Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

En gråmulen Söndag med en del visdomsord och ordspråk och Citat.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 22 april 2012 12:52

Hejsan! Nu var det ett par dagar sedan jag

befann mig här på bloggen.I morgon blir det

en vecka precis.Som ni vet så har jag mindre tid

nu till att sitta här,så därför får det bli när jag hinner

att vara här och idag passar bra,så idag går bra med

ett inlägg.


Idag har vi inte världens roligaste väder.Det kan jag inte påstå

precis.Det är väldigt gråmulet ute,men man behöver ju inte deppa

för det.Går ju att vara uppåt och glad ändå.I alla fall så är jag uppåt idag.


Igår hade vi lite exstra hjälp här utav Simons Kusin Jonas.Han var här och hjälpte

oss med att få ordning på våran verkstad där alla verktyg finns.Den har sett rätt

dyster ut ett bra tag,men nu sedan han var här,så ser den mycket roligare ut igen.

Den har även nu blivit målad utav tre duktiga personer som låg i igår och målade.

Så lite roligare nu att titta på den.Kul!För det behövdes.Simon var också en av dom

tre som var ute och målade.Han var riktigt duktig en stund.Idag Söndag Jobbar Lennart igen.


Nu tänkte jag ge er lite Visdomsord och även ordspråk och några Citat som jag har letat upp

här på nätet.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo.Det är alldeles

gratis.Här kommer dom.Det är 12 stycken Sammanlagt.


1)Lycklig är den,som inte sörjer över vad han saknar,

men som gläder sig över vad man har-Demokritos.


2)Kruxet med bra ideér är att de så fort urartar i hårt arbete-Paul Östling.


3)Lyckan är som en fjäril.Jagar du den flyger den bara iväg,

men sätter du dig ner och är still,kommer den kanske och sätter

sig på din axel-Raffe Bergwall.


4)Tänk positivt.Visa medkänsla.Skapa tillit.Var Ödmjuk-Dalai Lama.


5)Ett lugnande ord är bättre än en lång predikan-Indiskt Ordspråk.


6)Det stycke guld som tappas kan återfinnas,men förlorad tid kan

aldrig fås tillbaka-Kinesiskt Ordspråk.


7)Livet är bara den förbannade saken efter den andra-Amerikanskt Ordspråk.


8)Det finns många stigar till Bergets topp,men utsikten är alltid densamma-Kinesiskt Ordspråk.


9)Livet är som en chokladask-du vet aldrig vad du får-Ur filmen Forrest Gump.


10)Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig.

Man vet ju ändå inte när man kommer fram-Nalle Puh.


11)Om 20 år från nu kommer du att vara mer besviken över de saker som

du inte gjort än över de saker som du gjort-Mark Twain.


12)Säga vad man vill om de tio budorden.Det går inte att komma ifrån

ett behagligt faktum:de är bara tio-Harry Louis Mencken.


Det var dom Visdomsorden och ordspråken och Citaten för detta inlägget.

Hoppas dom gladde er?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Allan,Glenn.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Söndagen.Nu väntar lite middag.

Sedan får vi se vad som sker....Nästa rad:


Passar nu på att Önska er alla en riktigt bra fortsättning på dagen,hoppas ni har bättre väder än här?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards