Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Maria Blicker - 2 april 2012 10:13

Morsning Korsning alla Läsglada Människor!

Idag har jag egentligen inte tid att sitta här,

men tar den tiden i alla fall på mig.Idag lyser solen

utanför fönstret,och är riktigt fint väder.I morse när jag

kom upp så var det alldeles vitt på marken utav hagel som

hade kommit,inget vidare.I morse fick simon åka TGB Upp till

Bussen.Det tyckte han var bra,för då kom han upp fortare.


Idag har jag hittat lite ordvitsar på nätet och tre stycken korta Historier.Det är 7 stycken ordvitsar

och som jag skrev tre stycken korta Historier.Önskar er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.

Ett skratt om dagen känns bra för magen.Här kommer dom:


1)-I vilket land återföds man som hink?

-Spann-igen.


2)-Vad heter Världens fattigaste kvinna?

-Inga Money.


3)-Hörde du också en smäll igår kväll?

-Nej,det var bara grannen som var knall som vanligt.


4)Tävlingsgren i sotarnas SM:Taksprång.


5)Kyrkovaktmästre Svensson strör salt på kyrkotrappan mot ishalkan.

Pastorn kommer förbi:

-Jaså,det är Svensson som är psaltaren idag.


6)-Einar kan aldrig bli clown?

-Varför inte?

-Han heter ju ej-narr.


7)-Vilka steg vidtar ni om fienden kommer rusande mot er med dragen bajonett?

-Så långa som möjligt.


Det var ordvitsarna.Nu över till dom tre Historerna.Här kommer dom:


1)Gamle Anton gick till Ögonläkaren för att kolla synen.

Anton höll tyst en lång stund.Till slut frågade Doktorn:

-Ser ni inga bokstäver?

-Nja,Jo,jag tycker det ser ut som om det stod Centraltryckeriet längst ner.


2)-Har du kollat alla dina tänder i överkäken?

-Ja,det kan du lita på!

-Konstigt,andra människor har hälften i underkäken


3)Sjuåriga Jonas Spurtade till landskampen mellan Sverige och Finland.

Han satt på den allra dyraste platsen på läktaren.En farbror som satt bredvid

kunde inte hålla tyst:

-Hur har en så liten pojke kunnat komma in hit?

-Med pappas biljett förståss.

-Jaha,och var har du din pappa då?

-Han är hemma och letar efter biljetten.


Det var även dom tre Historierna.Nu raskt över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Gudmund,Ingemund.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna Måndagen och se vart den bär i väg?

Nu passar jag på att önska er allihop en riktigt bra fortsättning på dagen.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards