Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Maria Blicker - 19 mars 2011 10:54

Hej alla Glada Människor! Mår ni bra? Hoppas det i alla fall.

Igår var jag ju iväg på Begravning,det var jobbigt,men nu är det

gjort i alla fall.Var riktigt kul att träffa många som man inte har sett

på jätte länge.Efter Kyrkan var vi och åt riktigt god mat,sedan efteråt

kaffe och en jätte god Hallon tårta.Den satt precis som den skulle.


Det blev många fina blommor på graven,såg riktigt fint ut,men måste

säga att det var lite kyligt att stå där när vi sänkte ner kistan ute,var ju

inte precis ngn värme direkt.Jag och simon skulle egentligen åkt tåg från

kinna här igår och upp till Borås,men det gick inget tåg igår,pga snövädret

som kom. nästa rad:


utan det blev Buss til Borås,så blev vi hämtade  där i bil och åkte till kyrkan.

Det gick bra det med.Sedan på tillbaka vägen åkte vi pendeln som gick från

Alingsås och till Göteborg så mötte Lennart oss där,han körde ju ändå i Göteborg.

Tur att saker löser sig!


Nu från Begravning till lite Historier igen,är väl ingen som har tröttnat på dom?

Nu kommer den första:

Advokat Nerman har ramlat i vattnet och upphäver hjärtskärande nödrop,

Lediga Kalle går förbi:

-varför skriker han så förbaskat?

-Jag kan inte simma.

Inte jag heller,men inte skriker jag så för det.  


Nästa Historia:

Evert Taube mötte på sin tid på västerlånggatan ett av

gamla stans original som sade:

-Väldigt vad du liknar Evert Taube?

-jag är Evert Taube,sade Evert

-Äh,hörrududu,skryt lagom!blev svaret  


En till:

Expediten i djuraffären:

-Vad skall du ha?

-Fågelfrön.

-Men du har väl ingen fågel.

-Nej,men jag tänker så en.  


Dagens korta och sista historia:

Dykaren gick i godan ro nere på havets botten.

Plötsligt fick han ett meddelande uppifrån:

-Kom genst upp vi sjunker.  


Nu blir det inga mer på området idag.Idag är Lennart lite Ledig igen.

Kan han behöva tycker jag,just nu dyker solen fram också skönt,måste

jag säga,skall ju bli flera plusgrader idag.Det verkar som att det skall bli

i nästa vecka också,det låter helt på min sida,för nu är jag rättså trött på

den här snön,vill ha lite värme nu i stället. Nästa Rad:


Nu blir att avsluta och fortsätta vidare med dagen,men passar på att önska

alla som läser detta en riktigt bra fortsättning på Lördagen.Ha det så jätte bra

ha det bra...Maria B.  





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards