Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

En solig Fredag och våffeldagen idag...

Av Maria Blicker - 25 mars 2011 09:56

 Hejsan! Idag har vi soligt igen,alldeles vindstilla ute.

Riktigt konstigt när det blåste så igår,men men inte klaga,

det skall vi inte göra. Nästa rad:


Nu är Barnen iväg i sina skolor,dom slutar tidigt idag,både

Marcus och simon.Marcus slutar kl:13:15,och simon slutar

kl:13:00,så det sklijer inte så långt mellan dom. Nästa rad igen:


Idag blir det till att göra lite våfflor tänkte jag,det är ju Våffel-

Dagen idag.Marcus hade ätit våfflor på skolan igår,sade han i

morse,lät ju inte helt fel förståss.Simon nämde också i morse

att han ville ha det. Nästa rad:


Så det får bli till i eftermiddag tänkte jag,när dom har kommit hem

från sina skolor.Det var riktigt länge sedan som jag gjorde våfflor,

så det kanske är på tiden nu då.Det är ju jätte gott,med sylt+grädde till.


Nu över till en rättså lång Historia,så det blir bara den för idag,eftersom

den är rätt lång,får se vad ni gillar den?Den kommer här:


Tullen stoppade en personbil som ville in i Norge via svinesundsbron.

Det var fem stycken svenskar som kom åkandes i en Audi Quattro.

-Vad är det nu då?varför släpper du inte förbi oss? frågade föraren.

-Nei,nei,nei,det går icke!sade tulltjänstemannen medan han lutade sig

in i bilen och räknade på fingrarna.En,to,tre,fire,ni är fem stycken.Det är

en för mycket förstår ni väl?

-Vadå?sade föraren,en för mycket?

-Ja,quattro,fortsatte tullaren,det vet väl dere att det betyder fire!

Ni må vare fire i den här bilen om dere vill in i lannet.

-Men snälla,sade föraren.Det förstår du väl att bilens modell bara heter så?

Det har ingenting med antalet passagerare att göra.

-Jo,sa tullaren,Quattro betyder fire og ni är fem.En må klive ur.

svenskarn blev mer och mer irriterad över den nitiske och oförstående

tulltjänstemannen vid statliga Norska Tullmyndigheten.

Ordväxlingen blev mer och mer högljud men eftersom  det inte gav ngt

resultat,bad föraren att få tala med tullarens chef.Eftersom nu inte denne

tjänsteman verkade riktigt klok måste åtmindstonde hans chef vara det........

-Nej,det går icke,sade tullaren och skakade på huvudet.Han är icke tillgänglig.

-När blir han det då?

-Så snart han snackat klart med to dansker i en Fiat Uno  


Det var den enda för idag,kanske verkar lite trist?men det kommer ju fler dagar,

så fler historier lär det bli,det kan jag lova er. Till kvällen kommer vi att se på Let`s

Dance igen.Det är ju sista programmet ikväll,så det får vi inte missa?äter även lite

gott till det. Nästa rad:


Nu passar jag som vanligt på att önska alla som studerar min blogg,en riktigt bra

och solig fortsättning på fredagen,nu skall jag fortsätta vidare här.Ha det så jätte bra

ha det bra...Maria B.  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 mars 2011 12:23

Ha ha ha! Alltid kul att få ge våra nordiska grannar en liten knäpp på näsan =) Det borde i alla fall inte vara några problem för oss att bli insläppta i Norge med vår Mitsubishi Colt (hingst).
Våfflor är riktigt gott! Lyxigt att få det efter skolan som start på helgen. Smaklig måltid!
Ha det gott!
Kram,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

25 mars 2011 16:35

Hejsan!Den var lite lång,tog en liten stund att skriva den,men tyckte historien var bra när jag såg den.Ja,tack så mycket!våfflorna har vi redan ätit.väldigt gott.Det är ju inte så ofta som man äter våfflor precis,så ngn gång är inte farligt om det blir lite lyx.Ha det så jätte bra...

 
Ingen bild

eva flodin

25 mars 2011 19:58

hej igen maria .Här har det oxå blivit våfflor idag, jag hade mina gamla grannar från skogsbygden på besök , det var riktigt kul att träffa dom.Imorron hoppas jag att vädret är bra så att jag kan ta mej en cykeltur i trakterna här iljung.På söndag blir det 40 årskalas i herrljunga, katarina fyller år , du vet mina barns kusin, hon kallas mest kacka, särskilt när hon var mindre.jag tycker det är jätteroligt att läsa dina historier,tycker själv det är roligt att berätta historier,försöker lägga på minnet om någon berättar en rolig historia så jag kan berätta vidare.Nåt som jag gillar oxå är att skriva på rim , hjälper ibland andra med lite verser till födelsedar och annat , det är jättekul.nä nu börjar lets dance strax så jag ska inta ryggläge i soffan nu .ha en riktigt go helg med din familj kram eva

Maria Blicker

26 mars 2011 14:15

Hej Eva.Kul när du skriver.Jag förstår att det var kul att träffa dina gamla grannar.Idag är ju vädret bra,så hoppas att du var ute och cyklade,jag har ingen cykel dessvärre att använda,men väntar på att få igån min moped(TGB).jag vill inte köra med den under vintern så det inte händer ngt när vägarna är isiga,men nu när det är bättre på vägarna och lite varmare ute,så vill man ju gärna köra igen,så man inte tappar ngt.Jo,jag vet vem katarina är,jag kommer ihåg henne.Har ju även henne som vän på Facebook,så jag kommer nog se på fb när det är dags att gratta henne.Vad kul att du gillar historierna,det är alltid kul, försöker lägga ut sådana som är bra.Skriva på rim vet jag inte men därimot att lägga ut här eller läsa verser på rim,är jätte kul,men inte skriva själv.Nu måste jag bryta skrivandet för maten kallar.Ha en jätte bra helg själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards