Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Maria Blicker - 2 oktober 2011 11:45

Hej alla som läser detta!

Har inte haft tid till att sitta här vid 

Datorn på några dagar.Vi har haft fullt upp 

med våran ved som vi har här utanför,Igår låg

både Jag och Lennart i med veden,vi gick i omgångar,

går inte plocka  hela tiden.Det blir så jobbigt då,men han var

bussig i går och hjälpte till,så det känndes skönt när man var någon mer.


Nu skiner solen här utanför igen,har ju varit sommar i flera dagar nu,

helt otroligt i en månad som oktober,men jag klagar inte,snarare tvärt om.

Men det blir inte så långvarit till nu,skall ju blir sämre nu redan i veckan.Det

låter inget vidare precis,men vi har ju höst så det är väl inget annat att vänta.



Nu till något annat:Nu i veckan lyckades jag gå med i det här nya Google+

som har stått så mycket om här på Nätet,så det blir spännande att se hur det 

kommer att arta sig...Det är något liknande Facebook,upplägget är ungefär det-

samma,man känner igen sig i mycket om man har haft Facebook sedan innan.


Nu tycker jag att det börjar bli dags för både lite Gåtor och Historier,så bäst att

dra i gång det,så håll till Godo,Önskar er alla en Trevlig Läsning!


1)Vilken fågel är den kallaste?

SVAR:Grönriskan,för den har is i sig.


2)Vad är värre än en elefant med knut på snabeln?

SVAR:En leopard som blir skjuten på fläcken.


3)Vad är värre än en tusenfoting med fotvårtor?

SVAR:En häst med hösnuva.


4)Vad skulle hända om giftspindlar 

var stora som hästar?

SVAR:Om man blev biten av en,

kunde man rida på den till sjukhuset.


5)Vilken tand Gnager mest?

SVAR:Tidens tand.


6)Hundra ben har jag,

men kan inte stå,

Mycket lång hals,

men inget huvud,

ändå slukar jag husans liv.

Vad är jag?

SVAR:En kvast.


7)Den ene flyr så snart han får syn 

på den andre,så håller de på om och om igen.

SVAR:Natt och Dag.


8)Jag har fem fingrar.De kan röra sig.

Ändå är jag inte levande.

SVAR:Handsken.


9)Kan nånting gå många mil utan att flytta sig?

SVAR:Ja,landsvägen.


10)Varför är det så farligt att gå i skogen på våren?

SVAR:Då skjuter träden skott.


11)Vet du vad mjölkbudet kör in filmjölken med?

SVAR:Skeden,som vi alla.


12)Vad är det som ideligen går ut och in  

utan att använda dörren?

SVAR:Byrålådan.


13)När kommer alltid den sista före den första?

SVAR:Vid varje månadsskifte.


14)Vad är det för en gata som ingen någonsin 

har promenerat på?

SVAR:Vintergatan.


Det var Dagens Gåtor.Nu över till Historierna,så håll till Godo även här:

Trevlig Läsning!


1)Damen har kört för fort,säger konstapeln,mer än

85 kilometer i timmen.

-Omöjligt,blir svaret,jag har ju bara varit ute 

en halvtimma än.


2)-Jag skulle vilja ha något stort

iskallt med mycket alkohol i.

-Ok,jag ropar på min fru.


3)-Johan,kan du säga när Erik XIV dog?

-Va,svarar johan,är han död-jag visste inte ens att han varit sjuk.


4)-Nå sven,sa kristendomsläraren om någon slår dig på 

den högra kinden,vad gör du då?

-Om,gud ser det så vänder jag den vänstra till,

annars klipper jag tillbaka!


5)-Snälla Doktorn,jag har väl inte sagt något tokigt 

under narkosen?

-Visst inte,Ni har bara sålt er nya bil för 50 kronor till mig.


6)-Tre djur är min hetaste åtrå,sa den unga 

damen till sin väninna.

-Vilka då?

-En tiger i sängen,en leopard i garderoben och så 

en åsna som betalar alla mina utgifter.


7)-Vad är det för en elendig musik du spelar?

-Elendig?Det är Bröllopsmarschen fast baklänges.

Jag måste öva in den när syrran skiljer sig nästa vecka.


8)-Varför har du vigselringen på fel finger?

-Jag är gift med fel karl.


9)Birgitta 19 år är på sin första 

större middag och blir placerad 

med en medelålders akademiker.

-Vad jobbar du med då?frågar Birgitta

för att inleda samtalet.

-Jag är professor.

-Du menar `u inte,professor i vadå?

-I Historia.

-Va festligt,historia...Berätta en!


10)Lantbrevbäraren kom till Ola i svängen med ett 

sorgkantat brev från Amerika.

-Nu kan jag ge mig katten på att 

bror min i Amerika gått och dött.

-Jamen det kan han väl inte veta förrän han 

öppnat brevet,anmärkte brevbäraren.

-Prata smörja,sa Ola,som om jag inte 

skulle känna igen bror mins handstil.


Det var Dagens Historier,hoppas ni gillade dom?

Det gör jag.Historier är alltid kul.Nu blir snart att ta 

tag i middagen här,och sedan resten av eftemriddagen

väntar veden igen,så det är väl bäst att fortsätta vidare 

Här går inte sitta,men skall givetvis ge er Dagens Namnsdag

innan jag loggar ut.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ludvig,Love.

Grattis till er!


Ha det så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha en rikitgt bra dag.Ha det bra...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards