Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

En solig Onsdag och vindstilla ute...

Av Maria Blicker - 30 mars 2011 09:12

Hej alla Bloggläsare! Ni mår väl bra?

Det gör jag i alla fall.Idag är solen äntligen

framme igen,och det har slutat att blåsa,för

här är det vindstilla just nu.Perfekt


Var ju med Barnen imorse till sina skolbussar,brukar

göra det på morgnarna,och måste säga att det var riktigt

skönt att gå när det inte blåste. Nästa rad igen:


Nu har inte Marcus så många dagar kvar att åka skolbussen härifrån

han kommer ju att åka från Kinna sedan,blir ngt nytt för honom.Hoppas

att det skall går bra i alla fall.På Lördag 1/4 är det tänkt från våran sida i

alla fall att vi skall köra ner Marcus grejer.Blir nog bra...


Igår var jag ju nere och tränade med Kören,vi var faktiskt riktigt många

med dom andra också,var jätte kul,var till och med rätt många i våran alt-stämma

också,känndes lättare när man inte behövde vara ensam. Nästa rad igen:


I eftermddag skall simon ner och träna innebandy igen,han brukar ju göra det

på onsdagar,men idag  har dom sista träningsdagen för terminen. Nästa rad:


Från Innebandy till lite mer limerickar igen,idag blir det lite fler än gårdagen

hade,så bästa att sätta fart,här kommer dom på rad:


Till en fräck Jeansbutik i Haga,

kom kunder tillbaka och klaga,

på köpta ficklösa jeans,

och man tror nu att det finns,

en misstänkt ficktjuv i Haga!


En ordblind elefant från Moskva,

ledsen för att han ej skrev ryska A,

föll sedan uti skratt,

när han insåg att,

hans namnteckning skrivs med @!


En jagande bonde från Tjörn,

hade aldrig fått skjuta en björn,

men när han en dag fick chansen,

sköt han högt över bamsen,

och fällde istället en Örn!


En trestegskomet i Närke,

tog en rungande sats från sitt märke,

och steg ett i örebro,

det andra i Hjo,

och det tredje i Söderbärke!


En stilig hjärtkirurg från Elsass,

lagade brustna hjärtan en masse,

inte med nål och tråd,

men med själavård,

och komplimanger i stora lass!


En snubbe från ursköna Ljur,

tappa sin Rolex på en lång tur,

den helt enkelt försvann,

Han den ingenstans fann,

Nån sa:-Ring SJ som kan spåra ur!


Också till dagens sista för ni orkar väl med en till?

Den kommer nu i alla fall:

Häckklippning i Karlsruhe med spänst,

är alls ingen hushållsnära tjänst,

då tvåan såg ut som en medelmåtta,

när sanna gjorde sju och sextioåtta,

Nu snabbast i världen av egen förtjänst!


Det var dom för idag.Hoppas att ni gillade dom?

Jag tycker det är lite kul med limerickar,vet inte varför,

men så är det i alla fall.Nu tänkte jag inte ge er så mycket mer

idag,måste vidare i mitt grejande men dyker ju upp med ny text i morgon igen...


Innan jag bryter så passar jag på igen att önska alla som studerar min Blogg

en fortsatt bra och solig Onsdag.Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 mars 2011 11:28

Kul att ni var många som tränade igår. Det låter alltid lite mäktigare med många röster.
Här är det fortfarande blåsigt, men inte som igår.
Ska i alla fall ut en sväng. Man får ta det som det är.
Limmerickarna var riktigt roliga. Svårt att välja bara en favvis. Elefanten i Moskva tycker jag om, Bonden från Tjörn som sköt en örn (vår Maria heter numera Öhrn) och trestegsraketen är också bra. Nä jag för avstå från att välja en favvis.
Nu ska vi ut och handla lite. Har gäster i kväll och tänker bjuda på en skaldjurssallad. Räkor, krabbsticks och kräftsvansar bland annat. Det blir nog gott.
Ha en bra dag!
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

30 mars 2011 15:04

Hejsan!Ja,det var faktiskt jätte kul igår,absolut låter det mer med många röster.Här blåser det mycket mindre nu,var bara i morse det var lungt ute.Idag hade jag rätt många limerickar,så kanske inte så lätt att välja ngn,förstår det.Det låter ju riktigt gott,som ni skall bjuda på till kvällen,kul med gäster.Här har jag gjort en Äpplekaka med vaniljsås i förmiddags,kunde inte låta bli idag,har tänkt länge att göra en,men nu gick det inte längre,det var riktigt gott måste jag säga,räcker även så att Marcus och simon får med när dom kommer sedan.Ha det så trevligt med gästerna,ha det så bra...

 
Ingen bild

Mamma

30 mars 2011 13:04

Hej igen!
Ja, idag är det verkligen skönt ute. Jag har faktiskt traskat till stan o inhandlat vardagsblus o linne. Pappa är på möte i em så han jobbar em idag. Ha det så bra allihop. Kram mamma

Maria Blicker

30 mars 2011 14:44

Hej!Kul när du skriver,men hade önskat några fler,hade inte gjort ngt.Det är jätte fint väder idag,nu blåser det igen,men i mindre omfattning från igår,var bara i morse det var lungt ute.Vad kul att du har handlat.
I för middags gjorde jag mig en Äpplekaka med vaniljsås,har tänkt länge att göra det,men nu kunde jag inte hålla mig längre,så det blev en idag,och det var riktigt smaskigt måste jag säga,det var inte dumt.Blir bra Till Marcus och simon med i eftermiddag.Hälsa Pappa när kommer hem,ha det så jätte bra.

 
Ingen bild

eva

30 mars 2011 15:59

hej igen maria . Det låter härligt att vara med i en kör .jag önskar att jag hade lite bättre sångröst , jag sjunger nog hellre än bra. Denna veckan jobbar jag natt igen , men har semester natten mellan torsdag och fredag. Ska unna mej en långhelg i bohuslän , metall i alingsås har en härlig stuga på gullholmen, orust, som jág brukar hyra i bland , så på fredag morron går färden dit ,sista biten är färja den tar bara tio minuter. det är så skönt , för ön är bilfri. Vi är fyra st som åker , gamla kompisar, och vi brukar ha så roligt tillsammans, vi äter gott driker gott. promenerar vid havet, ja det är jätteskönt.jag blev lite sugen på äpplekaka när du skrev om det. jag gör kanske en och tar med mej . Tack för tipset. ha en skön dag ,kram eva

Maria Blicker

30 mars 2011 18:28

Hej Eva! Det är jätte kul att vara med och sjunga,jag har ju varit med sedan-94 när Marcus föddes,så åren har sprungit iväg,särskilt kul är det när dom två båda andra körerna är med också,låter desto mer då.Jätte kul,fast det är kul när vi är bara våran kör också.Låter härligt att åka till bohuslän,och orust.Har aldrig varit där.Hoppas att ni får det trevligt där.Ja Äpplekaka är inte alls dumt,jag har tänkt länge jag skulle gjort det,men inte blivit av,men nu kunde jag inte vänta längre,så jag gjorde faktiskt en och det var riktigt smaskigt,måste jag säga,det passar ju bra att ta med sig,ja varsågod,men om det var ngt tips,vet jag inte.Ha en jätte bra dag själv,och ha det så bra på orust...

 
lovisa

lovisa

31 mars 2011 11:05

Hej är allt bra?:)
tänkte bara tipsa dig om en tävling på min blogg!
du kan vinna en valfri one piece från chillunited.se värde 699-1299kr! tävlingen avslutas IMORGON så idag är sista chansen att delta :)
om du vill vara med klicka på länken: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/march/vinn-valfri-one-piece.html#comment

http://lavitadilovisa.blogg.se

Maria Blicker

31 mars 2011 11:25

Hej! lovisa.Här är också allt bra,men är inte intreserad,men tack så mycket för tipset.Ha en fortsatt bra dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards