Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

En småregnig Annandag Påsk med en del citat.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 9 april 2012 13:48

Hejsan allihop! Hoppas ni mår bra?

Här är allt bara bra.Nu var det några dagar sedan

jag skrev här på bloggen.Idag kommer ett nytt inlägg.


Kan börja med att tala om att vi har ett rätt kiligt väder idag.

Det småregnar utanför fönstret här,så tur man har kaminen att

elda i när det är tråkigt utanför.Hoppas att eran påsk har varit bra?

Här har den bara varit bra.Har sjungt en del i kyrkan nu i påsk,var i

väg senast i går på Påskdagen,och sjöng på Långfredagen.Gick riktigt bra.

Känndes så i alla fall.Har ej hört något efter i alla fall.Nästa rad:


På påskaftonen var ju Marcus här hemma i Öxabäck.Det var riktigt roligt att få hem honom.

Gjorde lite Jansons Frestelse och Lax och ägg till maten.Det tyckte Marcus om.Han fick även

Påskmust till också.Det hör ju givetvis påsken till.Han kom på morgonen med färdtjänst och åkte

hem på kvällen.Då ville Marcus tillbaka till sitt boende igen.Vi var hela familjen här när Marcus var här.

Det var riktigt roligt för en gångs skull.Idag Annandag Påsk Kör Lennart igen,och Simon och Figo och Jag

har det bara bra här i huset.Måste bara säga att jag tycker Påsken har gått så jätte fort.Det är ju redan snart

dags att plocka bort alla sakerna igen,var ju inte länge sedan man tog fram  grejerna.Går ju jätte fort.


Idag har jag letat fram lite citat här på nätet.Det är 12 stycken som vanligt.Som jag brukar skriva,så

passar jag på att önska er en Trevlig Läsning.Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles Gratis.Här kommer

dom:


1)Gör så gott du kan idag.I morgon kan du kanske göra det ännu bättre-Sir Isac Newton.


2)En idé är en märklig sak.Den fungerar inte med mindre än att du gör det-Herbert V.Prochnow


3)Livet består av illusioner.Bland dessa blir en del bestående.Det är de som utgör verkligheten-Jaques Audiberti.


4)Det finns två sorters information:Den vi har själva,eller den vi vet hur vi ska skaffa fram-Samuel Johnsson.


5)Inget går så bra som fötter-Grodan Kermit.


6)Kunskapen är en skattkista,övning är nyckeln till den-Tomas fuller.


7)Det näst bästa efter att veta något är att veta hur man ska ta reda på det-Samuel Johnsson.


8)Avund har jag aldrig känt,bortsett från att jag har avundats människor som har lyckats vara

lyckligt gifta-Jean paul Getty.


9)Ett vänligt ord kostar ingenting och är ändå den bästa av alla gåvor-Daphne du Maurier.


10)Om det inte fanns något lidande i denna världen skulle vi tro att vi var i paradiset-Simone Weil.


11)Städa framför den egen dörr innan du städar framför dina grannars-Swedish Proverb.


12)När det regnar på prästen kan man inte begära att Gud ska hålla sin hand över klockaren-Otto Ludwig.


Det var dom 12 stycken citaten.Hoppas ni gillade eller gillar att läsa dom?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Otto,Ottilia.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Gråregniga Annandag Påsk.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en fortsatt bra dag.Ha det bra...MARIA B.


PS.Vill bara passa på att dela med mig av två texter jag hittade på Ordspråk,citat och

tänkvärda ords sida på Facebook.Här kommer dom:


1)"Kaffe är giftigt

Solbränna är farligt

men

Ordspråk är nyttigt" (Tyckte den var bra!Vad tycker ni)


2)Livet är ett Mirakel,

bara man hinner se det

för allt spektakel.  (Gillar den också.)


Det var allt för idag.Ha det så bra!Hoppas du dyker upp i nästa inlägg igen...DS.



 
 
Ingen bild

Mamma

10 april 2012 07:18

Det var riktigt bra citat idag! Skönt att du har haft en så fin påskhelg. Ja, påsken går alltid så fort, men kul med lite påskgrejor ändå. Allt detta gula o fina kycklingar mm gläder en faktiskt. Det lyser upp tillvaron. Nu får ni ha en god fortsättning på våren! Här är det riktigt tråkigt väder men får vara glad att inte allt detta kommer som snö. Stora kramar till er.

Maria Blicker

10 april 2012 21:56

Hejsan!Vad kul att du gillade citaten,försöker att få lite nya varje gång som jag lägger upp dom på bloggen.Kul med citat faktiskt,finns ju så många bra.Visst är det kul med påskgrejer,det måste man ju ha när det blir sådan helg,även när det blir Jul,då måste det fram Julsaker,också kul.Kan hålla med dig att man blir glad av det gula under påsken.Önskar er en god fortsättning också,hoppas bara på lite varmare och bättre väder bara,kiligt med regnet.Ha det så jätte bra.Ha det bra....

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 april 2012 12:05

Livet är ett mirakel, bara man hinner se det för allt spektakel. Så sant! Många bra ordspråk, som vanligt och jag föll nog direkt för nr 9, den om ett vänligt ord. Men ett vänligt ord och ett vänligt leende kommer man långt.
Du har haft en fin påsk med familjen, låter det som. Det måste ha varit extra trevligt, när Marcus var hemma också.
Här är det regngrått väder idag, inget som lockar till att gå ut.
Önskar dig en bra dag!
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

11 april 2012 21:28

Hejsan!Jag tyckte den var bra när jag läste den,och tänkte att den måste bara ut på bloggen.Kul att du gillade nr 9,håller faktiskt med om den,så visst kommer man långt på vänliga ord,och vänliga leenden.Ja,påsken har bara varit bra här,och var riktigt roligt att ha Marcus hemma på påskafton.Det var kul!Bara att den gick ju så fort.Får avsluta med att önska dig en fortsatt bra kväll i stället.Ha det så jätte bra.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards