden ville

inte lyda riktigt i morse när det var så

kallt på morgonen,hade ju snöat i går,

och så var det minus grader i morse.

Så fick ändrade planer så har en hemma

dag idag,självklart har jag meddelat skolan.


I går kom årets första snö,det snöade riktigt mycket

ett tag på eftermiddagen,så nu är det lite ljusare ute,

men kan inte säga att jag är förtjust i det,hade gärna fått

vänta ytterligare ett tag framöver,hade inte gjort mig ngt.

Det är inga mängder,endast ett tunt lager med vit snö,så

vitt har vi fått i alla fall nu.Lär inte bli liggandes,utan lär för-

svinna,vilket jag tror.


Idag har jag letat en del citat här på nätet.Det är 12 stycken idag.

Har också en Dagens Tanke och Dagens Namnsdag.Inga Historier

denna gången.Måste variera lite,blir väldigt tråkigt annars.Passar på

att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer

dom:


1)Ibland ger livet dig inte det du tror dig behöva,inte för att du inte förtjänar det,

utan för att du förtjänar något bättre-Okänd.


2)Oavsett hur mörk natten är,så stiger solen igen-Okänd.


3)Börja med att göra det nödvändiga,sedan det som är möjligt,och plötsligt

gör du det omöjliga-Okänd.


4)Under nio livstider kommer du aldrig att veta mer om katten än vad katten vet om dig-Michael Montaigne.


5)Lev alla dagar i ditt liv-Jonathan Swift.


6)Livet är den mest fantastiska saga man kan få-Hans Christian Andersson.


7)Livet handlar inte bara om öl och tilltugg-Tomas Hughes.



9)Meningen med det mänskliga livet är att tjäna,visa medkänsla och ha viljan att hjälpa andra-Dr.Albert Sweitzer.


10)Det finns bara en framgång att spendera ditt liv på ditt eget sätt-Christopher Morley.


11)Ta en öl,drick upp den,ta en ny,så skall du se att det ordnar sig-Edna Ferber.


12)Livet är 10 procent vad du gör det till,och 90 procent hur du tar det-Irving Berlin.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas att ni gillade att läsa dom.Själv tycker jag det är jätte

roligt att läsa citat.Gillar citat.Vet ej varför.Nu över till en Dagens Tanke.Den kommer här:


Dagens Tanke:Om man har folk omkring sig som tror på en,är det också lättare att tro på sig själv.


Dagens Namnsdag är:Amanda,Rasmus.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare skall dra i gång våran kamin så det blir lite värme i huset(lite mysigt!)

Idag slutar Simon klockan 13:00 så han slutar tidigt idag.Han skall iväg på lite Halloween firande

i hallen i eftermiddag,han har även fixat (Spök-kläder dit)Simon har pratat en del om det här 

så han väntar på att få åka ner.Lennart kör idag.Till kvällen blir lite gott att äta vid tv:n igen.Är ju

Fredag idag,så brukar passa på vid Fredagar.Idag blir det potatis kulor,lite gott kött och grönsaker,

även lite Bearnasie sås till också.Alltid gott! Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt fortsatt bra Fredag och en lika bra Helg!Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER!

 
 
Ingen bild

Mamma

26 oktober 2012 16:27

Hejsan! Citat nr 9 tycker jag är bäst följt av nr 5 o nr 6. Här finns ingen snö ännu, men det är kallt. Speciellt för oss som kom från god o skön värme, men vi har faktiskt gått till stan idag. Plockade fram halsduk o varma handskar. Hoppas att Simon har roligt på Halloween-festen idag. Ha en trevlig fredagkväll! Stor kram!!!

Maria Blicker

30 oktober 2012 12:08

Hejsan!Jag säger som jag brukar göra,kul att du gillar citaten.Nä jag hörde ju det när vi pratades vid via telefonen sist,ni har haft tur som sluppit snön,det kom ju här,men det försvann ju igen som tur var,kallt här också,Ja nu får man börja palta på sig om man skall ut så man inte fryser.Ja,som jag sade via telefon så hade han riktigt roligt,kul för han att kunna komma ut lite på sådant som han själv tycker är roligt,vikitgt även att han får ha kul med sina grejer.Ha det så bra ni också....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards