Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Maria Blicker - 10 oktober 2011 10:01

Morsning Korsning! 

Har inte skrivit på ngn dag så det

får bli idag.Blir ju så ibland,man har annat för sig.

Nu i helgen har jag haft Lennart hemma,kan han behöva

mellan varven.


Igår var jag i kyrkan igen och sjöng med kören.Vi var bara

2 st altar igår,men det gick rätt bra ändå tyckte jag,men dom 

var desto fler i sopranen,men det brukar dom vara,så inget 

konstigt där inte.Vi sjöng 3 st låtar igår.Får ju inte glömma Tenoren,

basarna heller,dom var ju där också.Vi sjöng en ny låt  igår också som 

vi fick på ett papper,men den hade jag aldrig hört innan,men när vi hade 

sjungt igenom den några ggr så gick det riktigt bra att hänga med.Den var 

inte så svår heller,så det gick bra.


Från kören till lite oväder,låter kanske inte så roligt,men igår så blåste det

riktigt ordentligt här,strömmen gick 2 ggr hos oss,men den var inte borta länge,

utan kom snart igen,så den var inte långvarig som tur var,men idag har blåsten 

lugnat ner sig.Blåser inte alls som igår,så det känns skönt.Nu har vi faktiskt börjat 

att använda våran ved,har varit lite rått inne nu,så skönt när man kan få värme från kaminen,men vi hämtar från förra årets ved i lösdriften,för den veden jag lade in nu är inte torr ännu,så tur att vi har kvar lite sedan förra året.


Nu tänkte jag lägga upp lite Historier igen.Det blir bara Historierna idag,men 

hoppas ni tar till godo det ändå.Har hittat lite Göteborgshistorier som kommer 

strax.Dom är alltid roliga,kommer även några andra också,så håll till Godo:

Trevlig Läsning!


1)-per,vad gör du?

-Tvättar håret.

-Men skall du inte blöta ner det först?

-Nää,på flaskan står det"Schampo för torrt hår"


2)Jag tror bestämt att jag har

haft nöjet att träffa er fru,Herr Andersson-Holt.

-Jasså,om det var ett nöje,så måste det varit bra många år sedan.


3)Bredvid kal på bussen sitter en man som 

noga studerar en karta.

-Vad är det där?undrar kal.

-Det är en karta över kina.

Kal funderar en stund.

-Dö,jag undrar om inte du har kommit på fel buss.


4)Beda i Göteborg har varit ute och köppt 

ett par gula skor.När hon var ute och provgick dom

mötte hon kal förståss.

-Hallå Beda! Jasså,nu har hösten kommit?

-Hösten?Det är ju mitt i Juli.

-Ja,ja men blana är ju gula.


5)Kal:

-Vet du att här i Göteborg så välsignar prästerna alla kor.

kurt:

-Varför det?

Kal:

-För att det skall bli pastoriserad mjölk,förstår du väl!


6)Man lossade salta hudar från en argentinare:

-Dö,Evald,de va la faen,va de loktar illa,sa en av jobbarna.

-Ja,de förlorar la ente du nå`t på som har så stora näsborrar

blev svaret.


7)Oskar stegar upp "Hemma te Kålles"

och knackar på.

-Nä,e de inte du lelle oskar,stig in,stig in!

-Ja,jag vet inte,jag är så smutsig om fötterna.

-Ah,de e la inte så noga,vetja,du har la skorna på daj.


8)Kal åker mycket spårvagn som framgår även av denna Historia.

Det var en ganska ung kal,som häromdagen gick ut ur vagnen

utan att stänga dörren.En äldre,frusen dam inne i vagnen ropade

något spydigt efter honom:

-Hör nu,har ni ingen dörr hemma hos er?

kal vände och stack in huvudet och svarade:

-De har vi allt,tanten lelle men den tar en la faen inte

me saj i spårvagnen heller.


9)-Va e de me daj,kålle,du ser så hängfärdig ut?

-Jaja,doktorn har förbjudit maj både å röka å dansa.

-Då måtte du ha faen så tråki´tt?

-Inte ens de får en ha!


10)-Varöför heter det egentligen slôttsskogen,dö kal?

Här finns la inga slott?

-Naj,naj,Ada,men du ser la,att gräset är slôtt(slaget)


Det var Historierna för denna Måndagen.Hoppas ni gillade dom?

Det gör jag.Nu blir att fortsätta vidare med vad denna Måndagen har 

att erbjuda,men skall ge er Dagens Namnsdag också innan jag loggar ut.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Harry,Harriet.


Grattis till er!


Nu får ni ha en riktigt bra Måndag alla som läser detta.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards