Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Maria Blicker - 20 oktober 2011 10:56

Tjenamors! Tjusigt ord eller hur?

Jag gillar det ordet.Idag har solen 

Äntligen kommit tillbaka igen,och tror 

till och med att den skall stanna nu ett tag 

framöver.Det gör inte mig någonting.


Gårdagens väder var inte ok när det blåste och 

regnade så som det gjorde.Det var inte ok i mina Ögon.

Fy! Usch säger jag bara,men idag klagar jag inte.Solen är 

bättre.Blåsten har också minskat betydligt,blåser inte alls som igår.

SKönt det i alla fall.Blåsten tog tag i simons och Marcus Studsmatta igår,

som dom  har.Den ligger upp och ner på gräset här.Får rätta till det ngn dag

när Lennart blir Ledig sedan,ser lite roligare ut då än det gör när den ligger 

upp och ner.Ser bara dumt ut.


Nu över till lite Roliga Gåtor och Roliga Historier igen.Först kommer Gåtorna 

som vanligt.Här kommer första Gåtan.Håll till godo.Mycket Nöje!


1)Vad sade den sjöjsuke passageraren på 

kryssningsfartyget när han blev tillfrågad 

om det var något han ville ha?

SVAR:Ja tack,jag vill gärna ha en ö !



2)Vad sa den ena myggan till den andra när 

de spelade kort?

SVAR:Nu tar jag sista sticket.


3)Vilket djur pratar minst i telefon?

SVAR:Lejon(lay-on)


4)Vilket djur tvättar bara halva kroppen?

SVAR:Delfin.


5)Vilken fågel häckar på bilskrotar?

SVAR:Motor(h)uven.


6)Vilken fågel är kaxigast?

SVAR:(Muckar)-du,va?


7)Vilket djur gillar inte hösten?

SVAR:VÅR-tsvinet.


8)Vilket djur hittar man oftast i vägrenen?

SVAR:(F)älgen.


9)Vilken fågel dansar bäst?
SVAR:(B)ugglan.



10)Vilket djur skrattar minst?

SVAR:All(varl)igatorn.


Det var gåtorna.Nu över till Historierna.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Osborne har snickaren hemma för att laga

trappan och frågar:

-Dö...Vet du vad det är för vatten i ett vattenpass?

snickaren:

-Nej.

Osborne:

-De måste la vara rakvatten.


2)Kal är lite på örat och kliver på tricken,

frågar en dam:

-Har du en spänn?

Damen:

-Näe,tänk de har hon inte.

Kal:

-Får jag betala för två. 


3)-Hur är det med Beda?Hon är ju alldeles skallig.

Har hon fått bekymmer?

-Nejdå,det är bara tillfälligt.Igår var hon och la håret

och i morse kunde hon inte hitta det.


4)-Du ställer la upp i vasaloppet i år,oskar?

-Ja,i fall det inte blir barmark så....

-Ingen risk!Mora Nisse har bestämmt att de skall byta ut blåbärs-

soppan mot flinger.


5)Det är flott besök från England och 

en matros har råkat ramla i spat.

-Please help me.

Kal till Oskar:

-Du han talar Engelska flytande.


6)Vet du varför norrmän inte jobbar som hisskötare?

-Vet ej.

-För att det åker vilse efter andra våningen.


7)Vet du varför det alltid sitter tre poliser i de

norska polisbilarna?

-Vet inte.

-Den ene kör,den andre skriker blått ljus,blått ljus

och den tredje skriker:

-Tuut-tuut-tuut.


8)-Har du hört att Norge börjat 

köpa upp alla svenska körsbär?

-Varför det?

-Dem har gett sig fan på att få ett eget kärnkraftverk.


Det var Historierna för denna Torsdagen.Hoppas ni gillade dom?

Alltid lite kul med Historier.Nu skall jag ge er Dagens Namnsdag

innan  jag loggar ut.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sibylla.

Grattis till er!

Omkring  1200 bär namnet,

161 kallas så.


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Soliga och fina Höstdag 

som vi har denna Torsdagen.Får se vad dagen kommer att föra med sig...

Nu först väntar mat för magen.Dags att fixa i ordning något.Sedan får vi se 

vad som sker...


Ha nu en riktigt bra Torsdag alla som läser detta.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.































Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards