Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Maria Blicker - 3 oktober 2011 09:45

Tjenixen på er!

Eller man kanske snarare skall säga:

Godförmiddag! Vi kör på det så låter 

det bättre.I morse när jag kom upp så 

regnade det ute,så det blev till at börja 

morgonen med att ge sig ut i mörkret 

för att hämta in genomvåta kläder.

Det var ingen rolig syn,precis.


Trodde igår när jag hängde ut kläderna att

dom kunde hänga under natten,men ack vad 

jag misstog mig.Den gick inte.Det sprack.Kom ju regn.

Jästrans regn,men nu är kläderna ok igen,har kört dom 

i tvättmaskinen nu på morgonen så nu är dom ok och torra igen.


Idag eller rättare sagt två veckor frammåt nu så skall skolan här i Öxabäck 

ha en hälsovecka där dom har ett projekt som dom kallar för"Gå och 

cykla till skolan"Vilket innebär att eleverna måste ha gått eller cyklat minst 500

meter till skolan.I och med att simon  åker buss på dagarna nja vissa dagar i alla fall,så skall han gå en extra runda när bussen har lämnat honom,så nu blir att hålla koll på simon här.Det är en tävling detta,där bästa skolan kan vinna mycket 

pengar.Han skall även gå en extra runda innan bussen kommer på morgonen.


Jag brukar ju i vanliga fall köra upp simon till bussen,men nu blir det andra ordningar så i morse fick han allt gå,ingen TGB.Just nu har vi dimma utanför 

fönstret när jag tittar ut och det  är uppehåll igen,inget regn.Skönt


Nu tänkte jag gå över till Gåtorna och Historierna igen,som vanligt ni som vill 

hänger med till nästa rad,för nu drar jag igång dom igen.Håll till Godo:

Trevlig Läsning!


1)Vilket är det inteligentaste djuren?

SVAR:Myronra,för de hittar dig alltid 

då du är på picknick.


2)När stoppar man en Groda i sina föräldrars säng?

SVAR:Då man inte kan hitta någon mus.


3)Vem räknar hålen i schweizer osten?

SVAR:Skotten.


4)Vad lever en isbjörn på 

SVAR:Isen.


5)Vem är det som inte får ligga länge?

SVAR:Boxaren.


6)Vilket fall kan man inte hindra?

SVAR:Återfallet.


7)Vem kan ta ut alla sina tänder utan att det gör ont?

SVAR:Den som har löständer.


8)När blev det hårda bud för Moses?

SVAR:Då han tappade stentavlorna på foten.


9)När kan en person på 125kg vara lätt?

SVAR:Då han kommer från Lettland.


10)Varför är det så rogivande att äta rysk Kaviar?

SVAR:Det finns ingenitng som stör.


Nu kommer Historierna.Idag blir det en del nya,vet ej om ni har hört dom?

men det vet bara ni läsare,så håll till Godo:Trevlig Läsning!


1)Under en ridlektion glider nybörjaren längre och 

längre bak på hästen.Med panik i rösten ropar han:

-Ge mig en ny häst fort-den här håller på att ta slut!


2)Oskar ligger på knä och skurar köksgolvet när hans 

gode vän tittar in.

-Det här hade jag aldrig kunnat tänka mig,sa Kalle.

-Nej,inte jag heller,svarar Oskar.Det var min fru som kom på det.


3)De satt där med kvällstidningarna och fru olsson sa:

-Här står att en karl fått fängelse för att han kört bil

trots att han hade över två promille i blodet.

-Han kan ju inte vara riktigt klok,han skulle dricka brännvin 

i stället,promille är ju livsfarligt.


4)-Jag har en dukitg läkare,sa valgot.Han föreslog att jag skulle 

dricka konjak varje kväll före sänggåendet.

-Du menar att hans råd är bra?

-Om! Igårkväll gick jag till sängs sju gånger.


5)Johan hade gått hädan och kistan sänks ner i graven.

En av hans vänner plockade upp sin börs och kastade mynt 

på kistlocket.Prästen undrade vad det skulle vara till:

-Till någa öl åt Johan.

-Dit Johan kommer finns det ingen öl.

-Då stannar inte johan länge.


6)Lille Olle tyckte att mamma hade blivit tjock 

och frågade varför?

-Jo,sa mamma.Här har jag en bebis som jag fått utav pappa.

-Pappa,pappa.Mamma har ätit upp bebisen som du gav henne!


7)-Varför sitter du här?frågade besökaren en fånge.

-Därför att det inte finns någon konkurens i det här landet.

-Vad menar du?

-Jag tryckte samma sedlar som myntverket.


8)Doktorn går en rond på mentalsjukhuset,

och frågar en patient:

-Hur är det med dig då?

-Jag är Moses.

-och vem har sagt det?

-Det har gud sagt.

Då hörs en röst från andra ändan av rummet:

-Det har jag aldrig sagt.


9)-Följde ni receptet som ni fick?

undrade Doktorn.

-Nej,då hade jag varit död nu.

-Vad menar ni?

-Det blåste nämligen ut genom fönstret på sjunde våningen.


10)-Eh...Är detta Försäkringskassan?

Det är så att jag har fått magsjuka,så

jag tänkte sjukanmäla mig...

-Jaha,då skall vi ta och skicka hem 

lite papper till dej.

-Nja,det är ingen panik.Jag har ett par rullar kvar...


Det var Dagens Historier och Gåtor som ni redan har läst.Hoppas ni gillade dom?

Det gör jag.Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Måndagen vad den har 

att erbjuda.Det återstår att se...Ni skall givetvis få Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Evald,Osvald.

Grattis till er!


Nu får ni ha en jätte bra dag.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen Tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.











Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards