Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Maria Blicker - 16 oktober 2011 12:53

Hej igen! Dags för ett nytt inlägg igen.

Ni tycker väl inte att jag skriver ofta?

Skall försöka skriva varje dag,när jag kan 

i alla fall,så det blir nya Gåtor och Historier

varje dag.Det var väl bra?


Idag jobbar Lennart igen,Simon och Figo och 

Jag har det lungt i huset,passar självklart på att 

elda i kaminen lite också,blir lite rått inne annars när 

det är lite småkyligt ute.Igår kväll passade vi på att titta

lite på en Dvd film som vi har.Den var riktigt  rolig.Vi kollade 

på "Albert och Herbert"Går ju inte att låta bli utan att skratta 

mellan varven,var ju ändå inget speciellt på tv:n så då valde vi 

en dvd istället.Bra när man kan göra så.


Nu går vi raskt över till Gåtorna.Har suttit och letat lite här på nätet igen.

Som vanligt ni som vill hänger med till nästa rad,för nu drar jag igång dom.

Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Varför råmar korna när det börjar regna?

SVAR:Jo,för att då blir det mu lätt.


2)Vilken nationalpark finns det getter i?

SVAR:Det måste väl vara den man ser-en get-i...


3)Vad ska man ge en katt som har klorna ute?

SVAR:Klorin.


4)Vilket djur kommer smöret ifrån?

SVAR:Smörgåsen.


5)Vad är detta?en rebus:

rin rin rin rin rin rin?

SVAR:Massarin.


6)Detta då?också en rebus:

rin rin rin rin rin rin.

SVAR:Sammarin.


7)Vilken råtta gillar inte ost?

SVAR:Dammråttan.


8)Vilken skål kan man inte äta ur?

SVAR:Knäskålen.


9)Vad heter det mest elkunniga fikabrödet?

SVAR:Kan-El-bulle.


10)Vad blir det om en skarv väjer för ett träd?

SVAR:Det blir skarvsladd.


Det var Gåtorna.Nu kommer lite Roliga Historier.

Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)-Glassbolaget har gett sig in i golfbranschen.

-säger du det?på vilket sätt?

-De tillverkar en golfklubba som de döpt till GB sandvidge.


2)"BANK-BANK-BANK"

-Står du och slår på väggen?

-Ja,men det är ju en bankomat.


3)Det finns ett badhus i boden avsett för 

data freaks.

-Jasså?Vad heter det?

-Nörd-pöölen.


4)-Beata är verkligen inbiten vegetarian.

-Ja,nu håller hon ihop med en kille som har 

potatisnäsa och blomkålsöron.


5)-Sedan lille kurt lärde sig läsa är han 

sysselsatt i flera timmar.

-Hur då?

-Jag ger honom en lapp där det står:

"Titta på andra sidan!"på båda sidor.


6)-Varför kör inte tåget?

-Vi väntar på ström.

-Kan inte han ta nästa tåg?


7)-Herr greve,det står en man här utanför och 

säger att han fryser.

-stackare!släpp lös bandhundarna så får han sig 

en riktig språngmarsch.


8)Läraren:

-Gustav,minns du någon mild vinter?

-Ja,förra vintern då magistern var sjuk i sex veckor.


9)-Jag fick den största komplimang en kvinna kan få.

-Jasså?vad då?

-Han bad mig att stänga av TV:n fast det var Tipsextra


10)Livet är som en häftklammer,pang!säger det,

sen sitter man där.


Det var historierna för denna Söndagen.Nu skall jag ge er 

Dagens Namnsdag när jag ändå är i farten.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Finn.

Grattis till alla er.


Nu blir det att gå och fortästta vidare med denna soliga Söndag.

Dags att få lite mat i magen.Känner att det är dags nu,så avslutar med

att säga som jag brukar göra...


Nu får ni alla ha en forsatt bra Söndag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards