Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

En Gråmulen Lördag med en del Roliga Historier igen.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 14 april 2012 13:21

Morsning Korsning! Hoppas att just du som läser

min blogg idag mår bra?Här är allt bara som det skall.

Inga sjukdomar här inte.Nu var det ett tag sedan jag skrev.

Har inte skrivit sedan i påskas,så nu dags för ett nytt inlägg.


Idag är vädret lite gråmulet men ändå uppehåll och blåsigt.

Här eldar vi i kaminen,skönt när man har den att använda när inte

temperaturen erbjuder någon större värme.I går kväll kollade vi på Let´s

Dance och åt pommesfrites och åt köttt och Grönsaker till och även Bearnaise-

sås.Tycker det är gott.Hör ju nästan till att man äter ngt gott när det är Fredag och

även Lördagskvällen tycker jag.I dag Lördag till Kvällen har vi funderat på Pizza.Det var

simon som valde.Idag fick han besätmma.Kul för Simon att känna att han får bestämma

i lite  i bland också...


Idag har jag letat upp lite Roliga Historier igen för er läsare att ta del utav.Idag är det 8 stycken

sammanlagt.Så passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles

Gratis."Ett skratt om dagen känns bra för magen"Ett gott skratt förlänger livet.Sägs det ju.Här

kommer dom i alla fall.

 

1)En vacker dag sa barnbarnet till farmorn sin:

-Vet du vad det är som går och går och aldrig kommer till dörren?

Farmor:Ja,det vet jag kära barn.

barnbarnet:Vet du(lite besviket)

Farmor:Det är ju klockan.

barnbarnet:Nä(Jätte glatt)

Farmor:Nå kära barn vad är det då då?

barnbarnet:Det är när farfar har fastnat med sina hängslen i gungstolen.


2)En veterinär var på besök hos en bonde.För att skoja lite buktalde han

så att det lät som om djuren svarade på hans frågor.Hos kossan blev dialogen:

-Vad är det bästa du vet?

-När tjuren kommer på besök!

och hos hönan blev det motsvarande:

-Vad är det bästa du vet?

-När tuppen kommer på besök!

Bonden såg mer och mer fundersam ut.Nästa djur som skulle besökas var grisen.

Men då sprang bonden före och väste till grisen:

-Nu djävla sugga håller du käft!


3)-Hovmästaren,det är två flugor i min soppa!

-Släng i en ärta,så kan dom spela vatten polo.


4)-Ursäkta hovmästaren,varför ligger det ingen fluga i soppan?

-Ursäkta,jag ska genast hämta en till.


5)-Kyparen!Varför är det ingen fluga i min soppa?

-Tyvärr min herre.Den hänger på tork.


6)-Kyparen!Det är en död fluga i min soppa!

-Nejdå,den har bara svimmat.


7)-Du Hovmästaren,har du soppa på menyn idag?

-Nädå,jag har precis torkat av den.


8)-Hovmästaren,jag känner mig trött efter middagen.

Kan du ge mig något så jag piggnar till?

-Javisst,ett ögonblick så kommer jag med notan.


Det var Dagens Historier.Hoppas ni gillade dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Tiburtius.

Grattis till alla er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagens Pyssel,se vad dagen har att erbjuda...

Kanske inte så långt inlägg idag,men för att göra den lite längre,så kan jag tillägga att

från och med nästa vecka så kommer jag ej att hinna med Bloggen på samma vis som jag

har gjort innan.Har lite andra planer på gång.Blir kul att börja pyssla med lite annat nu.

Dags för lite omväxling i livet om man säger så.Lite nya grejer att se fram emot...Blir kul...


Nu dags att avrunda mitt inlägg för idag,och passar på att önska er alla en riktigt bra Lördag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA B.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards