Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Maria Blicker - 11 oktober 2011 16:59

Hej igen! Vill bara tala om angående 

Histoirierna som jag lägger ut,att 

skulle det vara så att ni läsare tycker att ngn/några

Historier är bra eller bättre än den ena så vill 

jag att ni skriver det till mig så kan jag lägga 

upp dom igen vid ngt tillfälle.Jag kan även göra 

det med Gåtorna också,om ni skulle tycka att ngn 

Gåta är bättre än den andra,så skriv det här till mig 

i på bloggen så tar jag gärna upp det i ett inlägg sedan.


Var bara ngt jag har gått och tänkt på att ni läsare kanske 

tycker att ngn histoira är bra/rolig så tala gärna om det så jag 

vet det.Blir lite svårt att veta annars.Var bara detta...

Ha det så bra igen alla läsare...

Av Maria Blicker - 11 oktober 2011 11:02

Hej igen!Dags för ännu ett inlägg.

Här lyser solen igen när jag tittar ut,men 

skall inte säga för mycket på området idag,för 

har inte kollat det alls denna gången.


Idag skall simon med sin klass på lite utflykt.

Dom skulle till Rydals muséum och titta,så har skickat 

med simon en matsäck idag som han  skulle ha med sig.

Blir nog kul för dom?I kväll blir att bege sig till Kören igen,

efter som det är Tisdag igen.Dags att sjunga lite igen,blir kul!

Ser jag framemot...


Nu över till lite Gåtor och Historier igen.Har letat lite här på nätet igen,

så ni som vill följer med till nästa rad,för här kommer Gåtorna med Svar.

Håll till godo.Trevlig Läsning!


1)Vad är det som hoppar 

från träd till träd?

SVAR:Ett elektriskt plommon.


2)Vad blir det om man blandar en bulldog

med en shitzu?

SVAR:Bullshit.


3)Hur pratar fiskar?

SVAR:Med pratbubblor.


4)Av vilken anledning kan cd:n

hacka på en Mc?

SVAR:Om man har skivbroms.


5)Varför kan man inte köra cross i rymden?

SVAR:Där finns ingen gas.


6)Varför flyger häxor omkring på kvastar?

SVAR:Dammsugare är för tunga.


7)Vem är herre upptill och dam nertill?

SVAR:Skotten.


8)Varför kan mamman bära hem 20 liter mjölk?

SVAR:Det var lättmjölk.


9)Varför behövde affären inget lås?

SVAR:Den var öppen dygnet runt.


10)Vad är det som är svart och vitt

och har 8 hjul?

SVAR:En pingvin som åker rullskridskor.


Det var Gåtorna.Nu kommer Historierna.Idag är det 

lite blandat,så håll till godo.Trevlig Läsning!


1)En yngling i keps och med cigarett

dinglande i mungipan skall göra sig lustig

en Lördagskväll på spårvagnen till Liseberg:

-Ja åker la på barnbiljett,konduktörn?

Denne tittade bara på ynglingen och svarade:

-Tjugo öre,tack!,-Här tar vi betalt efter ålder och 

inte efter förstånd!


2)-Grannhund han skaffat sig,

han dynamit-Mille!

-Ja,en polishund,säger han.

-???

-Ja,den biter poliser...


3)-Hej olle,hur går det för din granne?

Han vet väl inte mycket om jordbruk?

-Nej,det är sant.I höstas körde han över 

potatislandet med ångvält och trodde han 

skulle få färdigt potatismos.


4)-Vet du vad en norsk bilpool består av?

-Nej!

-Tio norrmän som bär en volvo till arbetet.


5)En norrman blev tillfrågad varför han 

inte vågade flyga med SAS?

Han sade:

-Inte sedan jag läste att de tappade 25%

av passagerarna.


6)Två norska soldater skulle under andra

världskriget spana på en tysk postering.

De klädde ut sig till en naturtrogen ko och 

de spejade hela natten.På morgonen viskar

framdelen till bakdelen:

-Nu måste vi springa för glatta livet

-Varför det?

-Det kommer en tysk med en hink och en mjölkpall.


Det var historierna för denna Tisdagen,blev bara 6 st idag.

Ni får nöja er med det,blir inga fler nu.Tänkte också ge er 

Dagens Namnsdag när jag ändå är i farten.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Erling,Jarl.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med Tisdagen,innan jag skall iväg till kvällen.

Solen håller sig fortfarande framme,men det är rätt blåsigt här.


Nu får ni ha en jätte bra Tisdag alla som läser detta.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards