Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

En solig Lördag...

Av Maria Blicker - 26 mars 2011 13:13

Hej alla Bloggläsare! Hoppas att ni mår bra?

Här är allt bara som det skall.Skriver lite sent idag,

är ju egentligen Mat time nu,men det får bli efter

jag har skrivit här. Nästa Rad:


Idag tänkte jag göra Ugnspannkaka,det var så länge sedan

vi åt det här,och dels så är det gott också,både Marcus och

simon gillar det.Lennart jobbar idag,men kan hända han skall


ta lite Ledigt i morgon.Idag lyser solen för fullt här i Öxabäck,

och rätt svaga vindar,nästan lite synd och sitta här och skriva

men vill gärna förmedla lite grann i alla fall.Ikväll blir att titta

på Körslaget igen,började ju förra veckan,gillar det programmet.



Nu över till lite Historier igen som jag har hittat,kommer här:

Norsken bad svensken komma på besök hos honom i Norge en

helg,men när svensken kom fram så stod det en stor lapp på dörren:

-Ha Ha,jag är inte hemma,där lurade jag dig allt.

Svensken tog upp pennan och skrev:

-Ha Ha,Nej det gjorde du inte alls för jag har aldrig varit här.  


Kommer en till i Farten:

Ole sitter och lyssnar på radion då frun kommer in i rummet:

-Vad lyssnar du på?

-Radioteatern.

-Men jag hör ingenting.

-Det är pantomimteater  


Dagens sista:

Två specerihandlare med affär mitt emot varandra

på samma gata.En dag satte den ena upp en skylt:

"Jag levererar kaffe till hela staden"

Strax hade den andra satt upp en skylt:

"Jag levererar kaffe till hela landet"

Då blev de första ofantligt arg och satte upp en ny skylt:

"Jag levererar kaffe till Hans Majestät konungen"

Den andre tog bort sin skylt och satte upp en med texten:

"Gud bevare Konungen"  


Nu blir det inga mer för idag.Nu måste jag bryta för att fortsätta

vidare,Lennart kommer hem lite tidigare i kväll,han har lite extra

körningar här i öxabäck i kväll,det är ju som sagt inte helt fel.


Nu passar jag på att önska er alla som Läser den här bloggen

en riktigt bra Fortsättning på Lördagen,Ha det så jätte bra

Ha det bra...Maria B.  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 mars 2011 18:53

Egentligen är alla historierna lika kul men jag väljer ändå ut den sista till min favvis idag - Gud bevare konungen - he he=)
Ugnspannkaka - oj vad gott och vad länge sen vi gjorde det. Synd att gammal hederlig husmanskost så lätt försvinner.
Vad skönt att du har Lennart hemomkring i kväll och ledig i morgon. Körslaget är trevligt, men vi såg "Så ska det låta" och sen inspelade Let's Dance. I kväll blir det lite inspelat och sen Downton Abbey - en i vårt tycke härlig engelsk serie, som vi följer.
Önskar dig och de dina en fin lördagkväll!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

27 mars 2011 14:21

Hejsan!Den sista var väl bra?tyckte med om den,men kul att lägga ut lite andra också.Vi brukar faktiskt äta ugnspannkaka i mellanåt här,går lätt att slänga ihop,är väldigt gott!Jo,Lennart har tagit ett brake idag,han var ju ute och körde lite natt körningar inatt,så han orkar inte köra igen,så han behöver vila upp sig lite mellan varven.Skulle egentligen sett körslaget,men vi bytte kanal för Lennart ville,hellre se på"Smartare än en femteklassare"med Lasse kronèr,var rätt bra,såg det förra Lördagen med när det började.Nu skall vi ha lite mat i magen,så dags att bryta,Ha det så jätte bra...

 
Ingen bild

Mamma

27 mars 2011 12:49

Hejsan Maria!
Ja, det var en underbar dag igår. Vi var i Gbg på Svenska mässan. Det är ju TUR-mässa denna helgen. Det är så roligt att gå omkring o drömma om resor. Vi tog tåget ner och sedan spårvagnen. Det är mysigt i Gbg. Hoppas du får en bra dag idag. Vi hörs på tfn. Kram från mamma

Maria Blicker

27 mars 2011 14:10

Hejsan!Vädret var verkligen på sin rätta sida igår,men kyligt,tyckte jag.Jag vet att det är Res-mässa.Lennart körde igår,han hade fullt hela tiden,vet även att ni skulle ner,tåg är ju suveränt att åka,slipper ni ta bilen.Visst är det kul i Gbg,blir nog att vi åker neråt framöver också,när det blir varmare ute,sedan när marcus har flyttat,då blir allt lättare.Idag är vädret lika soligt,så dagen blir nog bara bra,ni får jätte gärna höra av er,Lennart är Ledig idag.Ha en jätte bra dag själva,Ha det så bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards