Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Maria Blicker - 7 mars 2011 10:07

Hejsan! Har du/Ni det bra?Här är det bra,förutom att simon

är dålig igen,skrev ju sist att han var bra i Lördags,men nu är

det dags igen,han blev dålig i går förmiddags,mådde illa i flera

omgångar,så lite därför som jag inte skrev ngt igår.


Lite jobbigt det där,men han skall väl snart repa sig igen,så idag

har jag simon hemma.Ingen skola.Har pratat med skolan,och där

är det flera som är sjuka så med andra ord,ngt som går.


Nu byter vi ämne tycker jag till ngt roligare som att solen lyser här

idag,riktigt fint ute,och igår var också jätte fint och härligt väder ute.

Termometern visar på plusgrader(+6,7 grader ute nu).Skönt!


Igår var jag även i  väg i kyrkan och sjöng med kören igen.Kul.  

Låtarna gick rikitgt bra.Vi sjöng 3 st låtar.Kul att komma iväg lite.


Nu tänkte jag lägga ut lite Historier igen:Den första kommer här:

Den förvirrade professorn åkte tåg.Efter ett litet tag var han tvungen

att lämna kupèn för att uppsöka toaletten,och när han var färdig upp-

stod ett litet problem:han kunde inte hitta tillbaka till sin plats.Tillslut

träffade han konduktören som försökte hjälpa till:

-Ni kommer inte ihåg ngt direkt kännemärke på Kupèn?om det satt någon

annan person eller så?

-Jo,nu när ni säger det så kommer jag faktiskt i håg att det låg en liten sjö

utanför fönstret.   


En till i farten:

Två gråsparvar möttes på en telegraftråd.

-Det var värst vad du ser ut.Har du varit i slagsmål?

-Värre än så.Jag råkade komma in i en badminton match  


Två Korta till:

Pojken till sin pappa:

-Kommer du ihåg att du lovade mig 5 kronor om

jag hade bra betyg?

-Javisst.

-Då kan jag glädja dig  med att du just sparat en femma.  


-Folk skämtar om min vikt.

-Äh,ta det lungt upp med hakorna.  


Nu blir det inte mer på det området för idag.Får väl se

hur länge man kan hålla sig frisk?så inte vi blir dåliga med

Inget kul,men jag håller tummarna för att vi skall slippa det

Peppar peppar säger jag än så länge har man klarat sig i alla fall.


Nä!alla som läser detta,nu måste jag bryta för att fortsätta vidare

med dagen,men tänkte lägga ut Dagens ordspråk i alla fall innan jag

loggar ut.Det kommer här:

*Lita på dina instinkter och kännslor bästa vägledaren*


Önskar er nu en fortsatt bra Måndag.Ha det så jätte bra,

Ha det bra...Maria B.  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards