Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Rubrik saknas

Av Maria Blicker - 26 januari 2011 09:12

Nu skiner solen här igen,och vi har en Temperatur på -4,3 grader här,

i morse när jag lämnade barnen vid skolbussen,då hade vi -8 grader här.

Burr vad kallt  .Tur att man har ved,som vi kan värma oss med,men har inte

tänt i kaminen ännu,men skall göra det när jag har skrivit klart här.


Nu är det väldigt Tyst och lungt i huset,bara jag och figo här,jag sitter

placerad framför datorn och skriver på bloggen.(Kul!)


Verkar som att det skall bli uppehåll resten utav veckan också.

Skönt.I alla fall om man får tro Borås Tidningen?men många ggr

brukar jag gå efter vad det är för väder utanför fönstret,där brukar man

får den rätta väderleken,om man säger så.


Snart blir det att pyssla med lite annat än bloggen,har fått lite nya bilder

på fler djur här som jag samlar på,som skall sättas in i pärmen igen.

Det är jätte fina bilder på vilda Djur.(Lite Kul att ha!).


Nu skall jag i alla fall först bege mig ut och hämta lite småpinnar så

det blir lite fart på våran kamin.


Önskar nu alla läsare en jätte bra Onsdag och hoppas att ni har det bra?

Ha det bra... Maria B.



 
 
Ingen bild

eva flodin

26 januari 2011 13:21

hej igen maria, här i ljung är det oxå kallt och i natt har det kommit lite pudersnö. Denna veckan jobbar jag sent dvs,mellan 15oo till 6 min över 12 inatt, så jag är rätt så ensam på vägen mellan vårgårda och ljung ,möter nån timmerbil ibland.men det går bra .får köra lugnt bara. det är så skönt att jobba kväll för då har jag hela dagen , nästan, till förfogande. Idag har jag varit och handlat på sandins och då passade jag på att ta en liten promenix samtidigt.När jag kom hem kokade jag en härlig soppa , ska ta med lite till jobbet oxå. annars är allt som vanligt, ser fram emot lördag, då ska mina arbetskamrater och jag gå till musses i alingsås och äta vi blir nog 25 st ,det ska bli riktigt roligt.önskar dej en fortsatt bra dag kram eva

Maria Blicker

26 januari 2011 14:16

Hej!Vad kul det låter att gå ut och äta,är man då fler så blir det ännu roligare.Vi äter soppa här ibland men då blir det Ärtsoppa,vi brukar ha det till Plättar i bland på helgen när Barnen är hemma,har hänt ibland på veckan också när Lennart har varit Ledig.Skönt att röra på sig,jag fick ta en liten promenad i går kväll efter Kören,för Lennart skulle möta mig efter sedan.Det kom faktiskt lite snö här också i natt.Kul att du går in och läser. Ha det så jätte bra själv.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 januari 2011 16:14

He he! Jag är säker på att du spår väder mycket bättre än Borås Tidningen ;) Jag tycker inte man kan lite på de där väderprognoserna men konstigt nog har de mer rätt, när de spår dåligt väder, än när de spår sol.
Vad roligt att du samlar djurbilder och då vilda djur. Vild djur från hela världen? Är du med i nån slags samlarklubb, eftersom du får bilder?
Ha en bra kväll!
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

26 januari 2011 16:42

Hej! Tack för det,men det undrar jag ju förståss,men visst är det så.
Dom här vilda djuren jag samlar på heter:
"Djurens vilda värld".Tror jag har skrivit ngn gång om detta på facebook,tror jag skrev det i inlägget för länge sedan,så jag gick med i detta för länge sedan.Riktigt kul,väldigt fina bilder,man får mycket information om dom(Intressant.)Nu har våran sol försvunnit här i öxabäck(Såg dig ju på Facebook)Ha det så bra själv.

 
Ingen bild

Sussie k

26 januari 2011 18:48

Jodå jag har haft en ganska bra dag. Lite trist bara o va ensam hemma på em/kvällen,men snart kommer han Lilleman.
Ja du,man ser ju vad det är för väder då man tittar ut,fast ibland om man ska ut på vägarna kan det ju va kul o veta vad det ska bli för väder... Nåja nu är mina ägg klara så jag får avsluta här!

Maria Blicker

26 januari 2011 19:13

Hej!Vad kul att du tog dig hit igen.Jag har också varit ensam idag,sedan simon åkte med bussen i morse,min simon kom här för en stund sedan från Innebandyn,han spelar på onsdagar efter skolan. jag är lite i funderings tagen om jag skall koppla bloggen till fb jag med,ser att du har gjort det,verkar inte dumt,men jag får fundera vidare till i morgon.Ha det så bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards