Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Maria Blicker - 19 oktober 2011 10:34

Hej! Idag har vi lika kiligt väder,mörkt och 

regnigt och blåsigt.Vill hellre ha sol än detta

vädret.Har hört att solen skall komma i morgon

Torsdag.Det ser jag hellre framemot.När jag tittar

ut nu genom fönstret kl:10:39 så vräker regnet ner.

Ingen rolig syn alls.Tur att man har ved att värma 

sig med,frysa skall vi inte göra.


Nu är simon i skolan igen,idag har han en lång dag framför 

sig eftersom det är Onsdag,vilket innebär Innebandy träning för 

honom.Han brukar göra det på Onsdagar,då kommer han inte 

förrän till kvällen,så det blir lite tomt idag men jag har att göra inne 

ändå,så dagen kommer att gå.Inga problem där inte.Igår var jag iväg 

på kören och tränade igen.Vi sjöng vidare på sången "Trall"som Martin 

håller på att lära oss nu,är en folkvisa,den låter lite Dalar aktigt tycker jag.

Den blir kul sedan när vi har lärt oss den ordentligt.Vi sjöng givetvis andra 

sånger också.Kul


Nu tänkte jag lägga ut lite Roliga Gåtor igen om ni är på det humöret vill säga?

Första Gåtan med Svar kommer här.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Vad är höjden av dålig matlagning?

SVAR:Höra microvågorna Hånflina.


2)Vad är höjden av huvudvärk?

SVAR:När 2 skalliga män råkar i luven på varandra.


3)Vad är höjden av värmerekord?

SVAR:När lyktstolparna springer runt och 

letar efter hundar.


4)Vad är höjden av kryddstark mat?

SVAR:Då granns brandvarnare ljuder.


5)Vad är höjden av elakhet?

SVAR:Lägga häftstift på elektriska stolen.


6)Vad är höjden av vindögdhet?

SVAR:Stå mitt i veckan och se båda söndagarna.



7)Vad får man om man korsar en brevduva med en hackspett?

SVAR:En brevduva som knackar på innan den lämnar brevet.


8)Vad får man om man korsar en militär med en företagare?

SVAR:En generaldirektör.


9)Vad sade musen när han såg en fladdermus?

SVAR:Titta,en ängel.


10)Vem är det som lägger sig långt innan jul

och inte går upp förrän till påsk?

SVAR:Isen.


Det var Gåtorna,nu över till Historierna.Idag handlar dom om Jakt.

Det är 5 st,så håll till godo.Mycket Nöje!


1)Arve till Halvor.

-Jag hörde att du börjat jaga.

-Ja,och igår sköt jag en 125 taggare.

-Älg!Det var en igelkott.


2)Två älgar var ute och flög.Då sa den ena älgen:

-Men vi är älgar.Vi kan inte flyga.

-Ähh!Det gör inget,för min farmor har en brödrost.


3)Det var två älgar som satt i ett träd och dinglade med benen.

Rätt som det var landade en ubåt i trädet intill.

Då sa ena älgen:

-Han bor nog där.


4)Här ser vi Helge:

HoppHoppHeppHeppHeppHoppHoppHopp.

Han är en älgstudsare.


5)Ortens framgångsrike jägare har fått vara med på en 

kunglig jakt:

-Visst är jag belåten med jaktresultatet.Jag sköt tre älgar,

berättar,han för lokaltidningen.

-Men det hade varit ännu roligare att träffa kungen.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu tänkte jag lägga 

ut lite Citat igen.Det är 3 st.Mycket Nöje!


1)Erfarenhet är det namn som alla ger sina misstag-Oscar Wilde.


2)För att vara lycklig behövs tre ting:något att göra,något att älska,

något att hoppas på-Osvald Chambers.


3)Ju mer du gläder andra desto gladare blir du själv.Thorald Klavens.


Det var Citaten,nu kommer Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Tore,Tor.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna onsdagens blandade väder,måste 

säga det,för mellan regnet så dyker faktiskt solen upp väldigt kortvarigt,

även upphåll korta stunder så väldigt blandat väder får jag säga.

Nu blir att logga ut,och som jag brukar skriva.Läs nästa Rad...


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Onsdag,trots tråkigt höstväder.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards