Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Maria Blicker - 25 oktober 2011 10:57

Hejsan! Kul att just du läser detta!

Vill bara passa på att säga,ni som vet om 

att jag har en Blogg,kan väl gärna sprida detta

vidare till andra som ni känner så dom också får 

ta del och läsa detta,så ökar det Besöksstatistiken.

Har inte bett er innan,men nu gör jag det,vill 

gärna ha fler som läser mina inlägg.Vore bussigt 

om ni ville göra detta. 


Just nu när jag tittar ut så är vädret rätt gråmulet och 

uppehåll och väldigt blåsigt här,men ingen fara här inte 

för har man en kamin så är det ju klart att man eldar och det 

är precis vad jag gör nu,så fryser det kan jag inte säga att jag gör.

Snarare tvärtom.Nu är både Lennart och simon iväg här,simon kommer 

hem med den tidiga bussen idag.Han slutar klockan 12:00 idag,för Lärarna 

skulle på utbildning och bli lite klokare.


När simon kommer hem blir det till att sätta sig med honom så att han får

ha lite Högläsning.Han har en bok via skolan som han skall läsa ur vissa dagar 

i veckan.Jätte bra tycker jag.I dag i och med att det är Tisdag igen så har jag tänkt 

att bege mig ner till Kören igen och träna vidare med våran låt"Herre,vänd vårt öde"som Martin håller 

på att lära oss nu,den är lite krånglig tycker jag,men får vi bara träna så blir det bra i 

slutändan.Kul med lite nya låtar faktiskt.


Nu över till lite nya Gåtor och Historier igen+några verser med Farbror Frej igen 

som jag hade i gårdagens inlägg,idag har jag  några fler,så ni som vill hänger med

till nästa rad för nu kommer första Gåtan.Håll Till godo.Mycket Nöje!


1)Vilken gris kan man stoppa in hel i munnen?

SVAR:Polkagrisen.


2)Vad är det som kommer upp i 

flera tusen knutar?

SVAR:Ryamattan.


3)Vad heter Kinas bränsleminister?

SVAR:Fem fong ve(Fem fång ved).


4)Vem är Englands lataste Doktor?

SVAR:Doktor Do-little.


5)Varför blir eskimåer äldre än andra?

SVAR:De är djupfrysta större delen av året.


6)Vad händer om man springer snabbare än ljuset?

SVAR:Det svartnar för ögonen.


7)Om grannens tupp lägger ett ägg i din trädgård,

vem tillhör ägget då?

SVAR:Ingen(Tuppar lägger inte ägg.)


8)När är galen tid rätt tid?

SVAR:Då den kommer från ett gökur.


9)Vilken stjärna kan man bara se i havet?

SVAR:Sjöstjärnan.


10)Vilken eld brinner inte?

SVAR:Vårelden(Blomman)


11)Vad ger rök utan eld?

SVAR:Röksvampen.


12)Vem har vit kropp och svart huvud?

SVAR:Tändstickan.


13)Vem har fyra ben och en rygg  men saknar kropp?

SVAR:Stolen.


14)Vad är höjden av tålamod?

SVAR:Kittla en telefonstolpe tills abbonnenterna skrattar.


Det var Gåtorna.Nu kommer det 3 st Farbror Frej verser först sedan Historierna.

Håll till godo.Mycket Nöje!


1)Hej alla barn nu blir det Barnprogram

titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

Två stycken strumpor och nu skall ni höra,

vad man med två stycken strumpor kan göra:

Trä dom på handen och durrelidurr,

så har vi gjort ett par boxhandskar.


2)Hej alla barn nu blir det Barnprogram

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

En liten daggmask och nu skall ni höra,

vad vi med en liten daggmask kan göra:

Lägg den på näsan och pluppeliplask,

så har vi gjort oss en ansiktsmask.


3)Hej alla Barn nu blir det Barnprogram

titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

Två stycken pennor och nu skall ni höra,

vad man med två stycken pennor kan göra:

stick dom i näsan och trickelitran,

sen kan ni rita en autobahn.


Det var dom om Farbror Frej.Roliga eller hur?Nu kommer 

lite fler historier.Första kommer här:


1)-Sandy varför går du och trampar 

av och an här ute i snön?

-Martha lille,jag tappade en sixpence 

här i morse och de sa i radion att de 

skulle bli töväder framåt dagen.


2)-Detta är en mycket bra krage,två 

för en krona.

-Tack,det räcker med en.Jag tar den för 45 öre.


3)En enarmad skotte hade ett fasligt bestyr innan han 

kom på hur han skulle kunna få någon nytta av höger 

ärmarna i sina kostymer.Till sist löste han problemet.

Han sprättade loss dem och köpte knäbyxor som han för-

längde med de överflödiga ärmarna.


4)Lasse från Landala stegade framt till en ung snobb

utanför guldkrogen och frågar:

-Vad är klockan?

-Sorry,I don´t know.

-Vad betyder det?

-Ledsen,jag vet inte.

-Va fan går du och snackar utrikiska för 

när du inte hajar vad du säger.


5)Det är geografilektion och kal

får frågan:

-Vad är det för folk som bor på kolahalvön?

-De ´ e´la ett segt folk.


6)Löjtnanten öppnar dörren till luckan mitt i natten

och vrålar:

-Om fem minuter ska ni vara klara för uppställning

med full utrustning!

-Göteborgaren under någor sömnigt?

-Dö,gör de nå´t om vi kommer lite tidigare?


7)Norrmannen ringer till informationen och frågar:

-Fröken,om jag tar tåget till paris,hur lång tid tar resan?

-Ett ögonblick, säger damen i informationen.

-Tack så mycket säger norrmannen och lägger ner luren.


Det var Historierna för denna Tisdagen.Hoppas att ni gillade dom?

Jag gillar Historier.Alltid kul,men dom bör vara bra tycker jag.

Nu skall jag ge er Dagens Namnsdag innan  jag loggar ut för idag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Inga,Ingalill.

Grattis till er!


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Tisdagen,nu dyker 

snart simon upp här,så bäst att dra sig ur och fortsätta framåt...

Middag blir nästa sak här,sedan får vi se vad som sker...


Nu får ni alla som läser detta ha en riktigt bra Tisdag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en jätte bra dag...MARIA B.








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards