Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

En regnig och lite kilig Torsdag...

Av Maria Blicker - 31 mars 2011 11:29

Hej alla Bloggläsare! Mår ni bra?Hoppas det i alla fall.

I morse när jag kom upp,var marken vit utav snö igen.

Näe tänkte jag inte mera snö igen,men nu regnar det

ute,så det lär ju försvinna igen.Skönt Nästa rad:


Idag har jag fått lite mer information angående Marcus

flyttning,har pratat lite med en som jobbar där på boendet.

Marcus skall skolas in först,så det går i lite lugn takt för han

Nu skall han dit först på Måndag 4/4 och Onsdag 6/4 efter skolan.


Låter jätte bra tycker jag,så preliminär flyttning för han blir 16/4 om

allt går bra,så 1/4 som vi trodde först stämmer allltså inte längre.

Han skall dit några dagar veckan därpå också,men dom tiderna har

vi inte fått än. Nästa rad:


Nu över till lite limerickar igen fortsätter vidare med det idag,här kommer dom:

En ung bilskojare från Råå

tänker sälja en konstig Renault

Den är gjord utav en Honda

som är monterad en månda`

men är registrerad som en peugeot


En bagare i östra Berlin

är berömd för en god mazarin

Trots att han bakar många

är köerna långa

Dess glasyr är av Amfetamin


Franske författaren Emile Zola

gallskrek av glädje:"Jösses vad bra!

Jag fann ett ord i danskan

som jag kan bruka i franskan

Det är enkelt och lyder:Fallera"


En mjölkbonde som var i strejk

satt och grunnade under en brejk

"Korsning arab och en ko

vad blir resultatet måntro?

Blir det kanske helt enkelt en milkshejk?


Det var dom för idag,hoppas att ni gillade dom också?

Idag passar jag på att elda lite i våran kamin,var faktiskt

lite kyligt här i morse,nu är det bättre värme i huset.

Skall snart ge mig ut och hämta in en ny omgång ved.


Lite kiligt väder idag,när det regnar tycker jag,men kan ju inte

göra så mycket åt det,tänker fortsätta elda i alla fall.Nu blir snart

att fortsätta vidare med sysslorna,börjar bli hungrig känner jag

så bäst att stoppa ngt i magen.Nästa rad:


Önskar er alla som läser min Blogg,en fortsatt bra Torsdag.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  







 
 
Ingen bild

Mamma

31 mars 2011 18:59

Hej Maria!
Det var ju skönt att det blir en mjukstart för Marcus. Har tänkt mycket på han idag. Tråkigt med snö idag igen. Denna gången klarade vi oss. Det har bara regnat här i A-ås. Hoppas på bättre väder i helgen. Blir nog inte lika bra som SMHI sa i början på veckan, men som du skriver det är inget vi kan göra något åt. Ha en bra fortsättning på dagen och hälsa till övriga familjen.
Kramar från mamma.

Maria Blicker

1 april 2011 08:29

Hej! Jag tror hellt på detta,med inskolning för han,så slipper allt gå för fort.Blir nog bra.Vi hade bara snön på morgonen,för sedan regnade det,så då försvann ju snön igen,var lika bra det,för jag vill inte ha snön nu.Jag hörde ngt på Tv-n igår om högre temperaturer,men vart det var,vet jag inte,bara hörde om högre temperatur,vore skönt om det kunde komma hit,nu vill man nästan ha det,känns det som i alla fall.Ha det så jätte bra...

 
Lambergsfruae

Lambergsfruae

31 mars 2011 23:35

Först och främst måste jag säga, att det låter otroligt bra, att Marcus skolas in i sin nya situation i lugn och ro utan stress. Det tror jag är bra både gör honom och er.
Sen till de roliga limmerickarna - storfavoriten är milkshejken. Så fyndigt =)
Nu är det dags att krypa till kojs i min sköna loppelåda.
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

1 april 2011 08:19

Hej!Jag tror helt och hållet på detta med,att det får gå i lite lugn takt för Marcus,så inte allt går för fort,Limmerickar är lite kul,men nästa inlägg nu,blir det lite Historier igen,får se vad det blir för några...Nu skall jag ge mig på nästa Kommentar,ha det så bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards