Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Måndag och ny vecka igen...

Av Maria Blicker - 31 januari 2011 10:05

Hej! Så var det Måndag igen...får se vad dagen blir?

Har i alla fall fått i väg båda mina barn med Skolbussen

nu på morgonen,och Lennart har kommit iväg till Gbg.


Tittade på Temperaturen för en stund sedan(alltid lite kul

att se vad det visar)då låg det på-2,0 grader,och det är rätt-

så dimmigt och vindstilla ute,bara lite som rör sig i träden.


Har inte tänt i kaminen ännu,men skall faktiskt göra det när jag

har skrivit klart här.


Vad händer nu då?  jo! Nu tänkte jag lägga ut lite ordspråk igen

var ju ett tag sedan,har mest blivit historier det sista,men inte idag.

Har några på Lager.Här kommer dom:


*Ta vara på dagen som är.Det som fanns igår,kanske inte finns

i morgon.

*Du lever bara en gång,ta till vara på den enda gången.

*Som man somnar får man sova.


Det var dom för denna gången,kommer mer en annan dag igen.

Idag kommer Simon med 14:00 bussen,han går lång dag idag.

Marcus slutar 14:45 idag så han går ännu längre,men han skall ju

vidare till sätila sedan(Han gillar kortids) (en jätte bra Lösning.)

Tur att den hjälpen finns. Oj! Kanske dags för ett mellanrum,blev

visst mycket här.


Nä!Allihop nu får jag nog sluta skriva inann det blir ännu längre.

Dags att bege sig ut och hämta in lite mera ved till kaminen,och

fortsätta vidare,men önskar er  alla en jätte bra Måndag i alla fall

Ha det så bra... Maria B.







 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

31 januari 2011 19:45

Kloka ord du ger oss idag, Maria. Jag gillar den där: Man lever bara en gång, ta var på den gången. Det ligger mycket i det.
Skönt att Marcus trivs på kortids. Det måste ju kännas bra för dig och Lennart att veta.
Det låter så härligt med en sprakande kamin som värmer gott. Det skulle nog många önska att de hade.
Varm kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

1 februari 2011 08:41

Hejsan!Jo,jag fastnade också för den när jag läste den,håller med,det ligger jätte mycket i det.Jo,vi tycker det är viktigt att han har det bra där,brukar fråga Marcus imellanåt om han tycker det är kul där,och än har han bara svarat att det är bra,så det är kul.Det är lite mysigt med våran kamin faktiskt,tror också att många hade önskat det,men tyvärr så kan ju inte alla ha det.Ha det så jätte bra.

 
Ingen bild

Mamma

1 februari 2011 08:11

Hejsan! Det var roligt att du har en egen blogg. Roligt att kunna följa vad som händer hos er.

Maria Blicker

1 februari 2011 08:32

Hej! vad kul att du tog dig hit,har haft den ett litet tag,(kul)men behöver lite fler som tar sig hit,får väl se vad som händer framöver med den.Ha det så jätte bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards