Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Maria Blicker - 14 oktober 2011 09:37

Hej igen! Härligt väder idag också.

Solen lyser för fullt.I morse när jag 

skulle följa med simon till skolbussen 

så var det faktiskt minus grader här.

Temperaturen visade -2,6 grader.


Så det blev allt vinterjackan som fick 

åka på.Eldade även i våran kamin.Det var

inte helt fel.Idag slutar simon tidigt,skrev 

igår att han kommer hem tidigt,men det har

blivt ändrat,han skall med en kompis hem idag.

Blir kul för simon att ha ngn att leka med tycker jag.


När jag hade lämnat simon vid bussen,och när jag 

gick upp på våran väg här så kom det en grå/brun vit 

spräcklig katt som bara ville gå bakom mig.Tro det eller ej,

det är min gamla katt som har vågat sig fram igen.Känner mycket 

väl igen katten.Har sett den ett tag här,men den vågar sig inte in 

i huset.Den vänder och går igen,så får väl se lite vad som sker med 

katten...


Nu tänkte jag ge er lite Gåtor och Historier igen,om ni är redo för det?

Som vanligt ni som vill följer med till nästa rad,för nu drar jag  igång 

första Gåtan med Svar.Håll till Godo.Trevlig Läsning!


1)Vad har sågverksarbetare på sig när det är kallt?

SVAR:Fliströjor.


2)Vad händer om man korsar en flod och en öken?

SVAR:Man blir våt och törstig.


3)Vad kallar man möss som umgås

med en massa pytonormar?

SVAR:Lunch.


4)Vad kan det lätt bli av en fjäder?

SVAR:Fem hönor.


5)Vad kan man bära vatten i,trots 

att den är full med hål?

SVAR:Tvättsvampen.


6)Vad kan man kalla en spjut-

kastare med otur?

SVAR:En publikträffare.


7)Jag talar utan tunga,ropar utan tunga,

har del i sorg och smärta men har dock 

inget hjärta.

SVAR:Kyrkklockan.


8)När kan man bära vatten i ett fisknät?

SVAR:När vattnet har frusit till is.


9)Vad blir golfspelaren när han missar hålet?

SVAR:Putt.


10)Vad får man om man korsar en 

ko med en bläckfisk?

SVAR:Ett djur som mjölkar sig självt.


Nu över till lite roliga Historier.Håll till Godo.

Mycket Nöje!


1)-Jag undrar vem på firman som 

vann en miljon på Lotto?

-Det var nog svensson på lagret.

-Varför tror du det?

-Jo,idag gick han upp och

snöt sig i chefens gardin.


2)En brådmagen liten gosse får

titta i pappas bok om barnpsykologi,

och plöjer den från pärm till pärm.

När han är färdig lutar han sig tillbaka

i stolen och säger eftertänktsamt med ett leende:

-Jo du farsan,jag blir nog inte lätt att tass med om

ett år eller två.


3)-Mamma idag var inte medicinen lika äcklig som igår

-Oj,tog du en hel matsked?

-Näe,jag använde gaffel.


4)Lille Fredrik kommer inrusande och ropar:

-Farmor,farmor,jag har fått farfar att sluta 

bita på naglarna.

-Hur gjorde du då?

-Jag gömde löständerna.


5)Det är vinter och de två bröderna är 

ute och leker i snön.Snart uppstår osämja

och mamman får träda in:

-Men pelle då!säger mamman till sonen.

Du kan väl låta lillebror få låna kälken?

-Det gör jag ju,jag använder den utför

och han uppför.


6)-Hallå är det polisen?Jag vill anmäla 

att min fru varit borta i två veckor.

-och det anmäler du först nu?

-Ja,först trodde jag att jag drömde.


Dagens sista Historia.Den kommer här:

7)Herr Andersson skulle in till lasarettet 

med sin fru som inte känt sig riktigt pigg 

de sista veckorna.På tåget sa frun:

-Jag har en känsla av att jag inte kommer 

hem med livet i behåll.

-Det skulle du sagt tidigare muttrade herr Andersson.

Jag som köpt returbiljett till dig.


Det var Historierna också.Hoppas ni gillade dom?

Det gör jag.Alltid kul med Historier...

Nu tänkte jag ge er Dagens Namnsdag när jag ändå 

är i farten.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Stellan.

Grattis till alla er.

(Råkar ju faktiskt känna en här i kommunen 

som heter det,även om det var länge sedan vi 

såg dig,så Önskar dig grattis på din Namnsdag),

och alla andra som också heter det.


Nu blir att fortsätta vidare med denna soliga och 

fina Fredag,så får se vad den kommer att föra med sig?

Blir spännande att följa dagen till sitt slut. Till kvällen blir 

det lite paj här till Tv-n.Det är alltid gott.


Ha det nu så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha en riktigt bra Fredag.Ha det bra...MARIA B.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards