Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Måndag och ny vecka igen...

Av Maria Blicker - 28 mars 2011 09:58

Hej alla som läser den här Bloggen!

Hoppas ni mår bra?Här är allt bara som det skall.

Skulle egentligen skrivit igår,men blev inte av,Lennart

var Ledig,så då hoppade jag över det en dag.


Skriver idag i stället.Igår kväll snöade det här.Typiskt när snön

hade börjat försvinna,då skall det komma mer.Jag är less på

den här snön,vi har väl haft snö så att det räcker och blir över

den här vintern.Tänk om det kan komma lite värme i stället,så


det kan börja växa lite ute,så det kan bli lite grönt,men det är väl

ändå ett önsketänkande.Idag har vi Måndag,och en ny vecka som

tar vid undrar vad den kan föra med sig tro?får väl se...


Just nu lyser solen här i Öxabäck,mycket bättre än den där snön som

kom i går,den kunde vi lika gärna varit utan,tycker jag. Nästa Rad:


Idag jobbar Lennart igen,och jag har fått i väg Marcus och simon till

 sina skolor,Marcus åker till Kortids i eftermiddag till i morgon,men det

blir väl ändå sista gången för Marcus nu,han skall ju snart bli Kinna Bo.


Det kommer bli väldigt konstigt när han flyttar,men är väl bara att se som det

är att det är dags nu även för hans del,har sagt till Marcus att vi kommer och

hälsar på honom,och sedan får han ju självklart komma hit när han vill.


Nu över till Lite Historier igen,den första kommer här.

En norrman målade de vita mittstrecken på vägen.Första

dagen målade han nästan en mil,

2:a Dagen målade han:5 kilometer

3:e Dagen:1 kilometer

4:e Dagen:10 meter

5.e Dagen:1 meter,

Chefen kom förbi och utbrast:

-Det går ju sämre för var dag som går!

vad är det som har hänt?

Norrmannen svarade:

-Det börjar ju bli så himla långt att gå till målarburken  


Det kommer en till:

Den norske domaren till de båda åtalade norrmännen:

-Vem körde när bilen kom över på fel sida av vägen?

-Ingen av oss,vi satt i baksätet och sjöng!!!!  


Dagens Sista:

Det var en gång en norrman som skulle till Banken och när

han kom dit så var det jätte lång kö men han tänkte att han

inte hade ngt annat val så han ställde sig sist i kön och väntade.

När han nästan var framme så hörde han någon ropa:

-Anders!

Han sprang ut men det var ingen där som han kände igen,

så han gick och ställde sig sist i kön igen.När han  nästan var

framme igen hörde han någon som ropade:

-Anders!

Så han sprang ut igen och kollade men det var fortfarande inte någon

han kände igen så han gick och ställde sig sist i den långa kön igen.

När det var hans tur så hörde han någon ropa:

-Anders igen!

Han sprang ut och ropade:

-FÖR FAN JAG HETER INTE ANDERS!!!!  


Det var mina för idag,kommer fler sedan.Nu skall jag strax bryta för att

fortsätta vidare med Måndagen,har lite annat att pyssla med också än

bara bloggen,men innan jag bryter så passar jag på som vanligt att önska


Alla som läser denna bloggen en fortsatt bra Måndag,även er som jobbar eller

som skall jobba.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.  



 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 mars 2011 21:40

Först tänkte jag att historia nummer ett var bäst, sen läste jag tvåan och den var lika kul, precis som trean - så idag kan jag inte välja en favvis. De var ju helknäppt roliga alla tre =)
Jag förstår att det blir en väldig omställning. när Marcus flyttar hemifrån, men som du skriver, det är dags nu och ni kan hälsa på honom och han kan komma till er när han vill.
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

29 mars 2011 07:22

Hejsan! Skall snart följa med simon till skolbussen,brukar göra det på morgnarna,men jag hinner detta i mellan.Förstår att du inte kan välja idag,tyckte själv att dom var bra alla tre idag,kunde inte låta bli utan att lägga ut dom.Ja,det kommer bli väldigt annorlunda när Han flyttar,men det blir väl en vana sedan,men kommer säkert dröja innan man har vant sig,nu måste jag bryta,så att inte simon missar bussen,ha det så jätte bra...

 
Ingen bild

Mamma

29 mars 2011 10:38

Hejsan Maria!
Roliga historier! Det är klart att det blir annorlunda för er när Marcus flyttar. Du får se det som att bara han får det bra så går det lättare för er också. Vi önskar Marcus och er allt gott. Kram mamma

Maria Blicker

29 mars 2011 15:56

Hej!Visst är dom roliga historierna,men idag blev inga,lade ju ut limerickar idag,för att byta lite.Det kommer bli jätte konstigt när han inte kommer bo här mer,visst är det rätt det du skriver,får nog se det så.Tack för det.Ha det så bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards