Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Maria Blicker - 7 oktober 2011 10:33

Hej igen! Börjar inlägget med att tala 

om att solen lyser igen,men vet inte hur 

den kommer att göra resten utav dagen.

Har inte kollat vädret för denna Fredagen,så 

fortsättning på det området får följa 

resten utav dagen....Blir spännande....


Nu är simon i skolan igen.Han slutar tidigt idag.

Vilket innebär kl:13:00.Idag skall han åka ner till 

Kaskad och bada,och få lära sig att simma.Jätte bra.

Han brukar göra det på Fredagar,eller rättare sagt han 

skall få fortsätta med simmningen.Dom åker ihop med 

Torestorp.Dom samåker.


Idag har vi Fredag igen.Tycker tiden går så jätte fort.Den 

bara svischar fram.Ibland känns det som att man bara har 

Måndag och Fredag,men dessvärre är det ju inte så,vi har ju

alla andra dagar också,så det är väl väl.Nu på Söndag 9/10 

skall Kören sjunga i kyrkan igen.Denna gången är det på efter-

middagen:16:00,men vi i kören skall samlas innan så vi hinner

träna igenom sångerna.Det ser jag framemot.Skall bli kul!


Nu tänkte jag gå över till Gåtorna och Historierna,som vanligt ni som vill

får följa med till nästa rad,för nu drar jag igång dom igen.Håll till Godo:

Trevlig Läsning!


1)Vad går upp men aldrig ner?

SVAR:Din ålder.


2)Jag bor ovanför en stjärna,

men brinner aldrig.Jag har 11 grannar.

Mina initialer är:P,Q,R,och ibland S.

Vad är jag?

SVAR:Nummer 7 på telefonens knappsats.


3)Om du har det,vill du dela det.

Om du delar det,har du det inte.

Vad är det?

SVAR:En hemlighet.


4)Var beställer datorn sin mat?

SVAR:Från startmenyn.


5)Vad är höjden av slöseri?

SVAR:Att fotografera en zebra med färgfilm.


6)Vad gör fröken sverige på ICA?

SVAR:Misshandlar.


7)Vad ger en ko efter en jordbävning?

SVAR:Milkshake.


8)-Vet du vad Gorbatjof sade dagen efter 

Tjernobyl-Olyckan?

-Nää.

-I går bara tjof.


9)Varför kan inte Hjortar ångra sig?

SVAR:Gjort är gjort.


10)Vad va Anders Eklunds favoritmärke på Konsum?

SVAR:Englamark.


11)Vilken fisk finner man i storskogen?

SVAR:Torsk.


Det var Gåtorna,nu till Historierna.Håll till Godo även här.

Trevlig Läsning!


1)Ett par kommer in till BB för att föda sitt

efterlängtade barn.Kvinnan visas in på ett för-

lossningsrum och ombeds ta plats i sjukhussängen.


Läkaren kommer in för en första kontroll av läget och 

frågar henne:

-Har slemproppen gått?

-Ja,men han skulle bara parkera bilen...


2)-Har du hört om norrmannen som stod 

och stirrade i solen en hel dag?

-Nej,varför gjorde han det?

-Jo,han ville så gärna ha bruna ögon.


3)Ole hade tagit bort enormt mycket snö

vid sitt garage,när han kom på att han inte 

hade någon bil.


4)En norrman är på besök i Göteborg och får 

syn på en staty,som han studerar mycket noga.

Efter en stund ringer han till polisen och säger:

-Det står en häst här som fått kramp i benet.

-Kan den inte gå?undrar polisen.

-Nej,den står stilla och håller upp ena frambenet.

-Vet ni vem som äger hästen?

-Ja,Karl Xl....


5)-Vet du vad som hände den norksa sjöscouten?

-Nej.

-Hans tält sjönk ihop,när han försökte slå upp det på havet.


6)Två norrmän står och pratar.

-Igår fick jag en torsk som var över en 

meter lång.

-Vad gjorde du med den?

-Jag kastade tillbaka den i havet,

eftersom vi inte hade så stort stekjärn.


7)En norsk familj var på utflykt

och skulle besöka en labyrint.De

tillbringade hela dagen med att leta

efter ingången.


8)-Hjälpte de stärkande tabletterna

jag gav er frågade läkaren?

-Det vet jag inte,för jag har inte orkat

få upp locket på burken än.


9)Den norske piloten anropar tornet:

-Bensinen är slut.Jag har tre kilometer kvar

till landningsbanan!Vad ska jag göra?

-Upprepa efter mig:Fader vår som är i himlen.....


10)Ole fick arbeta som nattvakt på oslos största museum.

Första kvällen upptäckte han en mystisk figur som kom emot honom.

Ole drog upp pistolen snabbt.Den andre drog upp sin pistol lika snabbt.

Ole sköt först och träffade en antik spegel som krossades i tusen bitar.

Nästa dag skröt ole med att han hade skjutit ner en inbrottstjuv.

-Tyvärr,sa intendenten,var det din egen spegelbild.

-Då hade jag tur som,drog först.


Det var även Historierna för denna Fredagen.Hoppas ni gillade dom?

Det Gjorde jag.Norge Historier är alltid kul!.Nu ätnkte jag ge er Dagens 

Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Birgitta,Britta.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med fredagen här,här går ej 

att sitta,men kul att förmedla lite i alla fall.Till kvällen skall 

vi ha lite mys igen,blir potatis klyftor med Kött och Grönsaker.

Det skall bli gott.


Nu får ni ha det så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


OBS! Vill bara tala om att blåsten är i fullgång här.

blåser rikitgt ordentligt,så ta det lungt i blåsten allihop...

Ha det bra i gen...







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards