Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Maria Blicker - 15 mars 2011 10:23

Hej Du/Ni som studerar min blogg!

Idag tänkte jag börja med en liten skojjig

Dikt om en "Gammal kråka" som jag har

hittat här på Datorn,rätt så lång så bästa

att sätta fart:


Det satt en gammal kråka och titta på ett hus.

Dess ögon börja glittra fulla uti bus

Kan hända att den blivit sån utav årets rönn-

bärs rus.


Den himlade med ögonen och upplät ett vackert kra!

Gubben uppå trappan titta upp och undra va!

Men kråkan bara flaxade och kraxade kra! 


Röken steg ur stugan upp,

kråkan satt på grenen och lekte tupp

Gubben han fick nästan krupp!


Plötsligt mitt i krax och krupp

flög vår gamla kråka ifrån trädet upp.

Sikta sedan in sig på vår gamle mupp.


Iklorna bär han på en vissen gren.

Gubben tittar med en min så klen.

Vad ska kråkfan med en så stor gren.


Varse blir han mè samma,

när den grenen hanses skulle ramma!

Djävla skit och fan anama .


Gubben svär och kråkan kraxar.

Armarna och vingarna de flaxar

Att man ska behöva paraflaxar!


På sin egen trapp,så tänkte gubben,

att nu ska jag tamme fan på stubben

ta och utrota den kråkeklubben!


Så är livet i skogen

Etter värre än på krogen!

Tänkte gubben och blev staden trogen.  


Det var väl en liten skojjig Dikt! tyckte i alla fall jag.

Efter som den var rätt så lång så blir det bara den idag,

Skall givetvis skriva lite annat också:


Idag är vädret faktikst soligt här,när jag tittar ut,

och vi har en Temperatur på+9,7 grader.I morse när

jag kom in från att ha följt simon till bussen så låg

temperaturen bara på-0,8 grader.


Idag har både Marcus och simon kommit iväg

till sina skolor,Lennart kör igen,Till kvällen blir att

bege sig till Kören igen och träna vidare,Skall bli kul.  


Idag blir det inget speciellt,utan det blir att fortsätta vidare

som vanligt,får se vad dagen kommer att föra med sig?

Fint väder ute blir det i allla fall. Nästa rad:


Kanske tar en runda med Figo lite längre fram på dagen,så

man får komma ut lite i luften.Önskar nu er allihop som läser

detta en riktigt fin och Solig Tisdag i alla fall.Nästa Rad:


Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards