Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Maria Blicker - 15 oktober 2011 16:57

Hejsan! Ännu en dag med sol och 

riktigt fint höstväder,så denna Lördagen 

får vi inte klaga.Tvärtom uppåt!


Hadde inte tid att sitta här vid datorn i 

förmiddags,men nu går det bra,så kanske 

blir lite senare än vanligt,men det får gå det 

också.Idag är Lennart lite ledig igen,skönt att 

ha honom hemma mellan varven.Simon är också hemma.

Han sitter och tittar på sin dvd film:Scooby-Doo.Den gillar han.

Jag sitter här framför Datorn,men skall ge mig ut sedan så fort

jag har skrivit klart här.


Tänkte gå över till Gåtorna och Historierna nu,så ni som vill hänger med

till nästa rad,för nu drar jag i gång Lördagens Gåtor+Svar.Håll till Godo.

Mycket Nöje!


1)En man går in på en bar och 

beställer en tequila,då tar bartendern

fram en pistol och siktar på honom.Varför?

SVAR:Han hade hicka.(Bartendern försökte skrämma

bort hickan,hahaha)


2)Om det funnits mobiler på Hitlers tid,

vad tror ni han hade haft för inställning då?

SVAR:Judlöst.


3)Vet du varför curlingspelare är 

så nedstämda?

SVAR:För att alla skriker sopa till dom.


4)Vet du varför de 3 små 

grisarna rymde hemifrån?

SVAR:För att mamman var ett svin.


5)Vad säger Bin Laden när han 

möter Jönssonligan?

SVAR:Jag har ett plan.


6)Hur känner man igen en arbetslös lärare?

SVAR:Han saknar klass.


7)Vad är motsatsen till ryggsäck?

SVAR:Magsäck.


8)När piper det om en,

då man röker?

SVAR:Då man röker piptobak.


9)Vad törstar alla efter?

SVAR:Salt sill.


10)Vem har mest problem med vädret?

SVAR:Den som råkar ut för det.


Det var gåtorna.Här kommer Historierna.Håll till godo:

Mycket Nöje!


1)Det är ett fruktansvärt väder ute

och regnet öser ner när det ringer på 


dörren och Lasse går och öppnar.Utanför 

står hans svärmor,helt genomvåt.

Lasse säger:

-Men svärmor,inte skall du stå där

ute i regnet!Gå hem!


2)Bonden hade anställt en ny dräng

och gav honom instruktioner:

-Jag gillar inte småprat,så när jag vinkar 

med handen så skall du komma.

-Samma här,sa den nya drängen-När jag

skakar på huvudet så kommer jag inte.


3)Den första sa:

-Livet är ändå konstigt!

När min sambo väntade barn läste

hon boken"Två bröder"och sedan fick hon tvillingar.

-Det var väl inget!Min fru läste "De tre musketörerna"och 

fick trillingar.Den tredje mannen blev alldeles vit i ansiktet

och stönade fram:

-Min sambo skall ha barn.Nu läser hon"Allibaba och de 

fyrtio rövarna"


4)-Vi måste låta röntga er man,fru Malm.

-Det är inte nödvändigt.Jag har genomskådat

honom för länge sen.


5)Chefens fru besöker sin mans kontor och 

hälsar på den nya sekreteraren.

-Nu hoppas jag att inte fröken är lika 

lättsinnig som er företrädare.

-Nej då.Vem var det förresten?

-Det var jag!


Det var historierna.Nu blir det inga fler idag.

Nu tänkte jag för en gångs skull lägga ut lite 

Visdomsord.Det brukar jag inte göra men,idag 

gör jag det.Det är 5 st så dom kommer här:


*Ett fyndigt ord bevisar ingenting.


*De gamla tror allt,de medelålders misstror allt,

de unga vet allt.


*Den som har fel är lättare att övertyga 

än den som har till hälften rätt.


*Den som fodrar mycket av sig själv

och lite av andra,slipper att bli mål för avund.


*Den verkliga upptäcksresan består inte i att 

söka efter nya vyer,utan att se med nya ögon.


Det var dom 5 visdomsorden.Hoppas ni gillade dom?

Nu skall jag ge er Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Hedvig,Hillevi.

Grattis till er!


Nu skall jag strax ge mig ut och hämta in en ny omgång 

med ved som vi skall ha till våran kamin nu till kvällen,skönt 

med lite värme att mysa sig med när det blir lite kyligt så på 

kvällen nu.Till kvällen väntar även lite Tacos som vi skall äta här

framför tv-n.Tacos är också alltid gott.Hoppas ni tar till goda att 

inlägget blev lite sent,men det blir ju så ibland.Finns ju ett ordspråk 

som säger"Bättre sent än aldrig"


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Lördags kväll.

Tack för att du beöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards